يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۵۱:۲۵
کد خبر: ۱۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۸
در راهپیمایی امروز، مردم شیراز اوج انزجار خود از اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن نام شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریست را فریاد زدند.

در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم شیراز هم‌صدا و هم‌گام با سایر شهرها و استان‌های کشور حماسه خلق کردند.

با وجود روزه‌داری مردم و گرمای شدید هوا از نخستین ساعات راهپیمایی هزاران تن از مردم مومن شیراز در محل‌های اعلام شده حضور یافته و به صورتی شکوهمند در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند.

راهپیمایان با بیان شعارهایی از جمله «اسرائیل نابود است، فلسطین پیروز است»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «حزب‌الله پیروز است استکبار نابود است» و با در دست داشتن پلاکاردها و پارچه نوشت‌هایی منقش به شعارهایی درباره آزادی قدس شریف، مسیرهای اعلام شده را طی کردند.

پلاکاردهایی با مضامینی مانند «فلسطین پاره تن اسلام است»، «روز قدس یک روز جهانی است»، «اسرائیل غده سرطانی»، «روز قدس روز حیات اسلام است» و ... در دست راهپیمایان شیرازی دیده می‌شد.

در راهپیمایی روز قدس امسال شیراز جمع بسیاری از مسئولان، مدیران، علما و شخصیت‌های برجسته کشوری و لشکری حضور داشتند.

در قطعنامه راهپیمایی روز جهانی قدس در شیراز ضمن محکومیت اقدام اتحادیه اروپا در قرار دادن نام شاخه نظامی حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی نسبت به مسائل منطقه از جمله سوریه، مصر، بحرین و عراق اعلام موضع شد.

در پایان این راهپیمایی مردم روزه‌دار شیراز به سمت مصلی نماز جمعه رفته و از خطبه‌های سیاسی عبادی آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس بهره‌مند شدند.

 

در اوج گرمی هوا صورت گرفت

همچنین مردم شهر لامرد در اوج گرمای هوا یک‌بار دیگر با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس حماسه‌ای دیگر خلق کردند.

مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان نیز همزمان با سراسر کشور در روز جهانی قدس یک بار دیگر حضوری حماسی خلق کردند و در اوج گرمای هوا  و با مشت‌های گره خورده فریاد کوبنده مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و فلسطین آزاد باید شود را سر دادند.

در شهر لامرد این راهپیمایی به علت گرمای شدید هوا که دمای آن به 50 درجه سانتی‌گراد می‌رسید ساعت 11 صبح امروز پس از تجمع آحاد مردم در میدان شهدا ‌آغاز شد و با عبور از بلوار پاسداران این شهر، شرکت‌کنندگان در مصلای الغدیر مسجد جامع شهر لامرد تجمع کردند و قطعنامه پایانی راهپیمایی روز جهانی قدس امسال در حالی قرائت شد که پایان هر بند صدها تن از مردم روزه‌دار لامردی ندای ملکوتی الله‌اکبر سر می‌دادند.

همچنین بسیاری از تشکل‌ها و انجمن‌های مختلف و  فعال در لامرد با در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته‌هایی خشم و انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام داشتند و خواستار آزادی سریع‌تر قدس شریف شدند.

 

فیروزآبادی‌ها یک‌صدا به میدان آمدند

همچنین همزمان با سراسر کشور مردم فیروزآباد حمایت خود را از قدس شریف اعلام کردند.

مردم این شهرستان نیز در این روز با اعلام حمایت از ملت مظلوم فلسطین و سردادن شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا، مرگ بر انگلیس و انزجار از استکبار، مسیر مشخص شده راهپیمایی را پیمودند.

راهپیمایی در این منطقه با حضور عشایر غیور ترک زبان و فارسی زبان رنگ و بویی ویژه داشت.

راهپیمایی روز قدس در فیروزآباد از ساعت 10:30 صبح از میدان امام خمینی (ره) آغاز و مسیر خیابان‌ 22 بهمن، میدان طالقانی، میدان روزبه توسط راهپیمایان طی شد و سرانجام در مصلای نماز جمعه تجمع و با صدور قطعنامه 10 ماده‌ای، نماز دشمن‌شکن جمعه را برگزار کردند. ‌

در این راهپیمایی باشکوه اقشار مختلف مردم، ورزشکاران، روحانیان، جانبازان، عشایر، بسیجیان، دانشگاهیان و احزاب و سیاسیون نیز حضور یافتند.

همچنین از ساعت 11صبح امروز در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، مردم شهرستان خرامه در دو شهر خرامه و سلطان‌شهر در لبیک به ندای ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری وارد صحنه شده و روز جهانی قدس را گرامی داشتند.

مردم  شهر خرامه با حضور در مقابل سپاه ناحیه خرامه این شهر با آتش زدن پرچم اسرائیل، صحنه‌‌هایی به‌ یاد ماندنی و پرشور را به جهانیان نشان دادند که حضور پرشور جوانان، دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم به ویژه زنان این شهرستان بسیار چشمگیرتر بود.

حمل پلاکاردها و تابلوهای این مراسم در دستان پیر و جوان و کودک و نوجوان به شکل ویژه‌ای خودنمایی می‌کرد و در این راهپیمایی والدین با آوردن کودکان خود سعی کردند تا استکبارستیزی را نیز به آینده‌سازان این این دیار اسلامی بیاموزند.

راهپیمایان در ادامه با عبور از فلکه دانشجو  و خیابان امام خمینی (ره) در مسجد جامع شهر خرامه تجمع کردند و با قرائت بیانیه‌‌ای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، خواستار وحدت امت جهان اسلام برای مبارزه با کفار و غاصبان فلسطین اشغالی شدند.  همچنین مردم بخش کربال نیز حماسه‌ای دیگر رقم زدند و با تجمع در مقابل شهرداری و با عبور از خیابان‌های ولیعصر (عج) و خیابان امام حسین (ع) در حسینه این شهر تجمع کردند.

در دیگر شهرها و روستاهای استان پهناور فارس نیز حضور مردم روزه‌دار در راهپیمایی سی و پنجمین روز قدس در عین حالی که گرمای هوا نسبت به سال‌های گذشته از شدت بسیار بیشتری برخوردار بود، اوج خشم و نفرت توده‌های عظیم مردمی از اسرائیل غاصب را به جهانیان نشان داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: