دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۱۵:۵۵
کد خبر: ۱۱۲۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
رئیس شورای عالی سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس:
رئیس شورای عالی سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس گفت: مهم‌ترین ویژگی حقوق بشر آمریکایی، تبعیض‌آمیز و منفعت طلبانه بودن آن است.

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق‌دانان از فارس؛ علی القاصی‌مهر، رئیس‌کل دادگستری استان فارس با اشاره به تبدیل حقوق بشر به ابزاری برای توسعه‌طلبی، اعمال قدرت و زور، گفت: کشورهایی که تحت سلطه آمریکا نیستند، متهم به نقض حقوق بشر می‌باشند که برای ۱۲ کشور مثل ایران، سوریه، کره شمالی، گزارشگر ویژه تعیین کردند.

 

وی بابیان اینکه در سازمان ملل هرکس که قدرت بیشتری دارد، می‌تواند بیشتر ادعای حقوق بشری کند، افزود: بحث‌های قصاص، اعدام‌ها، فرق ضاله مستمسکی هستند که سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران را به نقض حقوق بشر محکوم کند.

 

رئیس شورای عالی سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس تصریح کرد: حقوق بشری که آمریکا دایه آن است برابر با اعلام زور، قدرت و استفاده ابزاری برای انحصارطلبی و منافع آمریکا علیه کشورهایی که تحت سلطه آن کشور نیستند.

 

القاصی‌مهر با اشاره به اهمیت جنگ رسانه‌ای مطرح کرد: مهم این است که به چه میزان می‌توانیم با جنگ رسانه‌ای در افکار عمومی و فضای جهانی و بین‌المللی از خود دفاع و مسائل حقوق بشر را در انظار جهانی به‌صورت صحیح تبیین و جنایات آمریکایی‌ها را تشریح کنیم.

 

وی بابیان اینکه مهم‌ترین ویژگی حقوق بشر آمریکایی، تبعیض‌آمیز و منفعت طلبانه بودن آن است، خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌ها ۸۵ درصد از زندانی‌های آمریکا، سیاه‌پوست هستند و در هر ۳۶ ساعت یک سیاه‌پوست به دست پلیس کشته می‌شود.

 

این مقام مسؤول سرکوب کردن اعتراض‌های مسالمت‌آمیز بحرین، کشتار یمن و حمایت از فرقه جنایت‌کار رجوی و منافقین را از اقدامات دیگر آمریکا در راستای حقوق بشر عنوان کرد.

 

القاصی‌مهر با اشاره به مخالفت با برابری و عدالت در حقوق بشر آمریکایی، گفت: مخالفت آمریکا با فعالیت دیوان کل کیفری بین‌المللی، توسل به‌زور جهت تأمین منافع، بی‌توجهی به توصیه‌‌ها و دستورات سازمان‌های بین‌المللی، تقدم منافع ملی بر اصول و قواعد بین‌الملل از دیگر ویژگی‌های حقوق بشر از دیدگاه آمریکا است.

 

وی افزود: حقوق بشر آمریکایی با مبانی دینی و حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران که از دین اسلام و قرآن برگرفته، در تضاد است.

 

رئیس شورای عالی سازمان بسیج حقوق‌دانان فارس تصریح کرد: آنچه در ایران تحت حقوق بشر از آن یاد می‌شود، مفهوم و درک درستی از انسان به لحاظ جایگاه و شخصیتی که در قرآن کریم برای آن تعبیر شده، است.

 

القاصی‌مهر بابیان اینکه مهم‌ترین نقش را رسانه در حوزه تبیین حقوق بشر آمریکایی دارد، مطرح کرد: فضای رسانه‌ای باید بتواند جنایات وحشیانه و اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا را تبیین و اطلاع‌رسانی کند و این مهم باید مورد مطالبه قرار بگیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: