گزارش
برگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
حوزه نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه ممسنی برگزارکرد
boletبرگزاری کارگاه آموزشی دفتربررسی وتاییدمحصولات فرهنگی
اولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید
boletاولین مراسم صبحگاه پایوران سپاه ناحیه نورآباد در جوار قبر شهید گمنام برگزار شد
کد خبر: ۱۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۱
به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک دوره مسابقات ورزشی بومی محلی در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر مصیری برگزار شد.
این مسابقات توسط حوزه مقاومت مالک اشتر با همکاری اداره تربیت بدنی شهرستان رستم و با شرکت بسیجیان و جوانان شهرستان و در رشته الاختر که نوعی بازی  بومی و محلی برگزار شد از ویژگی آن می توان به حفظ تعادل،تقویت عضلات پا و چابکی اشاره کرد. در این بازی ابتدا افراد به دوگروه مساوی تقسیم شده وضمن انتخاب داور وتعیین مسافت 10 متری بازی راشروع می کنند .
ده نفر درسمت راست وده نفر درسمت چپ می ایستند. نخستین بازیکن از دسته اول بادست چپ خود مچ پای راست رااز عقب می گیرد وبه صورت لی لی ویک پایی فاصله ده متری که بین هم دارند را به سوی یکدیگر طی می کنند تا به هم برسند .به محض رسیدن مبارزه آغاز می گردد وهمدیگر راهل می دهند.گردن وسر یکدیگر رابادست آزاد  می گیرند وبه هرفنی که می شناسند متوسل می شوند تا یکی از آنها به زمین بخورد وفرد مغلوب از بازی خارج می شود وفاتح با یکی دیگر از افراد دسته مقابل مبارزه راآغاز می کند .به این ترتیب تاشکست همه گروه یا شکست خود اد امه می دهد که اگر خود فاتح مغلوب شود نوبت رابه نفر بعدی از گروهش می دهد .در زمان قدیم پایان کار آنهایی که شکست خورده اند باید فاصله صدمتری را به فاتحین سواری می دادند.این بازی بدین صورت که دونفر از هر گروه وارد میدان شوند نیز اجرا می شود.
در پایان این مسابقات بهمن یار الف توانست به مقام قهرمانی برسد و تیم بهمن یار ب و تیم جهاد کشاورزی مصیری به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
محمد زمان زارع فرمانده حوزه مقاومت بسیج مالک اشتر شهرستان رستم در گفتگویی بیان داشت:  هدف اصلی ما از برگزاری این مسابقات ، بسط و گسترش ورزشهای بومی و محلی بین جوانان میباشد تا ضمن ایجاد روحیه شادی و نشاط  با فرهنگ سازی ورزشهای بومی و الگو پذیری از سنتهای قدیمی نوعی نگرش اصلاحی و تربیتی را که هدف اصلی ماست در این مجموعه پیاده نماییم .
 پایان گزارش
نام:
ایمیل:
* نظر: