گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۱۲۹۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
ماه مبارک رمضان
بیان برکان و فضائل ماه مبارک رمضان
به گزارش روابط عمومی سپاه ناحیه ممسنی جلسه تفسیر روزانه در روز چهاردم ماه مبارک رمضان با حضور امام جمعه این شهرستان، با موضوع برکات ماه مبارک رمضان  در این ناحیه برگزار شد.
حجت الاسلام شاکری بیان داشت:ماه مبارک رمضان،ماه نزول قرآن و ماه ضیافت الهی است و بندگان در این ماه به ضیافت الهی دعوت می شوند.
وی در بیان برکات این ماه افزود:همه ماهها،رجب،شعبان و دیگر ماهها مبارک هستند ولی در ماه رمضان بدلیل اینکه زمینه و ابزار های بیشتری برای جذب برکات وجود دارد، ماه مبارک اطلاق می شود. حال باید پرسید که برکت چیست که اینهمه مورد تأکید قرار گرفته و اصلا چرا پیامبر عظیم الشأن اسلام قبل از رسیدن  ماه مبارک رمضان فرمودند:«قد اقبل ایکم شهرالله،بالبرکه» یعنی این ماه به سمت شما می آید با باری از برکات ،پس به استقبالش بروید  که این برکت،برکت مطلق است و شامل برکت در دنیا،آخرت،جسم ،روح،مادی و معنوی می شود.
امام جمعه شهرستان ممسنی ادامه داد:یکی از برکات روزه داری را ،بنا به فرموده پیامبر(ص)، سلامتی دانست«صوموا تصحوا» که شامل سلامتی جسم و روح می شود.کمترین آثار روزه مربوط به جسم است و بیشترین اثرات روزه به بعد معنوی انسان برمی گردد.و اینکه می گوئیم ماه رمضان ماه مهمانی خداست، به خاطر آثار معنوی و روحانی این ماه است نه به خاطر جنبه ها و آثار جسمانی آن است.
شاکری یادآور شد:آدم ها در زمان روزه داری مراقبتشان بیشتر می شود و اشخاص سعی می کنند کمتر گناه کنند.و تا می خواهند گناهی مثل دروغ و غیبت انجام دهند تا متوجه می شوند که روزه هستند تا حدودی رعایت کرده و خود کنترلی بیشتر می شود.آمارها نشان می دهد که جرم و جنایت و آمار مراجعه به دادگاه ها در ماه مبارک رمضان مخصوصا در جوامع دینی و در بین روزه داران کاهش چشمگیری پیدا می کند.
وی بنا به فرموده پیامبر(ص) بیان کرد:«رمضان ماهی است که ابتدایش رحمت،میانه اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است»
امام جمعه شهرستان ممسنی: سلامت نفس و دوری از گناه را بزرگترین برکت ماه مبارک رمضان دانست. و افزود:خود روزه داری ،یکی از با فضیلت ترین کارها است که انسان روزه دار هر عملش حتی خوابیدن و نفس کشیدنش عبادت است و ثواب محسوب می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: