جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۴۶:۵۳
کد خبر: ۱۶۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۸
هشت دستاورد جدید شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری پردیس، عصر امروز در حاشیه‌ی یازدهمین اجلاس سالیانه پارک فناوری پردیس با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور رونمایی شد.
جزئیات این هشت فناوری به شرح ذیل است:

سامانه رادار تجاری باند اس

از جمله محصول‌های مورد رونمایی در این مراسم سامانه رادار تجاری باند اس است که این سامانه به منظور مراقبت از سواحل و بنادر کشور و همچنین ناوبری دریایی برای نصب روی کشتی‌ها، نفت‌کش‌ها و شناورهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به جهت برخورداری از باند فرکانسی S در شرایط نامساعد جوی از عملکرد بسیار مناسبی برخوردار است.

همچنین این محصول در کنار سامانه‌های تجاری باند X به نیاز کاربران پاسخ می‌دهد.

کشورهای خارجی دارای این دانش فنی شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان هستند.

تامین این محصول در گذشته به طور کامل از خارج از کشور بوده است که با اعمال تحریم‌های بین‌المللی ورود آن به کشور ممنوع شد که در حال حاضر علاوه بر رفع کامل نیاز داخل امکان صادرات نیز فراهم شده است.

سامانه رادار شناوری باند X

همچنین سامانه رادار شناوری باند X از دیگر محصولاتی است که امروز مورد رونمایی قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، این سامانه رادار شناوری باند X به منظور ناوبری دریایی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تمامی کشتی‌ها شناورهای سنگین و سبک، قایق‌تفریحی و ماهیگیری و سایر شناورهای دریایی می‌توانند از آن استفاده کنند.

سازمان‌های کشتیرانی، بنادر و دریانوردی، ملی نفت‌کش، نیروی انتظامی و تمامی قایق‌ها و لنچ‌های بزرگ ماهیگیری از استفاده‌ کنندگان این سامانه می‌باشند و این محصول به تعداد 200 دستگاه در سال مورد نیاز کشور است.

این سامانه بیش از این تماما از کشورهای خارجی خریداری می‌شدند و از هیچ‌گونه خدمات پس از فروش و گارانتی برخوردار نبودند و نیاز کشور به چنین سامانه‌ای و الزام قوانین بین‌المللی به استفاده اجباری انواع شناورهای دریایی از این سامانه‌ها و ممانعت از فروش آنها به کشور مشکلات جدی ایجاد کرده بود که با بومی‌سازی دانش فنی این سامانه توسط متخصصین توانمند داخلی این مشکل مرتفع گردید.

آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان از کشورهایی هستند که دارای دانش فنی تولید این محصول می‌باشند.

نشت‌یاب هوشمند تست هیدرواستاتیک شبکه انتقال گاز

نشت‌یاب هوشمند تست هیدرواستاتیک شبکه انتقال گاز فشار قوی از دیگر محصولاتی بود که امروز مورد رونمایی قرار گرفت.

پس از اجرای خطوط انتقال گاز برای اطمینان از عدم نشتی شبکه ابتدا لوله‌ها را با آب مورد تست قرار می‌دهند به این صورت که ابتدا آب را با فشار بالا به لوله‌ها تزریق می‌کنند سپس در مدت زمانی خاص میزان فشار لوله را در زمان های مشخصی ثبت می‌کنند تا از عدم نشتی لوله‌ها اطمینان حاصل گردد.

شرکت ملی گاز ایران، شرکت‌های گاز استانی و شرکت مهندسی و توسعه و شرکت انتقال گاز از جمله مشتریان این محصول می‌باشند.

این دستگاه از لحاظ عملکرد دارای دقت بسیار بالا بوده و قادر است نشتی‌های بسیار کوچک را از فواصل دور تشخیص دهد و با استفاده از نرم‌افزار ویژه‌ای که در رایانه جانبی آن نصب شده نویز‌های محیط را از نشتی تفکیک و با دقت زیادی محل نشتی را تشخیص می‌دهد.

آمریکا، انگلیس و ژاپن از کشورهای اصلی دارای دانش فنی تولید این محصول هستند.

گوشی‌های تلفن هوشمند مبتنی بر خطوط انتقال پرسرعت دیجیتال

به گزارش ایسنا، گوشی‌های تلفن هوشمند مبتنی بر خطوط انتقال پرسرعت دیجیتال و فیبر نوری از دیگر محصولاتی بود که مورد رونمایی قرار گرفت.

پروتکل G.SHDSL یک بستر انتقال صوت و اطلاعات روی یک زوج سین تا فواصل پنج کیلومتر می‌باشد که معمولا به صورت مودم در شبکه‌های مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این محصول تا کنون در داخل کشور طراحی و ساخته نشده و نمونه‌ی مشابه خارجی نیز تاکنون از آن مشاهده نشده است.

مجموعه میکروجت

مجموعه میکروجت P200 از دیگر محصولاتی بود که امروز در این پارک مورد رونمایی قرار گرفت.

موتور توربوجت مینیاتوری یک مجموعه دارای فناوری پیشرفته و دارای تکنولوژی روز می‌باشد که کاربردهای عمده‌ای برای مقاصد تجاری، آزمایشگاهی، تفریحی و غیره دارد.

کاربرد عمده این محصول درانواع هواپیماهای بدون سرنشین و هواپیماهای HOBBY می‌باشد. سامانه‌هایی مانند هواپیمایی کشور، هلال‌احمر، جنگل‌ها و مراتع، آتش‌نشانی، امداد و نجات، نیروی انتظامی و سایر سازمان‌هایی که دارای یگان‌های هوایی باشند می‌توانند از استفاده کنندگان این محصول باشند.

آمریکا، فرانسه و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که دارای دانش فنی تولید این محصول می‌باشند.

سامانه اکسیژن‌ساز داخل کابین خلبان

سامانه اکسیژن‌ساز داخل کابین خلبان (OBOGS) از دیگر محصول مورد رونمایی می‌باشد که این سامانه اکسیژن‌ساز یک مجموعه دارای فناوری پیشرفته و دارای تکنولوژی روز و کاربردهای آن در انواع هواپیماها می‌باشد. عملکرد این محصول به گونه‌ای است که دیگر نیازی به تعبیه کپسول اکسیژن در داخل کابین خلبان نیست به طوری که با استفاده از این محصول به هوا مستقیما از موتور هواپیما گرفته شده و به اکسیژن با خلوص 93 درصد تبدیل می‌شود.

آمریکا و روسیه از کشورهای تولید کننده و دارای دانش فنی تولید این محصول می‌باشند.

سامانه توربوفن

همچنین سامانه توربوفن از دیگر محصولاتی بود که مورد رونمایی قرار گرفت. این سامانه که یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های سیستم تهویه هواپیما است در دور بالا از یک عدد شافت، دو عدد پره، دو عدد بلبرینگ دور بالا ، دو عدد محفظه حلزونی شکل که پره‌ها را در خود محصور کرده است و یک سیستم روغن‌کاری تشکیل شده است. کاربرد این محصول در خنک کردن قطعات داخلی، کابین هواپیما و همچنین استفاده خلبان به منظور تهویه‌ مطبوع داخل کابین است.

سازمان‌هایی که دارای یگان هوایی هستند می‌توانند از استفاده‌کنندگان این محصول باشند.

آمریکا، فرانسه و انگلیس از جمله کشورهایی هستند که دارای دانش فنی تولید این محصول می‌باشند.

سامانه بایگانی چرخشی هوشمند

دیگر محصول مورد رونمایی در این مراسم سامانه بایگانی چرخشی هوشمند (ROTOSMART) این محصول کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد که عمده‌ترین آن به منظور بایگانی اسناد و مدارک از یک طرف و نگهداری قطعات و کالاهای حساس در شرایط خاص (مانند داروهای خاص در دمای مورد نیاز) از طرف دیگر است. حتی نگهداری فلزات با ارزش (مانند طلا و جواهر و هر نوع محصول فروشگاهی به عنوان بایگانی و ویترین) می‌تواند وسعت کاربردی این محصول باشد.

آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اسپانیا از کشورهایی هستند که دارای دانش فنی تولید این محصول می‌باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: