يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۲۷:۱۳
کد خبر: ۱۰۳۷۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
مسئول تحلیل و بررسی بسیج حقوقدانان استان فارس؛
مسئول تحلیل و بررسی بسیج حقوق دانان استان فارس گفت: انتقال اخبار و اطلاعات غیر صحیح و نادرست نسبت به امور مختلف و تغییر نگرش ها در بدنه مدیریت تصمیم ساز جهت انحراف از اهداف و ارزش های اصلی انقلاب و در برنامه های اصلی دشمن است.

حمیدرضااکبری کارشناس ارشد حقوق و جزاو جرم شناسی و مسئول تحلیل و بررسی بسیج حقوقدانان استان فارس در گفت و گو با خبرنگار بسیج حقوقدانان استان فارس با بیان اینکه  ما در عصری زندگی می کنیم که دسترسی به اخبار و اطلاعات صحیح و مهم مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه بسیار اهمیت دارد، گفت: این اطلاعات در عرصه های مختلف نقش بسزایی در تصمیم سازی، تصمیم گیری و تنظیم سند چشم انداز توسعه و پیشرفت در قالب برنامه های توسعه بلند مدت و کوتاه مدت و کارآمدی هر نظام حکومتی ایفا می نماید.

وی با اشاره به اینکه نظام های حکومتی بر گرفته از دیدگاه های اومانیستی و اصالت فرد و مادی گرایانه راه توسعه و پیشرفت جوامع خود را در بهره کشی و استعمار سایر ملت ها دنبال می نمایند، افزود:بررسی سیاست ها و رفتارهای مستکبرانه و استعماری قدرت های جهانی و به ویژه غربی ها در طول قرون اخیر که در شیوه متفاوت ولکن درهدف مشترک می باشند بهترین گواه بر این مدعا است.

مسئول تحلیل و بررسی بسیج حقوقدانان استان فارس بیان کرد:نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که نتیجه مجاهدت همه تلاش های حق طلبانه و مجاهدان راه استقرار قسط عدل و داد به سابقه تاریخی آفرینش بشر است، بر اساس آرمان ها و اصول ارزش های والای الهی جهت تحقق هدف و فلسفه خلقت انسان که همان سعادت هر دو جهان با عنوان خلیفه الهی پیروز و مستقر گردیده است و استمرار آن در گروی پایبندی به اهداف و آرمان های والایی که بر اساس آن پیروز وتشکیل گردیده است.

اکبری تاکید کرد:صرفنظر از مباحث معروضی در خصوص اهداف سلطه جویانه تفاوت عمیق و بنیادین و مکتبی فی مابین این دو مکتب در نوع حکومت که در سیاست های آن ها در همه ابعاد نمود عینی پیدا می نماید، شاهد این دشمنی نسبت به کشور عزیزمان در نهایت و بالاترین سطح بروز و ظهور است.

وی با بیان اینکه دشمن جهت رسیدن به اهداف خود شیوه های متعددی اعم از جنگ سخت و جنگ نرم را در نظر گرفته است، اظهار داشت: که در حال حاضر در یک جنگ تمام عیار نرم در حوزه های مختلف قرار داریم، از جمله ابزار کاربردی و مورد استفاده در جنگ نرم نفوذ، استحاله و بکارگیری نیروهای داخلی  صورت آگاهانه و یا از روی غفلت است.

کارشناس ارشد حقوق و جزاو جرم شناسی گفت:انتقال اخبار و اطلاعات غیر صحیح و نادرست نسبت به امور مختلف و تغییر نگرش ها و الویت های واضح و اصلی جامعه در بدنه مدیریت تصمیم ساز جهت انحراف از اهداف و ارزش های اصلی انقلاب و در نهایت نا کارآمد نمودن نظام اسلامی در برنامه های اصلی دشمن است.

اکبری ادامه داد:در همین راستا مدیریت تحلیل و بررسی با توجه به این مهم و شناخت نسبت به این ترفند و روش های در پیش گرفته شده از سمت دشمن بر اساس برنامه های مدون و فعال، نه تنها موجب خنثی شدن این نقشه ها وتوطئه ها گردد بلکه با نگاهی فراتر با بررسی و تحلیل و شناختی برتر نسبت به موارد قابل پی گیری در جامعه هدف به کنش و تقابلی موثر بپردازیم.

وی با بیان اینکه مدیریت تحیلیل و بررسی تلاش و سعی خود را دررسیدن به اهداف مورد نظرکه تعدادی از آن در ادمه بیان می کنم انجام می دهد، افزود:اولا، کسب اخبار و اطلاعات مهم و واقعی در حوزه های مختلف به ویژه امور مهم و اساسی مورد توجه جامعه، برای دستیابی و آگاهی نسبت به نیازهای واقعی و اساسی جهت ارائه به مسئولین و مدیران در حوزه های مختلف و لحاظ در برنامه های توسعه و اسناد بالا دستی.

مسئول تحلیل و بررسی بسیج حقوقدانان استان فارس ادامه داد:شناسایی و بررسی دقیق زمینه های بروز مشکلات ونارسایی در حوزه های متعدد با نگاه علمی و عملی و استفاده از تکنولوژی  و روشهای نوین روز دنیا و ارائه راهکار مناسب در جهت رفع و حل آنها وتحلیل و بررسی مسائل برخواسته از جریان های واقعی وعمیق جامعه جهت جلوگیری از انحراف ازاهداف و آرمانها و ارزشهای اصیل انقلاب اسلامی  ایران.

اکبری افزود: در آخرپیش بینی و اعمال سیاست های لازم و عملی جهت ایجاد بصیرت و حفظ و افزایش آن متناسب با لایه های مختلف جامعه و بدنه مدیریت خرد و کلان کشور برای مقابله با نفوذ و استحاله و حضور به موقع و موثر در برهه های خاص و تاریخ ساز کشور.

وی در آخر با اشاره به برنامه های تدوین شده برای رسیدن به اهداف بیان شده تصریح کرد:تشکیل کانون های متعدد تحلیل و بررسی در مجموعه های مختلف مرتبط، استفاده از متخصص امر واساتید مجرب و صاحبنظران متعهد، برگزاری دوره های ویژه آموزشی و متناسب با جامعه عمل، راه اندازی سیستم و کانال اطلاع رسانی و تحلیلی فعال و پویا در حوزه های مختلف نوشتاری رسانه ای و فضای مجازی در نظر گرفته شده است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: