آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵
فيروزآباد با ظرفیت تولید 50 تن گیاهان دارویی می تواندقطب صادرات گیاهان دارویی در کشورگردد
مجتبی قاسم زاده تولید کننده گیاهان داروی اظهار داشت: «نیاز اندک به منابع آبی و ارزش بالا در بازار از مهمترین مزیت های گیاهان دارویی است. امسال در مزرعه اقتصاد مقاومتی زرگیاه 8 تن به لیمو تولید گردیده است و که ارزش تقریبی تولید این مزرعه 280 میلیون تومان می باشد.

 

در صورت فراهم شدن زمینه صادرات و کسب استاندارد های لازم امکان صادرات به کشورهای همسایه وجود داشته و کشور روسیه همواره یکی از بازار های هدف گیاهان دارویی است.

 

 عرصه کار گیاهان دارویی بسیار گسترده است اما اشتباه تصور می شود که این محصولات صرفا برای درمان بیماری ها کاربرد دارند.

 

 گیاهان دارویی علاوه بر درمان بیماری ها، کاربردهای فراوانی در صنایع غذایی، عطر سازی، آرایشی و بهداشتی و حتی صنایع نظامی دارند.»
 

وی درباره نحوه بازاریابی برای گیاهان دارویی در فیروزآباد، می گوید: «حضور فعال، برنامه ریزی شده و هدفمند در اینترنت و شرکت در نمایشگاه های متعدد و نیز توزیع رایگان محصولات به صورت اشانتیون از عوامل مهم برای موفقیت در بازاریابی گیاهان دارویی است.

 گیاهان دارویی هر چقدر که ارگانیک تر باشند یعنی هر چقدر که از سموم و کودهای شیمایی عاری باشند، مشتری های عمده بیشتری پیدا می کنند زیرا کارخانه هایی که محصولات را برایشان می فرستیم در آزمایشگاه های دقیق میزان ارگانیک بودن محصولات را مشخص می کنند و این مساله برایشان بسیار حائز اهمیت است.»

 در صورت کسب استاندارد های لازم صادرات ارزآوری حاصل از صادرات 50 تنی گیاهان دارویی به کشورهای خارجی برابر باصادرات 25 هزار بشکه نفت است.

گفتنی است مزرعه اقتصاد مقاوتی زرگیاه با حمایت ناحیه مقاومت بسیج فیروزآباد و سرمایه گزاری خصوصی احداث و به بهره بردای رسیده است.

فیروزنا

نام:
ایمیل:
* نظر: