جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۲۵:۲۴
کد خبر: ۱۳۴۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین
سردار شهید عباس حاج زمانی


فرزند حسین به سال 1342 در خانوادهای مذهبی به دنیا آمد.از کودکی در کارهای طاقت فرسا ی کشاورزی پدر را یاری میکرد . تحصیلاتش را تا کلاس دوم راهنمایی ادامه داد و سپس کمر همت به یاری و حمایت مالی خانواده بست از سالهای قبل از حماسه انقلاب در مبارزه علیه رژیم حظور گسترده داشت با آغاز جنگ تحمیلی هل من ناصر حسین را لبیک گفت و عازم کربلای ایران شد . در عملیات والفجر 2 برادر بزرگوارش محمد رضا را از دست داد و با شهادت برادر شوق وصال بیشتر در وجودش شعله ور گشت و سرانجام پس از 6 سال حضور در جبهه در حالیکه فرمانده یکی از گروهانهای گردان فجر بود در سپیده دم 20 فروردین سال 1366 در اثر ترکش خمپاره در منطقه شلمچه به مقام رفیع شهادت نائل شد و به دیدار معشوق شتافت
.




مزار مطهر شهید حاج عباس زمانی

سردار شهید زین العابدین جمشیدی

این شهید بزرگوار فرزند حسین ملقب به رجب د ر زمستان سال 1344 در خانوادهای مذهبی چشم به جهان گشود .از کودکی در نماز جماعت حاضر میشد .پس از اتمام تحصیلات  ابتدایی به علت علاقه به کار به یادگیری حرفه نجاری مشغول شد . پس از مدتی دچار بیماری سختی شد که به برکت زیارت امام رضا شفا پیدا کرد . این دوران مقارن با آغاز جنگ تحمیلی بود.

در تاریخ 13 مرداد سال 61 به جبهه اعزام شد و پس از چندی به عضویت سپاه در آمد و سرانجام در تاریخ 27 اسفند سال 66 در حالیکه فرماندهی یکی از گروههای شناسایی را به عهده داشت در منطقه خرمال از جام شهادت نوشید و به دیدار حضرت حق شتافت.


                             مزار پاک شهید زین العا بدین جمشیدی


           سردار شهید علیرضا نجف پور


روحانی شهید علیرضا نجف پور فرزند مرتضی

متولد 1343

متاهل

دارای دو فرزند

محل شهادت ایشان شلمچه

مسئولیت : معاون فرهنگی تیپ امام حسین



سردار شهید ابوالفضل صادقی

فرزند: آقا کوچک

متولد :1344

محل شهادت: شلمچه

تاریخ شهادت :19 فروردین سال 66

 

او  یکی از باصفاترین رزمندگان جبهه و جنگ بود.بااینکه پاسدار بود هیچگاه لباس سبز پاسداری را نمی پوشید و خود را لایق پوشیدن این لباس نمی دانست و حتی اصرار اطرافیان هم مبنی بر پوشیدن این لباس حتی برای یکبار هم کارساز نشد .

او میگفت بالاخره یک روز لباس پاسداری را خواهم پوشید و سرانجام آنروز فرا رسید اما خودش لباس را بر تن نکرد بلکه  طبق وصیتش همرزمانش پس از شهادت بر تنش کردند و بعد بیرون آوردند و کفن بر تنش نمودند و شهدا اینگونه بر عهد خویش وفا می نمودند.


                       مزار پاک سردار شهید ابوالفضل صادقی


سردار شهید حیدر علی ملا شفیع



این شهید گرانقدر در سال 1334 متولد شد.در کودکی قرآن را نزد پدر بزرگوارش آموخت.تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در زرقان گذراند پس از آن برای ادامه تحصیل راهی شیراز شد .پس از اخذ دیپلم خدمت سربازی را انجام داد .

 درمبارزات  دوران انقلاب حضور چشمگیری داشت .پس از پیروزی انقلاب ازدواج کرد و سپس با تشکیل سپاه به عضویت سپاه در آمد و سرانجام در 28 مهرماه سال 60 به همراه همرزمش مهدی فیروزی توسط منافقین کور دل ترور شد و به مقام رفیع شهادت نائل گردید .

مزار پاک سردار شهید حیدر علی ملاشفیع

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
محمد امیر ملاشفیع
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
13:24 - 1392/06/05
0
1
بسم رب شهدا و صدیقین
سلام
من از تمام کسانی که این سایت تنویر رو راه اندازی کردند کمال تشکر را دارم و بیشتر از کسی که این مطالب و اخبار های روزانه درون این سایت گذاشته. به نظر من سایت خیلی خوبیه اگر مطالب مفید، مسابقه،خاطرات شهدا، برای جوانان بسیجی درون سایت بگذارید خیلی بهتر میشه.
نام:
ایمیل:
* نظر: