کد خبر: ۱۰۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱
اژه‌ای:
به گزارش تنویر ، به گزارش خبرگزاری صداوسیما، غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه همایش حفاظت اطلاعات قوه قضائیه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره اظهارنظر برخی نامزدهای انتخابات در مناظره سوم مبنی بر اینکه قوه قضائیه با فساد دولت گذشته برخورد نکرده و در برخورد با پرونده وزیر آموزش و پرورش تبعیض‌آمیز عمل شده است چه نظری دارید؟ پاسخ داد: متاسفانه در هفته‌ها و روزهای اخیر مطالبی علیه قوه قضائیه و حتی مطالبی علیه برخی ارزش‌های نظام و برخی نهادهای نظام گفته شد که جای شرمندگی دارد و قوه قضائیه در زمان مناسب خودش پاسخ قاطع خواهد داد.
محسنی اژه‌ای با بیان اینکه ما اکنون دَم فروبسته‌ایم چون فضای کشور انتخاباتی است و باید رقابت‌ها انجام شود، افزود: متاسفانه کسانی این حرف‌ها را بر زبان آورده‌اند که گذشته خودشان روشن است.
وی با اشاره به اینکه قوه قضائیه قوانین را اجرا می‌کند، گفت: برخی از این آقایان زمانی در مجلس بودند و قانون تصویب کردند و قوه قضائیه هم آن قوانین را اجرا می‌کند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب می‌دیدیم که مردم جان بر کف کوچه و خیابان به دست تروریست‌ها شهید می‌شدند و دستگاه قضایی با این تروریست‌ها برخورد می‌کرد و متاسفانه همان کسانی که خودشان قایل بودند باید این افراد به طور علنی مجازات شوند امروز حرف‌های دیگری به زبان جاری می‌کنند.
مبارزه قوه قضائیه
 با مفسدان در همه دوره‌ها
وی افزود: اینکه گفته می‌شود قوه قضائیه با فساد دولت قبل مبارزه نکرده خلاف و دروغ است و قوه قضائیه در همه سال‌های گذشته به خصوص در دوره قبل ریاست قوه قضائیه با همه مفسدان اقتصادی رده بالا برخورد کرد و شما یادتان هست در دوره قبل با معاون اول رئیس‌جمهور برخورد شد و اکنون او درحال تحمل کیفر است و زمانی که او در جایگاه معاون اول رئیس‌جمهور بود 13 بار احضار و از او تحقیق شد و زمانی که به محکومیت رسید در آن سمت نبود.
محسنی اژه‌ای گفت: در همان زمان با افرادی دیگر که در مظان اتهام بودند تحقیق صورت گرفت، آنهایی که اتهامشان اثبات شد محاکمه شدند و برخی نیز برایشان قرار منع تعقیب صادر شد و تبرئه شدند.
وی افزود: اکنون قوه قضائیه با مفسدان رده بالا اعم از کسانی که به نهاد ریاست جمهوری یا بانک‌ها وابسته هستند برخورد می‌کند و اتهام این افراد مفاسد مالی و امنیتی است. افتخار قوه قضائیه این است که با دانه درشت‌ها برخورد می‌کند و تحت فشار و فضاسازی‌ها و جوسازی‌های به خصوص یکسال اخیر قرار نگرفته است.
سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: کسانی گفتند که اگر چنانچه فلان کس را قبل از انتخابات احضار کنید اعلام جنگ می‌کنیم اما قوه قضائیه تسلیم نشد؛ احضار کرد و اکنون درحال تحقیق است و اگر اتهامات او ثابت شود طبق قانون برخورد خواهد کرد.
وی درباره پرونده وزیر آموزش و پرورش در خصوص کالای مظنون به قاچاق، گفت: ما در نشست‌های قبلی و به ویژه در نشست قبلی سخنگوی قوه قضائیه فقط سیر قضیه را گفتیم و موارد اتهامی که اکنون رسیدگی می‌شود بازگو نشده است. آنچه در نشست‌های قبل گفتیم درباره اساسنامه و تغییرات شرکت، عضو هیئت مدیره، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بود و اینها هیچ کدام محرمانه نیست و مسایل مربوط به شرکت‌ها در روزنامه‌های رسمی منتشر می‌شود.
معوقات بانکی
 در این دولت بیشتر شده است
معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به اینکه آیا اظهارات برخی نامزدان انتخابات در مناظره جمعه گذشته مبنی بر اینکه معوقات بانکی در دولت قبل بوده و در این دولت نبوده است، تایید می‌کنید؟ گفت: متاسفانه اگر ما دو کلمه را از برخی آقایان امروزی بگیریم هیچ چیز برای گفتن ندارد و آن عبارت «دولت قبل» است.
وی افزود: برخی آقایان همه چیز را به دولت قبل نسبت می‌دهند و من کاری ندارم که دولت قبل خوب بود یا بد اما آقایان همه ناکارآمدی‌ها و نارسایی‌های خود را به پای دولت قبل نگذارند و اگر سر سوزنی انصاف دارند بگویند که در دولت قبل این مقدار اشکال بود و الان این مقدار مشکل است.
محسنی اژه‌ای درخصوص معوقات بانکی گفت: این معوقات هم در آن دولت و هم در این دولت بود و در این دولت افزایش پیدا کرد.
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: حقوق‌های نجومی در این دولت جهش بالایی داشت و در آن دولت تا حدی که می‌دانم و از مسئولان نظارتی پرسیده‌ام یک مورد هم نداشتیم که یک مدیر و یا صاحب سمت متوسط حقوق ماهانه‌اش 100 میلیون باشد اما در این دولت کسانی را داشتیم که 70، 170، 180 و 200 میلیون تومان متوسط ماهیانه‌شان بود. البته پاداش برخی شرکت‌ها و بانک‌ها در دولت قبل و دولت فعلی بالا بود اما حقوق نجومی مختص به این دولت بود.
وی اظهار داشت: سه چیز در این دولت افزایش پیدا کرده است که عبارت است از بدهی دولت به بانک‌ها، بدهی دولت به بانک مرکزی و نقدینگی که همه نسبت به دولت گذشته افزایش پیدا کرده و این براساس آمار رسمی اعلام شده است.
برخی برای رای‌آوری، خلاف گفته‌های قبلی خود عمل می‌کنند
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به اینکه یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطالبی را با این مضمون مطرح کرده که قوه قضائیه 38 سال با مجرمان برخورد و برخی را اعدام کرده است؛ نظر شما در این باره چیست؟ گفت: بله حتما همین‌گونه است. قوه قضائیه از ابتدای انقلاب تا به امروز در همه صحنه‌های مبارزه با همه مفسدان و تروریست‌هایی که هزاران نفر از عزیزان ما، از مسئولان ما در دستگاه قضایی، در مجلس، در دولت، در نیروهای مختلف و در بین مردم حزب‌اللهی که اگر  فقط یک نفر شکل و شمایل حزب‌اللهی داشت به گلوله می‌بستند حاضر بوده است.
وی یادآور شد‌: روزی که در همین تهران زمانی که صدام با پشتیبانی قدرت  استکباری به ما حمله می‌کرد، در داخل هم تروریست‌ها  در ده‌ها نقطه مردم را به خاک و خون می‌کشیدند و دادگاه‌ها با جانفشانی مقابل همه این‌ها ایستادند.
اژه‌ای افزود‌: در خصوص مبارزه با مافیای مواد مخدر هم قوه قضائیه، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها مبارزه کرده‌اند و می‌کنند و افتخار می‌کنیم که با این مجرمان برخورد کرده و خواهیم کرد و از این به بعد هم برخورد خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: قوه قضائیه این افتخار را دارد که از ابتدای انقلاب تا امروز با بسیاری از مفسدان اقتصادی چه آنهایی که از زمان طاغوت باقی مانده بودند و چه آن کسانی که با ثروت‌های بادآورده و از مسیر خلاف توانسته بودند اموالی را کسب کنند، برخورد کرده است.
معاون اول قوه قضائیه گفت: قوه قضائیه اکنون هم با مفاسد ضد امنیتی و کسانی که اغتشاش می‌کنند، برخورد کرده است و امروز هم اگر بخواهند اغتشاش کنند، برخورد می‌کند. افتخار می‌کنیم که اگر کسانی بخواهند امنیت، آرامش و آسایش مردم را به هم بزنند، با آنها برخورد کنیم.
وی بیان کرد: قوه قضائیه بخصوص در این چند سال اخیر با کسانی که امنیت و آرامش مردم را در شهرها به هم می‌زدند و با کسانی که متجاوزان به نوامیس و اموال مردم بوده اند برخورد کرده و از حالا به بعد هم برخورد خواهد کرد.
اژه‌ای افزود: با کمال تأسف بعضی‌ها برای اینکه برای خود رأی جمع کنند خلاف گفته‌ها، منبرها، صحبت‌ها و تصمیمات قبلی خودشان دارند عمل می‌کنند و بعضاً هم متأسفانه متوسل می‌شوند به گفتن مسائل خلاف واقع و غیر واقعی که انسان واقعا از آن مسائل شرم دارد؛ اجازه دهید که زمان انتخابات بگذرد به تک تک این حرف‌ها با قوت و قدرت و مستند پاسخ خواهم داد.
ارتباط موسسه میزان با دستگاه قضایی دروغ است
معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به اینکه یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری درباره ارتباط مؤسسه مالی و اعتباری میزان با قوه قضائیه حرف‌هایی زده است، گفت: این موضوع باز از همان مسائل کاملا خلاف، دروغ و کذب است. آقایانی که این حرف‌ها را می‌زنند مطمئن هستم که می‌دانند؛ چون قبلا در جریان بودند که این موسسه هیچ ارتباطی با قوه قضائیه ندارد و قوه قضائیه با آنها برخورد کرده است؛ افرادشان مدت‌ها بازداشت و تحت قرار بوده‌اند و پرونده‌هایشان الان هم مطرح است.
اژه‌ای گفت: همه اینها ترفندهای انتخاباتی برای جلب بعضی از آراء و نه همه آراء است و برای جلب این آراء نیاز دارند که این حرف‌های خلاف و غیر واقعی و احیانا علیه نهادها و بعضی ارزش‌های نظام را بزنند تا بتوانند رأی برخی از افراد خاص را جمع کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر: