کد خبر: ۱۱۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

گروه استان ها -خراسان رضوي – فرمانده انتظامي استان از دستگيري گردانندگان باند سرقت مسلحانه 7 ميليارد توماني از يك تبعه خارجي خبر داد.

 

به گزارش تنویر استهبان به نقل از  خبرنگار پايگاه خبري پليس، سردار "قادر كريمي" در تشریح این خبر گفت: 6 مرداد ماه سال گذشته یک راننده تاكسي بين شهري كه از "تايباد" عازم "مشهد" بود با يك دستگاه خودروي سواري پژو 405 نقره اي در جاده مواجه شد كه سرنشینان آن ،خودروی تاکسی را با تهديد اسلحه متوقف کردند.

وي افزود: 3 سرنشين پژو 405 با تهديد اسلحه و با توسل به زور از سرنشین تاکسی که یک تبعه خارجی بود مقادير زیادی ريال سعودي، درهم امارات و دينار كويت به ارزش تقریبی 7 ميليارد تومان به همراه گذرنامه وی به سرقت برده و متواري شدند.

گزارش سرقت به فوريت هاي پليسي 110

فرمانده ارشد انتظامي استان خراسان رضوي گفت: با گزارش اين سرقت مسلحانه به مرکز فوریت های پليسی 110 و اهميت موضوع، طرح مهار بلافاصله به اجرا گذاشته شد و مشخصات ظاهري سارقان و خودروي آنها به تمامي تيم هاي گشتي پليس استان خراسان رضوي و استان هاي همجوار اعلام شد. سارقان هيچ سرنخي از خود بر جاي نگذاشته بودند و تحقيقات براي شناسايي و دستگيري عاملان اين سرقت مسلحانه ادامه يافت.

سردار كريمي خاطر نشان كرد: كارآگاهان ورزيده مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي در چند مرحله به شهرستان تايباد و گمرگ مرز "دوغارون" اعزام شدند و با هوشمندي به تحقيقات علمي، فني و پليسي خود ادامه دادند.

سرنخ فرار سارقان به كشور تركيه رسيد

فرمانده انتظامي خراسان رضوي اظهار داشت: پليس در ادامه تحقیقات به سرنخ هايي رسيد كه منجر به شناسايي 2 تن از عاملان اصلي اين باند سرقت مسلحانه شد. ردزني هاي اطلاعاتي كارآگاهان حاكي از آن بود كه اين 2 متهم به كشور "تركيه" گریخته اند.

سردار كريمي گفت: بررسي هاي بعدي پليس مشخص کرد عاملان سرقت قبل از سفر با مراجعه به يك صرافي، بخشي از وجوه سرقتي را به ريال تبديل و يك دستگاه تريلر و خودروي سواري گران قيمت نيز خريداري كرده اند.

دستگيري 2 گرداننده باند در مشهد

فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت: پس از گذشت 19 ماه از وقوع این سرقت، كارآگاهان مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي استان و ماموران انتظامي تربت جام و پليس "فريمان" همچنان به ردزني هاي گسترده اطلاعاتي خود در اين رابطه ادامه دادند و به اطلاعاتي دست يافتند كه خبر از بازگشت متهمان به ایران و اختفاي آنها در مشهد می داد.

وي خاطر نشان كرد: پس از گمانه زني هاي زياد در خصوص محل تردد اين 2 سارق و كنترل و مراقبت هاي پوششي، محل اختفاي اين افراد شناسايي و پليس در اقدامي غافلگيرانه، آنها را دستگير كرد.

اين مقام انتظامي گفت: 2 متهم در برابر شواهد و مستندات موجود به سرقت مسلحانه با همدستي 3 نفر ديگر اعتراف كردند.

دستگيري 3 عضو باند در تربت جام

فرمانده انتظامي خراسان رضوي اظهار داشت: فرماندهي انتظامي شهرستان تربت جام در عملياتي مشترك با فرماندهي انتظامي شهرستان فريمان و كارآگاهان مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي خراسان رضوي وارد عمل شده و در آخرين مرحله از اين عمليات، پس از چندين ساعت كنترل و مراقبت هاي نامحسوس 3 عضو ديگر اين باند دستگير و در بازرسی ها 2 دستگاه خودروي سواري پژو 405 و 206  نیز كشف شد.

سردار كريمي با تقدیر از تلاش های فرماندهي انتظامي شهرستان هاي تربت جام ، فريمان و كارآگاهان پليس آگاهي استان گفت: تحقيقات كارآگاهان براي كشف ابعاد مجهول اين سرقت مسلحانه ادامه دارد.#

نام:
ایمیل:
* نظر: