جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۲۴:۳۵
کد خبر: ۱۰۱۲۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸
مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر در حاشیه مراسم افتتاح پروژه آب رسانی در روستای عشایری بیخ و بنگل شهرستان داراب گفت : بسیج به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای کشور از ظرفیت های فراوانی برای حضور در عرصه های مختلف از جمله عمرانی و محرومیت زدایی برخوردار است و همواره با انجام کارهای عمرانی نسبت به رفع محرومیت اقدام کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس ، بدون تردید نقش روستا‌ها در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و افزایش اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نقشی محوری است و اگر فرآیند پیشرفت کشور با محوریت روستا‌ها انجام گیرد اولاً موجب جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهر‌ها می‌شود و ثانیاً بسیاری از مشکلات جامعه با تلاش روستائیان و تامین نیازهای شهر نشینان در حوزه کشاورزی، دامداری و… برطرف می‌شود و با پیروی از اصول اقتصاد مقاومتی در راستای توسعه اقتصادی روستاها می توان به اقتصاد پایدار روستاها در آینده امیدوار بود. بخش عمده ایی از موفقیت اقتصاد مقاومتی در گرو برنامه ریزی پایدار و منسجم در مورد محرومیت زدایی و رسیدگی به روستاهاست که می توان گفت در ارتباط مستقیم با یکدیگر هستند.

در راستای محرومیت زدایی از روستاها و تقویت این سرپنجه های اقتصاد مقاومتی هم زمان با دهه پرفروغ فجر پروژه آبرسانی در روستای عشایری بیخ و بنگل شهرستان داراب با حضور جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

سرهنگ اسماعیلی مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس در مراسم افتتاح و بهره برداری پروژه بزرگ آب‌رسانی روستای عشایری بیخ و بنگل شهرستان داراب؛ اظهار کرد: این پروژه به‌صورت مشترک بین سازمان بسیج سازندگی فارس و اداره آبفا روستایی استان انجام شد. این پروژه شامل حفر و تجهیز یک حلقه چاه آهکی به عمق 350 متر، برق رسانی و تجهیز آن، اجرای خط پمپاژ به طول 6 کیلومتر، اجرای خط انتقال به طول 8 کیلومتر، اجرای شبکه توزیع به طول 8 کیلومتر، خرید و نصب کانکس می باشد که این پروژه موجب بهره‌مندی اهالی این منطقه از انشعاب آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس تصریح کرد: این پروژه آبرسانی به طول 17 کیلومتر که با اعتبار 23 میلیارد ریال توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه فجر فارس و با مشارکت شركت آب و فاضلاب روستايي فارس به انجام رسید.

سرهنگ اسماعیلی افزود: بسیج به عنوان یکی از بزرگترین نهادهای کشور از ظرفیت های فراوانی برای حضور در عرصه های مختلف از جمله عمرانی و محرومیت زدایی برخوردار است و همواره با انجام کارهای عمرانی نسبت به رفع محرومیت اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری با هدف کمک به سازندگی و رسیدگی به محرومان و روستاییان تشکیل شد، اظهار کرد: بسیج یک نیروی مردمی است که در راستای اهداف انقلاب اسلامی و محرومیت زدایی گام بر می دارد.

اسماعیلی در پایان تأکید کرد: اعتقاد داریم که بهترین کارها خدمت به مردم خصوصا طبقات محروم و مستضعف جامعه است .

 

نام:
ایمیل:
* نظر: