کد خبر: ۱۱۴۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴
یکی از رسوم قدیم در مسجد استهبان:
به گزارش تنویر استهبان،در مسجدی قدیمی در استهبان هر ساله توزیع گردو از محل وقف قدیمی مسجد برگزار شد.

مسجد قدیمی رییس یا مسجد حضرت فاطمه معصومه(س) امروزی از جمله همان مساجد قدیمی استهبان هست که بارها توسط حجت الاسلام قرائتی و اخیرا حجت الاسلام لقمانیان از آن و بانیان و واقفان خوش ذوق آنها به نیکی یاد کرده اند.

واقفان بعضا بی سواد اما حقیقتا بافرهنگی که در دوران های گذشته و به نیت جذب کودکان و نوجوانان به مسجد،وقف گردو داشته اند.

این سنت حسنه به پاسداشت حرمت خیران و واقفان و در جهت ترویج فرهنگ وقف با هدف جذب به مسجد همه ساله و‌ در آخرین شب پاییز در مسجد حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می گردد.

میهمان و سخنران برنامه امسال مسجد، همسایه قدیمی مسجد سرهنگ دوم پاسدار محمدجعفر دوستدار فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز بود.

سرهنگ محمد جعفر دوستدار در جمع نمازگزاران مسجد حضرت فاطمه معصومه (س) به نقش مسجد در تربیت نسل آینده و رسیدن به آرمان محله پاک اشاره کرد و‌ گفت:بررسی آیات و روایات و سیره معصومین علیهم السلام نشان می دهد که تنها مسیر رسیدن به جامعه طراز اسلامی از مسجد و تربیت مسجدی می گذرد.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله عج شیراز در ادامه به تجلیل از افراد خوش سلیقه ای که سرمایه های خود را وقف جذب کودکان و نوجوانان کرده اند پرداخت و خواستار توجه متمکنان به غربت مساجد شد.

وی بیان داشت: امروز آسیب های اجتماعی جامعه را درگیر مسایل عدیده ای کرده است که راه حقیقی مقابله با آن وصل شدن نسل جوان و نوجوان به جریان پاک مسجد است و ضرورت دارد وقفیات جامعه به این سمت و سو هدایت شود.

در پایان مراسم، گردو های وقفی که یادگار گذشتگان بوده است در بین کودکان و نوجوانان و نمازگزاران توزیع

و از حاج خلیل زارعی یکی واقفان خیر مسجد تجلیل بعمل آمد.

شایان ذکر است که مساجد استهبان از شلوغ ترین مساجد کشور است که حجت الاسلام قرائتی یکی از علل شلوغ بودن این مساجد را توزیع انجیر و گردو و...به منظور جذب جوانان و نوجوانان دانسته است.

شهرستان قرآنی استهبان به نجف کوجک و شهر حجاب زهرا(س)مشهور می باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر: