چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۵۱:۳۳
کد خبر: ۱۰۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵
جانشین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس :
حسین پناهی جانشین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت : تشکیل 3 کارگروه صنعت و کارآفرینی ، کشاورزی و گردشگری و همچنین شناسایی مسئله عمده در استان و تلاش جهت رفع این مشکلات از اهم برنامه های سال اخیر بود که دنبال شد .

جانشین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناورس استان فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری از استان فارس گفت : در سال 1395 در 5 مرکز رشد سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری استان فارس تعداد زیادی از متخصصین و علاقمندان مشغول فعالیت بودند که تعداد قابل توجهی طرح از این مراکز دریافت شد .

وی افزود : سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در چارچوب رسالت های خود حمایت از این مراکز را در سال اخیر در دستور کار خود قرار داد که در نهایت در چهار مرکز شهدای هسته ای شیراز ، شهید علی اکبر پیرویان ، ناحیه مقاومت بسیج جهرم و ناحیه مقاومت بسیج نی ریز موفق به تجهیز مرکز و تشکیل تیم ها فناور شد .

پناهی اضافه کرد : در ناحیه بسیج ثارالله شیراز نیز که با حضور دکتر قدیانی ریاست سازمان بسیج علمی کشور در آذرماه افتتاح شد ، علاوه بر تشکیل تیم های فناور ، بخش های الکترونیک ، نفت ،گاز ، ساخت و تولید ، طب اسلامی و آموزش مرکز راه اندازی گردید.

مسئول مراکز رشد و خانه نخبگان سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در ادامه با اشاره به اهم برنامه های اجرا شده در سال 95 خاطر نشان کرد : بازدید علمی از نمایشگاه ملی نانو تهران در مهرماه ، برگزاری کارگاه آموزشی 3 روزه در شیراز مختص مسئولین علمی اقشار و نواحی ، برگزاری جشنواره نخبگان بسیج استان و ایجاد نمایشگاه اختراعات و ابتکارات بسیج در دوم آذر ماه 1395 )در دانشگاه فنی مهندسی باهنر شیراز )،بر گزاری جشنواره علمی سحاب با شرکت بیش از 760 داوطلب و در نهایت تجلیل از 33 نفر نخبه علمی بسیج اقشار از مهمترین برنامه هایی بود که در سال 95 اجرا شد .

وی با بیان اینکه تعامل با سایر ادارات و سازمان های نیز در دستور کار قرار داده شده است ، بیان کرد : در سال 95  نشست ها و جلسات متعددی با مراکز علمی و سازمان های مختلف برگزار شد که در این خصوص می توان به نشست مشترک با دانشگاه صنعتی شیراز ، پارک علم و فناوری ، دانشگاه شیراز، بنیاد ملی نخبگان ، دانشگاه آزاد استان ، دانشگاه باهنر ، دانشگاه پیام نور ، حوزه علمیه استان ، معاونت پژوهشی استانداری ، صدا و سیمای استان و جلسه با سازمان برنامه ریزی استان اشاره کرد .

وی با تأکید بر اینکه حضور در جشنواره های مختلف و بازدیدهای علمی نقش مؤثری در تقویت سطح علمی اعضای مراکز رشد دارد که این کار نیز دنبال شده است ؛ خاطر نشان کرد : در راستایی هم افزایی و حمایت از مخترعین نیز رایززنی ها و جلسات متعددی با  سازمان جهاد کشاورزی ، سازمان گردشگری استان ، سازمان صنعت ، معدن و تجارت ، شهرک های صنعتی ،پارک علم و فناوری و اداره کل گاز استان برگزار شد که بسیاری از آنها از تعامل و همکاری مشترک استقبال کردند .

 

جانشین سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در پایان ابراز امیدواری کرد که در سال 96 نیز برنامه ها با قوت بیشتری انجام شود و 30 پایگاه علمی با محوریت مساجد تشکیل شود .

نام:
ایمیل:
* نظر: