پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۵۸:۲۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۷۲۲
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: تا کنون بیش از 700 هکتار از اراضی به صورت دست‌کاشت در استان آذربایجان غربی درخت‌کاری شده است.

علی پیرمرادی اظهار داشت: اجرای پروژه‌های جنگل‌کاری در حاشیه جاده‌های استان آذربایجان غربی می‌تواند از موثرترین شیوه‌های افزایش سرانه جنگل‌های دست‌کاشت در استان آذربایجان غربی باشد.

وی ادامه داد: باید در راستای افزایش سرانه جنگل طرح‌ها و ایده‌های جدیدی را ارائه کرد که از جمله این طرح‌ها می‌توان به درخت‌کاری در حاشیه جاده‌های استان آذربایجان غربی اشاره کرد که یکی از موثرترین راهکارها برای توسعه فضای سبز و افزایش سرانه جنگل در این استان می‌تواند باشد.

پیرمرادی تصریح کرد: در این خصوص به معاونت فنی اداره کل توصیه‌های لازم داده شده و این معاونت مقرر شد با جمع‌آوری اطلاعات لازم و ارائه پیشنهادی مرتبط، این موضوع را از طریق سایر دستگاه‌ها از جمله مسکن و شهرسازی پی‌گیری نماید و در قالب یک تفاهم‌نامه اجرایی نهایی گردد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم با استخراج آمار و اطلاعات راه‌های موجود آذربایجان غربی و همکاری سایر ارگان‌های مرتبط از جمله مسکن و شهرسازی، این فرآیند را به دقت مطالعه نماییم می‌توانیم پروژه درخت‌کاری در حاشیه جاده‌ها را به مرحله اجرا برسانیم.

پیرمرادی اعلام کرد: تاکنون بیش از 700 هکتار از اراضی به صورت دست‌کاشت در استان آذربایجان غربی درخت‌کاری شده است.

وی ادامه داد: طرح توسعه بوستان‌های روستایی نیز از دیگر طرح‌های اجرایی است که در راستای توسعه فضای سبز و افزایش سرانه جنگل دنبال می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای 101 هزار هکتار جنگل طبیعی است که این جنگل‌ها بیشتر در شهرستان‌های پیرانشهر و سردشت واقع شده است
نام:
ایمیل:
* نظر: