جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۲۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۹

به گزارش تنویر زرقان ،مجمع عالی بسیج شهرستان در مورخه 23/06/96 با حضور مسئولین محلی ، ائمه جمعه و جماعات ، فرماندهان رده های بسیج ، مربیان صالحین و مسئولین سپاه ناحیه زرقان و اعضاء هیئت رئیسه مجمع در محل حسینیه امام خامنه ای سپاه ناحیه زرقان برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا فرمانده ناحیه بسیج زرقان جناب سرگرد علیپور ضمن خوش آمد گویی به حاضرین مواردی را در خصوص جنبه های برجسته عزاداری آقا اباعبدالحسین (ع) را در منطقه زرقان و اینکه به حق این منطقه را شهر خیمه های برافراشته عاشورای نامیده اند دانست و عنوان کرد انشالله مراسمات دهه محرم با قوت و قدرت و با نظم و انضباط خاص خود همچون قبل برگزار خواهد شد.

در ادامه برادر قاسم جمالی رئیس مجمع عالی بسیج زرقان ضمن خوش آمد گویی به حاضرین نکاتی را در خصوص فعالیت کارگروهها و شیوه تدوین خروجی بحث کارگروهها عنوان و ایراد داشتند. بحث محوری قابل طرح در جلسه پیرامون بصیرت افزایی در بین آحاد جامعه است که حقیر هم به عنوان شروع و زمینه سازی بحث کارگروه فرهنگی اجتماعی نکاتی را در این خصوص عرض میکنم. ایشان ادامه دادند با توجه به اینکه افزایش بصیرت جامعه و عبرت گیری از تاریخ نکته ای است که در سالهای اخیر مورد توجه جدی مقام معظم رهبری امام خامنه ای بوده است باید توجه جدی به ویژگی این دوران که همانا بالا بودن حجم بسیار بالای اطلاعات و روبرو بودن با انسانهای رایانه ای و اینکه امروز جنگ بر سر مفاهیم و پایگاههای ایدئولوژی موارد اعتقادی و مذهبی است باید با شناخت همچون از شخصیتها و جریانات فکری و فرهنگی و سیاسی آنها و کشف ارتباط این جریانات با نظامهای قدرتمند سلطه جهانی سره را از ناسره تشخیص دهیم .

ایشان همچنین یکی دیگر از شاخصهای بصیرت را آشنایی با جریان شناسی معاصر خصوصا از دوران مشروطه تا حال دانست و افزودند تنها راه بصیر ماندن در این زمانه تمکین محض و بی چون و چرا از ولایت فقیه و اجرایی نمودن منویات ایشان است.

در ادامه جلسه برادر قاسمی رئیس کارگروه فرهنگی اجتماعی ضمن ارائه مبحث مربوط به کارگروه در خصوص بصیرت افزایی در اجتماع به مقوله بصیرت از دیدگاه آیات و روایات و سخنان حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری پرداختند و در ادامه به طرح راهکارهای قابل ارائه در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی از جمله توجه بیشتر به برنامه های هنری و جهت گیری آن به سمت بصیرت افزایی جامعه شدند که مورد بحث و تبادل نظر سایر اعضاء واقع گرفت سپس برادر امیری بازرس مجمع عالی بسیج و رئیس اداره کار و امور اجتماعی زرقان به تمهیدات لازم دولت در زمینه رفع بیکاری در قالب برنامه کارورزی جهت نیرو های لیسانس و بالاتر و همچنین طرح بیمه کارفرما در این خصوص پرداختند.

در ادامه برادر جمالی به جمع بندی موارد پرداختند و جلسه با قرائت بیانیه پایانی به طرفداری از مردم مظلوم و مسلمان میانمار پایان پذیرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: