پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۹:۰۳:۲۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰

نام شهید: داریوش

نام خانوادگی:  رضایی‌نژاد

تاریخ تولد: پنج‌شنبه 29 بهمن سال 1356

محل تولد: شهرستان آبدانان از شهرستان‌های استان ایلام.

تاریخ  شهادت:غروب شنبه 1390/5/1

محل شهادت: در مقابل درب خانه‌اش در خیابان بنی‌هاشم، خیابان خادم رضائیان هدف

چگونگی شهادت :سوءقصد 2 موتور سوار  به رضایی‌نژاد و همسر و دخترش که سوار یک پژو بودند، حمله کرده و با شلیک پنج گلوله، رضایی‌نژاد را به شهادت رساندند. همسر و دختر خردسال وی نیز مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند اما زنده ماندند.



زندگی نامه و فعالیتهای علمی

 از همان اویل کودکی در سخن گفتن و دیگر اعمال خود، نبوغ خود را به اطرافیان نشان داد.  به علتٔ جثه‌اش ظریف‌ش ، کمی ریزتر از هم سن و سالانش بود  به همین علت همراه با متولدین 1357 وارد دوره ابتدایی شد و همیشه با هوش و توانایی خود معلم و دانش آموزان را تحت تأثیر قرار می‌داد.  کلاس سوم ابتدائی را طی تابستان گذراند و دیگر سال‌های دوره ابتدائی شاگرد اول و نماینده کلاس بود.

در دوره راهنمایی با توجه به ظرفیت هوشی بسیار بالای داریوش، مقطع دوم را نیز در تابستان گذراند و با توجه به این سرعت بالا در کسب مدارج علمی توانست پیش از همکلاسی‌های خود دوره متوسطه را به پایان رساند و در تیرماه 1373 دیپلم خود را در رشته ریاضی دریافت کرد.

چندین بار در مسابقات علمی استان ایلام مقام اول را کسب کرد.

وی در مهر ماه 1373 در رشته مهندسی برق، گرایش قدرت، در دانشگاه پذیرفته شد. با وجود پذیرش در بسیاری از رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های معتبر تهران، اصفهان، شیراز و ... بنابر انتخاب خود وارد دانشگاه صنعتی مالک اشتر اصفهان شد.

با وجود نبوغ ذاتی در امور کارگاهی و آزمایشگاهی که از ویژگی‌های تمامی نوابغ و مخترعان است در تحصیل و پذیرش و اجرای آکادمیک نیز بسیار منظم و کوشا بود. ضمن فراگیری و کسب تجربه در رشته خود، در زمینه استفاده از رایانه و علوم کامپیوتری بسیار توانا بود. با داشتن چنین توانایی‌های، داریوش توانست در مدت هفت ترم و با رتبه اول، به عنوان دانشجوی برتر دانشگاه، فارغ‌التحصیل شود.

به محض فارغ‌التحصیلی به عنوان پژوهشگر در مراکز مهم تحقیقاتی و علمی کشورمشغول به کار شد. در عرصه‌ فعالیتش توانایی فراوانی داشت و نبوغ و تلاش خود را در مسیر خدمت به وطن خویش قرارداد.

در همان نخستین سال شروع به کار، در آزمون کارشناسی ارشد سال 1378 در رشته مهندسی برق، گرایش قدرت، در دانشگاه دولتی ارومیه پذیرفته و مشغول به ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد شد.

در طی فعالیت‌های علمی از دانشگاه‌های متعدد اروپایی جهت ادامه تحصیل و فعالیت پژوهشی از وی دعوت به عمل آمد. این دانشمند فرهیخته به رغم همه این فرصت‌ها به واسطه عشق به میهنش و روحیات خاص خود که همیشه خود را نمونه یک ایرانی وطن‌پرست می‌دانست، به همه آن‌ها نه گفت.

او ضمن تدریس و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی مسئول اجرای بسیاری از طرح‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی و خواجه نصیرالدین طوسی بود.

برای دکترا در1390 در دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی پذیرفته شد، اما با تأسف بسیار موفق به پایان رساندن این مقطع تحصیلی نشد و در تاریخ 1390/5/1 توسط عوامل سرویس جاسوسی اسرائیل (موساد) که؛ نتوانستند این دانشمند هسته‌ای پر توان و وطن پرست را تحمل کنند، به شهادت رسید و در جوار بهترین‌های عالم بشریت در نزد خداوند جای گرفت.




224/224.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: