دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۸:۴۶:۲۵
کد خبر: ۱۰۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
طی یک مراسم معارفه؛
مراسم تودیع و معارفه رستمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مهر برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان از فارس؛ به نقل از سرویس اجتماعی عصر مُهر، مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مُهر با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس، اعضای شورای تأمین و شورای اداری و جمعی از معتمدین شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری مُهر برگزار شد.

 

حجت الاسلام سیدعبدالمهدی موسوی، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس پیرامون جایگاه دادستان در نظام قضایی، گفت: دادستان در نظام قضایی جمهوری اسلامی یک شخصیت ویژه و ممتازی است که در این نظام نزدیک به ۴۰۰ اختیار و وظیفه قضایی برای دادستان مشخص‌شده است.

 

وی ادامه داد: دادستان نقش محوری و کلیدی در قوه قضاییه دارد و حضور دادستان در همه موارد، محسوس و محوری است و موضوعیت دارد.

 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری با بیان این که شهرستان مهر یکی از امن ترین شهرستان های استان فارس است، خاطر نشان کرد: امنیت برای همه ما بسیار مهم و حساس است و در جمهوری اسلامی تأمین عدالت و عدالت‌گستری که یکی از مبانی امنیت است به عهده قوه قضاییه نهاده شده و در این راستا دادستان نقش بسیار مهمی در تأمین امنیت دارد.

 

حجت الاسلام موسوی افزود: نظام ما یک نظام مردم‌سالاری است و مردم ما از همان اوایل انقلاب درصحنه‌های گوناگون همانند دفاع مقدس و انتخابات این جمهوریت را به نمایش گذاشته اند و امروز نیز افراد بسیاری هستند که چشم دوخته‌اند میزان مشارکت سیاسی مردم را در انتخابات آینده ببینند.

 

وی بیان کرد: ما باید این امنیت را به‌گونه‌ای مدیریت کرده و این بسترها را به‌گونه‌ای فراهم کنیم که در انتخابات آینده شاهد نمایش وحدت ملی و حماسه حضور در جمهوری اسلامی ایران باشیم.

 

 رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس تصریح کرد: حضور مستمر، مؤثر و با برنامه در شورای تأمین، یکی از کارهای مهم دادستان عمومی و انقلاب است.

 

حجت الاسلام موسوی پیرامون تکریم ارباب رجوع گفت: تکریم ارباب‌رجوع یک اصل محوری در دستگاه قضایی است و دادستان نباید طوری رفتار کند که ارباب‌رجوع توانایی بیان خواسته خود را در حضور وی نداشته باشد و باید احترام به ارباب‌رجوع رعایت شود.

 

وی افزود: یکی از وظایف دادستان آموزش ضابطین است، زیرا دستگاه قضایی با وجود ضابطین مسلط به وظایف خود می تواند بهتر عمل کند؛ بنابراین دادستان می‌بایست ضابطین را با مسائل ضروری آشنا کند.

 

معاون قضایی دادگستری استان فارس خواستار رسیدگی جدی به امور زندانیان شد و اظهار کرد: مسئولین قضایی شهرستان تمهیداتی بیندیشند تا محکومین مالی واجد شرایط مرخصی، بتوانند در شب عید در کنار خانواده‌های خود باشند.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان تصریح کرد: دادستان می‌بایست با جغرافیای حوزه قضایی تحت نظارت خود آشنایی کافی داشته باشد.

 

به گزارش روابط عمومی بسیج حقوق دانان در پایان از زحمات عبدالمجید عطایی دادستان سابق تقدیر و حشمت رستمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مُهر معرفی شد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر: