سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۵:۲۹:۰۴
کد خبر: ۱۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۳
دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر فارس با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، تأکید کرد: با محوریت اداره اوقاف، دبیرخانه مرکزی درباره فعالیت‌های قرآنی شکل گیرد و یک نظام جامع از مؤسسات و تشکل‌های حقیقی و حقوقی قرآنی تشکیل شود.

 

به گزارش سازمان بسيج هنرمندان فارس، حمیدرضا گرامی، مسئول کمیته بسیج و نیروهای مسلح سی و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در نشست خبری مشترک مسئولان کمیته‌های مسابقات قرآن اوقاف این استان در شیراز، گفت: فعال کردن جامعه نسبت به این حرکت بزرگ فرهنگی در سال جاری که در فارس رخ خواهد داد، ضرورت دارد. 

گرامی تأکید کرد: با محوریت اداره اوقاف، دبیرخانه مرکزی درباره این‌گونه فعالیت‌ها به‌خصوص فعالیت‌های قرآنی شکل گیرد و یک نظام جامع از مؤسسات و تشکل‌های حقیقی و حقوقی قرآنی تشکیل شود. 

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر فارس تصریح کرد: در بحث کمیته بسیج و نیروهای مسلح تفاوتی که با سایر کمیته‌ها وجود دارد این است که نیروهای بسیج در سازمان‌های مختلف مشغول به فعالیت هستند و در این مسابقات تحت عنوان بسیج و نیروهای مسلح در رقابت‌ها شرکت می‌کنند؛ چه بسا این افراد دانش‌آموزانی باشند که در قالب بسیج دانش‌آموزی در آموزش و پرورش به کارگیری می‌شود و در دیگر ادارات و حتی در بین طلاب نیز همین‌گونه است .

گرامی گفت: درباره این کمیته و در بخش نیروهای مسلح، نزدیک به 93 رده از نیروهای مسلح در سطح استان وجود دارد که کادر محسوب می‌شوند و تا به امروز نزدیک به 3 هزار و 500 نفر در مسابقات ثبت نام کرده‌اند و مراحل شهرستانی را پشت سر گذاشته‌اند .

فرمانده سپاه بقیةالله(ع) شیراز اظهار کرد: در بخش رده‌های بسیج که شامل پایگاه‌های مقاومتی می‌شود، با تعاملی که با دبیرخانه کانون‌های مساجد شده تا به امروز نزدیک به 2 هزار نفر از این افراد برای این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر در این وقت باقی‌مانده یک تلاش مضاعف توسط صدا و سیما و مطبوعات صورت گیرد و خبرهای این مسابقات قرآن به تمام جامعه سرایت کند و یک فضای قرآنی در جامعه حاکم شود، نسبت به جمعیتی که دبیرخانه عالی این مسابقات اعلام کرده، یعنی 100 هزار نفر، امیدواریم این جمعیت ارتقا پیدا کرده و شاهد حضور بیشتر مردم باشیم .

وی خاطرنشان کرد: شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) و وجود 14 هزار و 600 شهید والا مقام در استان و همچنین پتانسیل‌های خوبی که در بحث اماکن زیارتی و مفاخر وجود دارد، این توانایی را دارد که برگزاری مسابقات قرآن باعث ‌شود بتوانیم در سطح استان با تلاش، هماهنگی، وفاق و همدلی همراه با باور قلبی یک حرکت توأم با عترت را انجام دهیم .

مسئول کمیته بسیج و نیروهای مسلح بیان کرد: گستردگی فعالیت‌های قرآنی در فارس بسیار زیاد است و از جلساتی که در ادارات، مساجد و منازل برگزار می‌شود این امر کاملاً مشهود بوده و این نیازمند ساماندهی و تمرکز دادن در یک دبیرخانه است که هم از موازی‌کاری جلو گیری کند و هم جایگاه قرآنی استان را ارتقا دهد .

وی در پایان یاد آور شد: در بحث بسیج و کمیته‌های نیروهای مسلح آمادگی خود را در ابعاد مختلف برای هرچه بهتر برگزار کردن این مسابقات اعلام کرده‌ایم

نام:
ایمیل:
* نظر: