دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۵
دبير علمي و اجرايي جشنواره شعر بسيج هنرمندان فارس "فانوسار":
دبير علمي و اجرايي جشنواره شعر بسيج هنرمندان فارس "فانوسار" گفت: تعداد آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره شعر "فانوسار" بسيار قابل توجه بوده است كه البته موضوع آئيني بيشتر مورد توجه شاعران جوان گرفته بود و در واقع جشنواره شعر بسيج هنرمندان فارس مورد استقبال فراوان جوانان و جريان شعري فارس قرار گرفت و بيش از 1000 اثر به دبيرخانه اين جشنواره ارسال شد.

به گزارش سازمان بسيج هنرمندان فارس، غلامرضا كافي در خصوص استقبال شاعران از جشنواره شعر بسيج هنرمندان فارس بيان داشت: استقبال از اين جشنواره بسيار زياد و قابل توجه بود تا جايي كه حتي چهر هاي مشهور در عرصه شعر فارس نيز در اين جشنواره شركت كردند.

وي ادامه داد: بيش از 1000 اثر در قالبهاي متفاوت غزل، رباعي، مثنوي، چهارپاره، قصيده، آزاد و نيمايي، دوبيتي، طرح و كاريكليماتور و ساير قالبها و با موضوعات مختلف از جمله شعار سال، آئيني، آزاد و بخش ويژه شاعر گرانقدر مرحوم خليل عمراني به دبيرخانه جشنواره شعر بسيج هنرمندان فارس "فانوسار" ارسال شده است.

دبير علمي و اجرايي جشنواره شعر بسيج هنرمندان فارس "فانوسار" با اشاره به اينكه آثار ارسالي از كميت و كيفيت خوبي برخوردار بوده است، گفت: كميت و كيفيت آثار ارسالي به دبيرخانه اين جشنواره بسيار مطلوب بود و در اختتاميه معرفي چهر ها را خواهيم داشت.

كافي گفت: ايجاد زاويه هاي خاص مثل موضوع ويژه "شاعر گرانقدر مرحوم خليل عمراني" و شعار سال در جشنواره شعر بسيج هنرمندان فارس "فانوسار"  از تكراري بودن و يك سويه بودن اين جشنواره شعر جلوگيري كرد و موجب شد تا از تكراري و يك سويه بودن فاصله بگيريم و در نتيجه همين عوامل موجب برزو خلاقيت در اين عرصه مي شود.

وي برگزاري جشنواره هاي شعر را بسيار لازم و ضروري دانست و افزود: برگزاري اين جشنواره هاي حمايت از هنر است و حضور موج فراواني كه در شعر در همه عرصه ها مي بينيم به خاطر برگزاري جشنواره هاي هدفمند شعر مي باشد چراكه رغبت انگيزي در افراد را براي ادامه اين عرصه زياد مي كند.

كافي در پايان تصريح كرد: دو جريان شعري نيرومند آئيني و دفاع مقدس كه هر دو بخاطر معناگرا بودن داراي قدرت هستند و هيچ صورت و قالب خاصي را دنبال نمي كنند اما چون معناگرا و هدفمند هستند افراد آن را دنبال مي كنند و شاعران براي تاثيرگزاري بيشتر بر مخاطب از شيوه هاي رايج استفاده مي كنند و اين دو جريان نيرومند نيز به خاطر حمايت دستگاهي و برگزاري چنين جشنواره هاي موجب حمايت از اين جريان هاي شعري مي شود و اين اشعار در جشنواره ها متجلي مي شوند.

انتهاي پيام/224224/

نام:
ایمیل:
* نظر: