گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۱۱۲۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
فرمانده واحد شهیدنصیری لار در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه:
فرمانده واحد دبیرستان نمونه دولتی شهید نصیری گفت: دانش آموزان مسلمان و متعهد همواره در روند رشد و شکوفایی حرکت اسلامی و انقلابی جامعه مؤثر بوده اند و هویت ضد استکباری و ستم ستیزی شان هویت جدانشدنی آنها به حساب می آید.
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج دانش آموزی فارس در لارستان، علی مرتضوی مطلق فرمانده واحد پیشگام دبیرستان نمونه دولتی شهید نصیری لارستان، پیش از خطبه های نماز جمعه دوازدهم آبان ماه سخنرانی کرد.

متن سخنرانی وی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ضمن عرض سلام و عرض ادب خدمت نمازگزاران ارجمند و گرامیداشت هفته بسیج دانش آموزی، یادآور حماسه آفرینی های دانش آموزان در هشت سال دفاع مقدس و مبارزه با استکبار جهانی، اینجانب علی مرتضوی مطلق به نمایندگی از دانش آموزان بسیجی لارستان در آستانه یوم ا... سیزده آبان و روز دانش آموز دقایقی را در خدمت شما بزرگواران خواهم بود.

13 آبان، روز ملی مبارزه استکبار جهانی، یادآور سه حادثه و حماسه بزرگ در ایران است که همگی به نوعی با سلطه جویی مستبدان و روش برخورد ملت ایران با آنها مرتبط است. شاه در سیزدهم آبان 1343، امام را به ترکیه تبعید کرد. در سیزدهم آبان 1357 نیز حدود 60 نفر از دانش آموزان در تظاهرات علیه رژیم پهلوی، در مقابل دانشگاه تهران به خاک و خون کشیده شدند. در سیزده آبان 1358، ملت غیور ایران، به توطئه های مستکبران به ویژه امریکا پاسخی شایسته داد و با تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران، به اهمیت سیزده آبان افزود و به تعبیر حضرت امام، انقلاب دوم را رقم زد. وقوع این سه رخداد بزرگ، نمایندگان مجلس را به نام گذاری این روز با عنوان «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» رهنمون شد.

سیزده آبان در مبارزه و قیام دانش آموزان متعهد و بیدار بر ضد رژیم شاه و حامیان آن به ویژه استکبار جهانی ریشه دارد و نشانه آن است که این قشر آگاه و متعهد، در راه رسیدن به اهداف والا و عظیم انقلاب اسلامی، چه در زمان طاغوت و چه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از هیچ کوششی فروگذار نکرده است. دانش آموزان مسلمان و متعهد همواره در روند رشد و شکوفایی حرکت اسلامی و انقلابی جامعه مؤثر بوده اند و هویت ضد استکباری و ستم ستیزی شان هویت جدانشدنی آنها به حساب می آید. امروزه هیچ کس در نقش راهبردی دانش آموزان در انقلاب اسلامی شکی ندارد و نمی توان نقش آنان را در پیروزی انقلاب اسلامی، ولایت مداری، استقلال طلبی و آزادی خواهی، خاموشی فتنه های داخلی و خارجی، اداره هشت سال صحنه های سلحشورانه جنگ تحمیلی و حضور در عرصه های سازندگی نادیده گرفت.

امام راحل در رابطه با استکبار فرمودند: اگر مسلمین نشستند که امریکا برای آنها کار بکند یا دست نشانده های امریکا برای آنها کار بکند، این قافله تا ابد لنگ خواهد بود.

این سخن امام بزرگوار نشانگر اهمیت موضوع استقلال و نگاه به داخل برای حل مشکلات کشور است. مسئله ی استقلال از مسائلِ بسیار مهم و از عواملِ اقتدارِ کشورها تَلَقّی می شود و برخی از کشورها و حتّی دولت های به ظاهر مُتَرَقّی نیز از این نعمت محروم اند. استقلال، عدمِ وابستگی به بیگانگان و روی پای خود ایستادن، از شعارهای اصلی و ابتداییِ انقلابِ اسلامی بوده و در تصمیم گیری های کلان و راهبردی کشور این موضوع، اصل قرار گرفته است و در همه ی برنامه ریزی ها تلاش شده است تا این موضوع، مورد خدشه واقع نگردد.

بحث های بسیاری پیرامونِ سند 2030 مطرح گردید و هوشیاری و درایتِ مقام معظم رهبری راه را بر انحراف بست. کلیدی ترین و حکیمانه ترین رهنمود را در این خصوص، دیده بانِ همیشه بیدارِ نظامِ جمهوریِ اسلامی یعنی مقامِ معظّمِ رهبری در دیدارِ معلّمان و فرهنگیان در هفدهمِ اردیبهشت ماه مطرح کردند و با لحنی قاطع برخاسته از دغدغه ی بلند ایشان در رابطه با عدم وابستگی و مسئله ی استقلال کشور، فرمودند:

«این سند ۲۰۳۰ سازمانِ ملل و یونسکو و این حرفها، اینها چیزهایی نیست که جمهوری اسلامی بتواند شانه‌اش را زیرِ بارِ اینها بدهد و تسلیمِ اینها بشود. ما سندهای بالادستی داریم، ما می دانیم باید در زمینه‌های آموزش، پرورش، اخلاق، سبک زندگی چه‌کار کنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد.... اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا این‌جور اِعمال نفوذ کند.»

اکنون و پس از گلایه ها و ارشاداتِ رهبرِ فرزانه ی انقلابِ اسلامی و موضع گیری های نخبگانِ جامعه، شورای عالیِ انقلابِ فرهنگی به لغوِ این سند رأی داد و دولتِ محترم نیز دستور لغو آن را صادر کرد.

مطالبه ی جدّیِ ما دانش آموزانِ بسیجی در این شرایط، اجرایی شدنِ سندِ تَحَوُّلِ بُنیادینِ آموزش و پرورش است. سندی که با بررسی جمیعِ نیازهای تعلیم و تربیتِ دانش آموزِ ایرانی و متناسب با آموزه های اسلامی، قرآنی و دینی تدوین شده و همه ی مسئولینِ کشور به جامع بودنِ آن اِذعان نموده اند، امّا مُتأسِّفانه با کم لطفی مواجه شده است. دولتِ محترم و همه ی دست اندرکاران بایستی همّتِ خود را بر اجرایی شدنِ هرچه سریعترِ این سند معطوف کنند.

مطالبه ی دیگر، تحقُّقِ عملیاتی اقتصادِ مقاومتی است. امروز با بدعهدی های مجدد امریکا دیگر حجّت بر همه تمام شده است و زمانِ عملِ انقلابی به نسخه ی شفابخشِ مشکلاتِ کشور یعنی اقتصاد مقاومتی فرا رسیده است. نسخه ای که تاکنون آنگونه که شایسته است به آن توجه نشده است.

ما جامعه ی دانش آموزانِ بسیجی نیز تمامِ همّتِ خود را در این جهت به کار خواهیم گرفت و مسئولین محترم را در عملیاتی شدنِ این خواسته ها یاری خواهیم کرد همچنان که در برنامه ها و ماموریت های مختلفِ بسیج، این مهم را به اثبات رسانده ایم؛ در اردوهای جهادی به یاریِ محرومین شتافته ایم؛ در اردوهای راهیان نور و یادواره های شهدا، عطرِ دل انگیزِ شهیدان را استشمام کرده ایم؛ در فعالیت ها و برنامه های علمی، در جهت رشد تحصیلی کوشیده ایم؛ در طرحِ یاورانِ ولایت، تمرین مسئولیت کرده و با فراگیری آموزش های مختلف، خود را برای تصدّی مسئولیت های بزرگ در آینده آماده کرده ایم؛ و اکنون نیز آمادگی کامل داریم با الگوگیری از شهدای دانش آموز و با حرکتی جهادگونه در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و در رفع مشکلات، بارهای سنگین را برداشته و یار و همراه مسئولین شهرستان، استان و کشور باشیم. ان شاالله.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

دانش آموزان بسیجی شهرستان لارستان


انتهای پیام/
224224/145

نام:
ایمیل:
* نظر: