يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۵۲:۲۲
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۱۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
امضاهای الکترونیکی، اسکن های اثرانگشت و پوسته روباتی حساس به لمس دارای چه چیز مشترکی هستند؟ به لطف سیستم جدیدی هر سه مورد فناوری به زودی ممکن است به گونه ای آاز رایشی از نانوسیم های اکسید روی  استفاده کنند که به LED کوچکی تبدیل می شوند. هر سیمی به فشار مکانیکی که به طور خارجی اعمال می شود واکنش نشان می دهد. با آنالیز کردن نتیجه موزاییکی نقاط ناچیز نوری، کامپیوتر می تواند نقشه ای با تفکیک پذیری بالا از سطح کاربردی فشار ایجاد کند.

فناوریLED پیزو فتوترونیک از سال ۲۰۰۹ ایجاد کرده است و توسط تیمی از موسسه فناوری جورجیا به سرپرستی پروفسور ژانگ لین وانگ ساخته شده است.

نانوسیم ها بر روی فیلم نیترید گالیم قرار می گیرند که نور ناشی از پایه جایی که هر سیم با آن زیرلایه مواجه می شود تابانده می شود. هنگامی که هر یک از این سیم ها در معرض کششی قرار می گیرند (مانند فشاری که توسط قلم اعمال می شود یا شیارهای اثرانگشت) شارژ پایزوالکتریک توسعه می یابد که با میزان بالاتری کشش، شارژ بالاتر و نور درخشان تر است.

هنگامی که سیگنال شب تاب الکتریکی بعدی فرآوری می شود هر دو شیب شکل و فشار سطحی در تماس با سیم هایی قرار می گیرند.

بر اساس گفته وانگ، آرایش های LED پازوفتوترونیک به فشاری در میلی ثانیه واکنش می دهند به علاوه اینکه آنها در مدت میلی ثانیه که فشار برداشته می شود خاموش می شوند. آنها اخیرا تفکیک پذیری تا ۶۳۰۰ دات را در هر اینچ نشان می دهند گرچه او باور دارد که این شکل می تواند توسط ساختن سیم هایی کوچک بالا رود.

نانوسیم برای امضا و اثر انگشت

منبع: سایت صنعت
برچسب ها: نانوسیم ، انگشت
نام:
ایمیل:
* نظر: