آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۷۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
سرهنگ حاجی زاده: «راه حل مشکلات، مشارکت بالا و انتخاب صحیح است.»
همایش بصیرتی و دیدار صمیمانه پایوران وهادیان سیاسی و مبلغین فرهنگی وسرمربیان صالحین با معاون سیاسی سپاه فجر فارس، دکتر حاجی زاده، در سالن 9 دی سپاه ناحیه فیروزآباد برگزار گردید.

همایش بصیرتی و دیدار صمیمانه پایوران وهادیان سیاسی و مبلغین فرهنگی وسرمربیان صالحین با معاون سیاسی سپاه فجر فارس، دکتر حاجی زاده، در سالن 9 دی سپاه ناحیه فیروزآباد برگزار گردید.

در ابتدای این نشست، سرهنگ رضایی، فرمانده ناحیه فیروزآباد، ضمن تقدیر و تشکر از حضور سرهنگ حاجی زاده و حضار به ارائه گزارش از اقدامات صورت گرفته در قالب قرارگاه روشنگری و در راستای انتخابات پرداخت. ایشان اظهار کرد:«از زمانی که بانگ انتخابات زده شد هم در فضای مجازی و هم در فضای حقیقی اقدامات گسترده ای صورت گرفته است. مردم و بسیجیان فیروزآباد در فضای مجازی در قالب طرح هایی همانند طرح ثامن، گردان های سایبری و درفضای حقیقی با برگزاری بیش از 200 نشست در سال 1400 به تعهداتشان در زیارت عاشورا عمل کردند و این اقدامات را مانور منتظران موعود دانسته و تلاش کردند که نتیجه آن انتخابات پرشور و حضور حماسی باشد.»

ایشان اضافه کرد:«در خصوص امنیت و سلامت انتخابات نیز اقدامات خوبی انجام شده است. هر هفته علاوه بر قرارگاه روشنگری، قرارگاه های امام علی(ع)، امام هادی(ع)، صاحب الزمان و کمک های مومنانهبرگزار شده و هماهنگی های لازم انجام شده است.»

او در پایان اظهار امیدواری کرد در روز 28 خرداد با انتخاب دولت جوان انقلابی منویات مقام معظم رهبری برآورده و اهداف بیانیه گام دوم انقلاب به سرانجام برسد و دولتی انخاب شود که همه مستضعفان جهان بتوانند به آن تکیه کنند و مقدمات ظهور فراهم شود.

سپس دکتر حاجی زاده، معاون سیاسی سپاه فجر استان فارس، به سخنرانی در باب انتخابات پرداخت. ایشان بیان کرد:« در عرصه انتخابات چند بازیگر وجود دارد. نقش و بازیگر اول رهبر معظم انقلاب است که نقش گفتمان سازی را دارند. گفتمان سازی به این دلیل باید صورت بگیرد تا آن کفتمان تبدیل به مطالبه و سپس اقدام شود. نقش دوم متعلق به خواص و نخبگان است که نقش تصمیم سازی را دارند. رهبر انقلاب اصول و آرمان ها به خوبی تبیین کرده اند و مردم ما نیز مردم خوبی هستند و مفاهیم را به خوبی تشخیص می دهند اما در مصداق ها عموما دچار اشتباه شده اند.اشکال در حلقه واصل امام و امت یعنی خواص است. در جامعه توده تابع خواص اند در نتیجه می توانند جامعه را به سمت رستگاری یا انحراف ببرند. نقش سوم مردم هستند که تصمیم گیرند. نقش رسانه ها و بازیگران خارجی نیز مخدوش کردن انتخابات است.»

ایشان سپس به تبیین نظرات امام و رهبری در باب مشروعیت و مشارکت پرداخت و گفت:« شرکت نکردن در انتخابات و مشارکت بالا در انتخابات و انتخاب اشتباه می تواند آثار و پیامدی را در پی داشته باشد. بعضی ها نیز می گویند تعداد کمی بیایند و خوب انتخاب کنند تا مشکلات حل شود اما مگر می شود بدون مردم جمممهووورییی اسلامی و تمدن اسلامی ایجاد شود؛ مشارکت حداکثری جز پایه های نظام است. در نظر امام و رهبری مشروعیت الهی و مردمی است و حضور مردم مشروعیت بخش است و مقبولیت مردمی مکمل مشروعیت است. مشکلات از انتخاب بد ایجاد شده و راه حل آن، مشارکت بالا و انتخاب خوب است. قهر با صندوق عصبیت است نه مدنیت.»

او در پایان به نقش شورای نگهبان و احزاب اشاره کرد و به ابهامات، شبهات و سوالات حاضران پاسخ داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: