آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
دیدار اعضای ستاد سوم خرداد با تصویربردار آزادسازی خرمشهر
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه فیروزآباد، اعضای ستاد گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر با حضور در منزل جعفر امیری تصویربردار نخسین تصاویر آزاد سازی خرمشهر با اهدا لوح سپاس از وی تقدیر و تشکر کردند.
گفتنی است جعفر امیری،ساکن شهرستان فیروزآباد متولد عشایر قشقایی طایفه «کهواده رعیت» و پاسدار بازنشسته سپاه ناحیه فیروزآباد است.

وی در این دیدار به خاطرات در روز سوم خرداد سال ۱۳۶۱ پرداخت و گفت: در روز سوم خرداد که منجر به آزادسازی خرمشهر شد از آخرین مقاومت دشمن در گمرگ خرمشهر گزارش تهیه کردم و از آنجا به طرف مسجد جامع خرمشهر که مظهر رشادت، شهادت و مقاومت بود حرکت کردم و در اولین ساعات آزادی شهر وارد مسجد شدم و از شور، شعف و شادی رزمندگان در این مکان مقدس گزارش تهیه کردم.

پس از تهیه گزارش به علت اینکه خودرو گروه فیلم‌برداری بر اثر اصابت ترکش از کار افتاده بود با تلاش زیادی راه‌اندازی شد و با بی‌سیم تهیه گزارش را به مرکز اهواز اطلاع دادیم و با توجه به اینکه در مسیر جاده اهواز خرمشهر ترافیک زیادی وجود داشت نتوانستیم که در سر موعد مقرر خود را به سازمان برسانیم و گزارش را به مرکز ارسال کنیم، رادیو اخبار سراسری هم اعلام می‌کرد که از مرکز اهواز گزارش تصویری تهیه شده است که به محض دریافت از شبکه سراسری پخش خواهد شد.

التهاب و دلهره عجیبی گروه ما را در برگرفته بود زیرا هیچ یک از ما نمی دانستیم آیا گزارش تهیه شده قابل پخش است یا نه و اگر تصویرها خراب باشد چه جوابی به انتظار میلیون‌ها نفر از ملت قهرمان ایران حتی دیگر مسلمانان اقصی نقاط جهان داشتیم.

پس از اتمام خبر سراسری تلویزیون، وارد مرکز اهواز شده و متوجه شدیم تمام کارکنان سازمان منتظر حضور ما هستند و به محض حضور اکیپ فیلمبرداری در سازمان و اعلام آمادگی مرکز برای دریافت تصویر، گزارش تهیه شده بدون آنکه کنترل، مونتاژ و تصحیح شود به مرکز ارسال شد و از آنجا هم مستقیماً از شبکه سراسری پخش شد.

این لحظات را در جمع صمیمی همکاران صدا و سیما در اتاق پخش مرکز اهواز سپری کردم و حضور خود در جمع بسیجیان خستگی ناپذیر صدا و سیمای مرکز اهواز را هرگز فراموش نمی‌کنم.

زمانی که تصویر مسجد جامع خرمشهر پخش می‌شد گزارشگر شهید آل محمد (معاون استانداری ایلام) به ههمراهی جمع حاضر اقدام به گفتن اذان کردند و اشک شوق از چشمان حاضران جاری شد.

در این مرحله افتخار نصیب من شد که بتوانم نخستین تصاویری که از آزادسازی خرمشهر قهرمان که از شبکه سراسری و ماهواره پخش شد را تصویربرداری کنم و بهترین سعادت که در طول زندگی نصیبم شده است همین موضوع است.
نام:
ایمیل:
* نظر: