کد خبر: ۱۰۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
رقابت تعاونگران فارس:
سهراب مختاری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: تعاون گران فارس تا 31 خرداد ماه فرصت دارند برای شرکت در جشنواره امتنان از تعاون گران که قرار است در شهریور ماه برگزار شود ثبت نام کنند.
مهندس مختاری با اشاره به رتبه نخست فارس در تشکیل تعاونی های مختلف در دولت فعلی اظهار امیدواری کرد و افزود: تعاونگران استان با شرکت در این جشنواره هم توانمندی های خود را معرفی کنند و هم به الگویی برای سایر تعاونی ها تبدیل شوند.

مختاری یادآور شد: تعاونگران استان تا 31 خرداد ماه فرصت دارند با مراجعه به سایت اینترنتی دوازدهیمن جشنواره امتنان از تعاونگران به آدرس www.taavonibartar.ir با تکمیل فرم های ارایه شده نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تاکید بر این که شرکت های تعاونی تشکل های مردمی سازمان یافته هستند، ادامه داد: شرکت های تعاونی علاوه بر مزایای اقتصادی و اجتماعی در عملی ساختن ارزش های معنوی و فرهنگی نقش موثری دارند و برای تحقق عدالت اجتماعی و حرکت به سمت توسعه پایدار بسیار حایز اهمیت هستند به گونه ای که با برگزاری جشنواره تعاونی های برتر و تقدیر از آنها نیز در صددیم تا نقاط قوت و توانمندی بالقوه شرکت های تعاونی را در جهت ترویج فرهنگ تعاونی معرفی نماییم.

مختاری از تعاونی ها به عنوان اهرمی برای انگیزه مضاعف در زمینه کار گروهی یاد کرد و گفت: تعاونی های محلی برای نشان دادن استعداد ها و تجمیع سرمایه های اندک در مسیر اشتغالزایی و تولید و در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی اظهار کرد: جشنواره امتنان از تعاون گران برتر همزمان با هفته تعاون با هدف شناسایی الگو های برتر تعاونی، فراهم کردن زمینه گسترش و ارتقای روحیه تعاونی ها، نخبه پروری، ترویج فرهنگ تعاون، ترغیب به سرمایه گذاری تعاونی ها و معرفی تعاونی های توانمند به عنوان الگو برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: این جشنواره در بخش های مختلف شامل آموزش کشاورزی، صنعتی، خدماتی، معدنی، حمل و نقل، فرش دست باف، مسکن، اعتبار، سهام عدالت، بانوان، دانش بنیان و تامین نیاز تولید کنندگان و مصرف کنندگان برگزار می شود.

مختاری در پاسخ به انتقاد های که به ضعف در کار گروهی و تیمی در فارس می شود اظهار کرد: برتر بودن فارس در تعداد شرکت های تعاونی و تشکیل شرکت های تعاونی در فارس حاکی از قوت کار گروهی و کار تیمی در فارس است و امیدواریم با تلاش مسئولین استان در سه قوه و مقامات اجرایی بتوانیم با جذب سهمیه مناسبی از 5/1 میلیارد دلاری که قرار است از اعتبارات صندوق توسعه ملی به تعاونی ها تزریق شود، نسبت به گسترش فعالیت های فارس در حوزه تعاون اقدامات موثر تری انجام دهیم.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: