دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۲۳:۱۷
کد خبر: ۱۱۲۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
رئیس شورای عالی بسیج حقوق‌دانان فارس مطرح کرد:
رئیس شورای عالی سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس گفت: گسترش علنی بی‌بند و باری اجتماعی به دلیل کم اثر شدن فعالیت‌های فرهنگی می‌باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق‌دانان به نقل از دادگستری استان فارس؛ علی القاصی‌مهر در نشست ستادهای پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان فارس گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل مدنظر در این ستاد در چند ماهه اخیر دستگیری و اِعمال مجازات مجرمان متواری است که بخش عمده‌ای از اقدامات اولیه شناسایی و رصد این افرد انجام‌شده است و این بانک اطلاعاتی کمک شایانی در دستگری تعدادی از مجرمان متواری جرائم مهم داشته است.

 

وی با بیان اینکه هر یک مجرم متواری یک کانون جرم تلقی می‌شود، افزود: دستگیری مجرمان تحت تعقیب علاوه بر آنکه از اهداف مقابله‌ای مجموعه قضایی و ستاد جرائم خاص تلقی می‌گردد، تأمین کننده بخشی از اهداف برنامه‌های پیشگیری از جرائم نیز می‌باشد.

 

رئیس شورای عالی سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس تصریح کرد: در تلاشیم تا با شکل‌دهی همکاری‌های منطقه‌ای در قالب ستادهای پیشگیری و مقابله با جرائم خاص از شکل‌گیری برخی اقدامات مجرمانه بخصوص جرائم مهم و امنیتی که وقوع حتی یک مورد از آن امنیت روانی جامعه را خدشه‌دار می‌کند، جلوگیری نمائیم.

 

القاصی‌مهر هدف تلاش‌های متولیان امور امنیتی در استان بخصوص اعضای ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان را منطبق با سیاست‌های کلان دستگاه قضایی در امر پیشگیری از وقوع جرم خواند.

 

وی با اشاره به شیوع برخی مظاهر علنی بی‌بند و باری اجتماعی به دلیل کم اثر شدن فعالیت‌های فرهنگی، مطرح کرد: برگزاری برخی پارتی‌های غیراخلاقی و ترویج و تبلیغ آن در فضای مجازی و همچنین وجود عدم توجه به جلوگیری از این بی‌بند و باری‌ها نشان از یک بحران اخلاقی در جامعه دارد که یکی از آسیب‌های آن سست شدن بنیان‌های خانواده است.

 

رئیس ستاد پیشگیری و مقابله با جرائم خاص استان فارس ضمن تأکید بر ورود منسجم و هماهنگ نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و نیروهای امنیتی در جهت جلوگیری از بروز مظاهر علنی فساد و بی‌بندباری در جامعه خواستار توجه ویژه و ورود فعال شورای تأمین استان و شهرستان شیراز به این مسئله شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: