جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۴۱:۵۷
کد خبر: ۱۰۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس :
دکتر یاسر دهقانی در برنامه اختتامیه جشنواره سحاب گفت : جشنوار های علمی نقش بسزایی را در شکوفا شده خلاقیت شرکت کنندگان دارد که در جشنواره سحاب حدود 800 نفر در مسابقات مختلف شرکت کردند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس ، دکتر یاسر دهقانی در ارائه گزارش خود در جشنواره سحاب گفت : با توجه به اینکه چند سالیست که برگزاری اینگونه جشنواره های علمی در شیراز کمرنگ شده است ، تصمیم بر آن شده است که همه ساله جشنواره ای با این عنوان در شیراز برگزار شود که در سال اخیر به عنوان اولین سال برگزاری، حدود 800 نفر در مسابقات مختلف این جشنواره شرکت کردند .

وی با انتقاد از جزیره ای برگزار شدن برخی از مسابقات گفت : متأسفانه در استان فارس و شهرستان شیراز مسابقه ای برگزار نمی شود و اگر هم برگزار شود به صورت جزیره ای عمل می شود که امسال سازمان بسیج علمی با دعوت از تعدادی از نهادها و سازمان های مربوطه سعی کرده است این مشکل را رفع کند که جشنواره سحاب نمونه ای از متمرکز کار کردن می باشد .

دکتر دهقانی با بیان اینکه جشنواره های چندگانه علمی در شکوفا شدن خلاقیت نقش مهمی را ایفا می کند ؛ خاطر نشان کرد : سازمان بسیج علی علاوه بر تلاش خود در راستای برگزاری این مسابقات ، از اختراعات مخترعین نیز حمایت می کند که در این خصوص می توان به ساخت پهباد و جلیقه ضد گلوله توسط مخترعین این سازمان اشاره کرد .

وی در پایان ضمن تشکر از سردار غیاثی فرمانده سپاه فجر و سعید کوشکی معاون هماهنگ کننده ایشان به جهت حمایت های بی دریغ خود از مسائل علمی در استان تصریح کرد : در این جشنواره نیز حمایت های فراوانی از سوی سپاه فجر صورت گرفته است جشنواره سحاب می تواند مقدمه ای برای حضور نوجوانان و جوانان در سایر زمینه های علمی باشد .

نام:
ایمیل:
* نظر: