شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۴۳:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸
دبیر چهارمین جشنواره آواها و نواهای بسیج در استان فارس گفت: آثار برگزیده در این جشنواره دراماکن عمومی به اجرای میدانی خواهند پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج هنرمندان فارس، سجاد چوگان‌باز، دبیر چهارمین جشنواره آواها و نواهای بسیج در استان فارس در جمه خبرنگاران، شناسایی گروه‌ها و هنرمندان شایسته به منظور ساماندهی، هدایت و بکارگیری آنان در مراکز فعال ارزشی، تلاش برای ایجاد جریان منجر به تولید با استفاده از ابزار جشنواره در استان ، ایجاد جریانی مقاوم در تقابل با جبهه فرهنگی معارض از طریق پخش مؤثر آثار ، تربیت و تقویت نیروهای هنرمندجهت حضور در عرصه فعالیت های بسیط فرهنگی و ترسیم فضای کاری هنری در عرصه ی جنگ نرم و حمایت از ایده ها و استعدادهای خلاق و تأثیرگذار در حوزه ی موسیقی انقلاب را از اهداف جشنواره برشمرد و افزود:جشنواره آواها و سرودهای بسیج در 3 بخش اصلی ویژه برگزار می‌گردد که موسیقی پاپ ،موسیقی نواحی و مقامی ، سرود و آواهای انقلابی سه بخش اصلی را تشکیل می دهند.

 

این هنرمند خوش صدای استان درباره محورهای پیشنهادی جشنواره نیز توضیح داد: بسیج- وحدت و هم گرایی ملی- استکبار ستیزی- مقاومت و پایداری- عفاف و حجاب- شهداء (شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس، شهدای جهان اسلام، شهدای گمنام)- سبک زندگی اسلامی/ ایرانی- خودکفایی و استقلال- مضامین اخلاقی- مقاومت اقتصادی و بیداری اسلامی ولایت و لایت مداری- فتنه- بصیرت- اتحاد ملی/ انسجام اسلامی- فرهنگ انتظار- عاشورا- عاشقانه های نجیب - ولادت پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)- جلوه های کار و تلاش- مظلومیت فلسطین بحرین و یمن- جنایات منافقین (بویژه هفتم تیر) شخصیت‌های جهان اسلام از جمله محورهایی است که هنرمندان می توانند آثار خودرا حول انها تولید کنند وی تصریح کرد:آثار بی کلام در جشنواره پذیرفته نخواهند گردید و فایل های ارسالی آثار، می بایست به صورت صوتی یا تصویری به بسیج هنرمندان به عنوان دبیرخانه ارسال گردند.فایل های بدون شناسنامه ی اثر،نیز پذیرفته نخواهند شد. وی با بیان اینکه متن ترانه، آهنگ، سرود یا تصنیف ارسالی باید به فایل اثر، الصاق شده باشد،افزود: حداکثر آثار ارسالی توسط هر گروه به دبیرخانه ی جشنواره، 3 اثر می باشد.

چوگان باز با اشاره به اینکه پس از ارسال اثر، امکان انصراف یا خروج از جشنواره وجود ندارد،  تاکیدکرد: محتوای آثار ارسالی، می بایست با موازین اخلاقی، عقیدتی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مطابقت داشته باشد وی ادامه داد: دبیرخانه اجازه پخش و جانمایی آثار رسیده به دبیرخانه، در اقلام تبلیغی، نمایشگاهی و زمان برگزاری جشنواره را دارد و آثار منتخب جشنواره به نحو مقتضی توسط سازمان بسیج هنرمندان پخش خواهند شد. چوگان باز یکی از ویژگی های منحصربه فرد این جشنواره را اجرای میدانی آثار برگزیده در نقاط مختلف شهر به ویژه دراماکن عمومی مثل پارکها و مجتمع های تجاری دانست و گفت این کار باعث می شود تا توده مردم با فضای جشنواره حس آمیزی داشته باشند.

 

وی یاداور شد: آثار ارسالی باید از تولیدات سال 1395 به بعد باشد و آثار حتما باید تولیدی باشند. به آثاری که با استفاده از موسیقی های آرشیوی موجود در فضای موسیقایی کشور باز تولید گردیده اند، ترتیب اثر داده نخواهد شد. همچنین به آثاری که پس از پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه رسیده، ترتیب اثر داده نخواهد شد. علاقمندان می توانند تا 20 دی ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند البته بسیج هنرمندان در طول سال پذیرای آثار هنری هنرمندان است اما متقاضیان شرکت در جشنواره تنها در همین تاریخ فرصت دارند که اثار خود را ارسال کنند 

دبیر جشنواره در خصوص شرایط اختصاصی آثار متقاضی شرکت در جشنواره نیز پاسخ داد: تعداد اعضای گروه های موسیقی ردیف و دستگاه، پاپ و نواحی متقاضی شرکت در جشنواره نباید بیش از 10 نفر باشند و زمان اجرای هر اثر از گروه های موسیقی سنت، پاپ و نواحی (مقامی)، حداکثر 10 دقیقه و حداقل 3 دقیقه می باشد.

تعداد اعضای گروه های متقاضی شرکت در بخش سرود و گروه کر، نیز نباید کمتر از 8 نفر و بیشتر از 20 نفر باشد. زمان اجرای هر اثر سرود و گروه های کر، نباید کمتر از 5 دقیقه و بیشتر از 15 دقیقه باشد. همچنین استفاده از سازهای الکترونیک به شرط رعایت تنظیم، بلامانع خواهد بود.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: