جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۱
آئين اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس در سالن آمفی تئاتر شهرستان داراب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسيج هنرمندان فارس از داراب، بصیری،رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان در آئين اختتامیه ششمین جشنواره تئاتر استانی دفاع مقدس بيان داشت: ایجاد فضای معنوی در شهرستان و تبادل تجارب بین هنرمندان استان، شناساندن و انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس و معرفی توانمندی های هنری شهرستان از دستاورد های این جشنواره بود.

وی تئاتر را مدیون دوران دفاع مقدس دانست و گفت: دوران دفاع مقدس منبع ارزشمند و الهام بخش هنرمندان در عرصه تئاتر بوده است و از سوی دیگر هنرهای نمایشی بهترین فرصت و ظرفیت برای انتقال ارزش های دوران دفاع مقدس می باشد.

كرامت قاسمی (فرماندار داراب) در ادامه اين آئين ضمن اذعان داشت: امروز اقتدار، افتخارات، ارزش های معنوی و پیشرفت های بزرگی که در عرصه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی داشته ایم و ارزشمندی که ایران در معادلات بین المللی پیدا کرده است همه و همه مرهون حماسه، ایثار، گذشت و شهادت طلبی عزیزان ما در دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: امروز نیز نسل سوم، هنرمند و فرهیختگان ما در همان مسیر و در تداوم راه حماسه سازان دوران دفاع مقدس وظایف خود را به خوبی ایفا می کنند.

قاسمی در خصوص ارزشمندی زبان هنر تصريح كرد: زبان هنر، رسا ترین، کارساز ترین و جذاب ترین زبان برای انتقال مفاهیم است.

فرماندار داراب با اشاره به اینکه تئاتر نسبت به دیگر هنرها از جذابیت، اثر گذاری، ماندگاری و کارآمدی بیشتری برخوردار است، ابراز داشت: نقشی که من و شما در عرصه زندگی ایفا می کنیم نقشی است که کارگردان عالم هستی به ما سپرده و همه عوامل صحنه را فراهم کرده است تا ما بتوانیم نقش اصلی خودمان را به عنوان یک انسان ایفا کنیم و فردا پاسخگوی داوری باشیم که نقش ما را ارزیابی می کند.

برای نگارخانه مبلغ قابل قبولی را در اعتبارات پیش بینی می کنیم

فرماندار داراب با اشاره به درخواست رییس اداره فرهنگ و ارشاد داراب مبنی بر تکمیل نگارخانه این شهرستان گفت: در خصوص این نگارخانه که می تواند در جهت مجتمع فرهنگی و هنری داراب موثر باشد حداکثر مساعدت را خواهیم کرد و مبلغ قابل قبولی را در اعتبارات پیش بینی می کنیم تا مجموعه ای که مد نظر دوستان است راه اندازی شود و دغدغه هنرمندان به حداقل برسد.

احمدی (نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی) اعلام کرد: در دیداری که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با جشنواره دفاع مقدس داشته ایم قرار بر این شد از طرف وزارتخانه مبلغ 10 میلیون تومان به ششمین جشنواره دفاع مقدس کمک شود.

در پایان اسکروچی (معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس) با اشاره به اینکه امید است جشنواره دفاع مقدس بعدی را بهتر برگزار کنیم ابراز داشت: امید داریم بتوانیم جمعی را از شهرستان داراب فراهم کنیم و یک کارگاه آموزشی، سوژه یابی، نویسندگی، خاطره گویی برای سال آینده داشته باشیم.

لازم به ذکر است پس از سه روز هنرنمایی هنرمندان نمایش در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره استانی دفاع مقدس نادعلی شجاعی آرا هیات داوران را به شرح زیر قرائت کرد:

گریم: تقدیر کتبی از الهام فرهادی و محمد رضا جعفری در نمایش آهسته صدایم کن از مرودشت

بروشور: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهدی صادقی در نمایش آسایشگاه از لار

موسیقی: لوح تقدیر به آقایان حامد نمازی فرد از کازرون و نمایش آذر از اقلید

در این قسمت لوح تقدیر و برگزیده موسیقی به صالح درانی نژاد از داراب در نمایش کوارتت پر

طراح لباس: لوح تقدیر به محمد جابری طراح لباس نمایش کوارتت پر از داراب

در این قسمت برگزیده بخش طراحی لباس، لوح تقدیر به مجتبی راوش طراح لباس نمایش پچپچه هامون روی خط ممتد از کازرون تعلق گرفت.

طراح صحنه: لوح تقدیر محمد حسین محمدی در نمایش لالایی در هور از شیراز

لوح تقدیر و جایزه نقدی به حامد قائدی طراح صحنه نمایش کوارتت پر از داراب.

برگزیده طراحی صحنه به مجتبی راوش از کازرون تعلق گرفت.

بازیگری کودک: لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاطمه امیرزاده و محمد حسین محمدی از کازرون

بازیگری زن: در این بخش از مریم برزگر از شیراز، صنوبر لطیف از بوانات، زهرا صحراپور از لار و سعیدهشهابی از داراب تقدیر شد.

در این قسمت مقام سوم بازیگری زن به یاسمن جعفری بازیگر نمایش کوارتت پر از داراب، مقام دوم ویدا جلیلی بازیگر نمایش آذر از اقلید و مقام اول زهرا علوی بازیگر نمایش پچپچه هامون روی خط ممتد از کازرون

جایزه ویژه هیات داوران در این بخش به بصیرت اکبری بازیگر نمایش آهسته صدایم کن از مرودشت.

بازیگری مرد: در این بخش از محمد حسین محمدی از شیراز، علیرضا جمشیدی از لار، ابراهیم دهقانیان از بوانات، سعید عطوفت از داراب و مهدی راوش از کازرون تقدیر شد.

در این قسمت مقام سوم بازیگری مشترکا اهدا گردید به محمد سیاره و محمد نیک منش از بازیگر نمایش کوارتت پر از داراب، مقام دوم میثم رمضانی بازیگر نمایش پچپچه هامون روی خط ممتد  از کازرون و مقام اول به مجتبی راوش بازیگر نمایش پچپچه هامون روی خط ممتد از کازرون تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران در این بخش به خالق استواری بازیگر نمایش آهسته صدایم کن از مرودشت تعلق گرفت.

مقام سوم نمایشنامه نویسی به فاطمه رضایی و سید محمد مهدی حسینی نویسندگان نمایش عکس مادر از داراب، مقام دوم به علی دل پیشه نویسنده نمایش پچپچه هامون روی یک خط ممتد از کازرون تعلق گرفت.

هیات داوران در این بخش برگزیده اول ندارد.

کارگردانی: لوح تقدیر به احسان درانی نژاد کارگردان نمایش عکس مادر از داراب.

در این بخش مقام سوم کارگردانی به محمد طاهری کارگردان نمایش آهسته صدایم کن از مرودشت، مقام دوم به حامد قائدی کارگردان کوارتت پر از داراب و مقام اول به مجتبی راوش کارگردان نمایش پچپچه هامون روی خط ممتد از کازرون تعلق گرفت.

انتهاي پيام/224224/

نام:
ایمیل:
* نظر: