دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۷:۵۳:۱۷
کد خبر: ۱۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
به مناسبت عید سعید غدیرخم در حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا برگزار گردید/
جشن عید سعید غدیر خم با حضور مسئول سازمان بسیج طلاب فارس حاج آقا سیدقاسم کاظمی نسب و جمعی از طلاب و روحانیون در حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار گردید.

جشن عید سعید غدیر خم با حضور مسئول سازمان بسیج طلاب فارس حاج آقا سیدقاسم کاظمی نسب و جمعی از طلاب و روحانیون در حوزه علمیه علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار گردید.

در ابتدای این مراسم حاج آقا کاظمی نسب ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن عیدغدیرخم به بیان سخنانی پیرامون اهمیت این واقعه پرداخت و گفت: غدیرخم فقط نام یک مکان و همچنین تنها یک رخداد تاریخی و ساده نیست که بی تفاوت از کنار آن گذشت؛واقعه غدیرخم واقعه ایی است که عامل وصل و پیوستن رسالت و امامت با یکدیگر است و در بین مسلمین جایگاه خاصی دارد و از اهمیت  ویژه ایی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیرخم،به ضرورت و اهمیت مطالعه پیرامون امام شناسی در این روزها تاکید کرد و گفت: یکی از دلایلی که باعث افزایش آگاهی و ارتقای سطح دینی معرفتی مردم پیرامون امام شناسی و شناخت ولایت و در انتها غنی و پربار شدن فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه می شود فعالیت طلاب و روحانیون در سطح جامعه در زمینه ولایت و امامت است؛طلاب و روحانیون بایستی در تمامی حوزه های دینی و معرفتی وارد شده و اطلاعات خود را در جهت افزایش اطلاعات عمومی جامعه بالا ببرند.

ایشان با اشاره به اهمیت این عید خجسته در اسلام تصریح کرد: حضرت محمد(ص) به عنوان آخرین فرستاده خداوند در روی زمین در این روز بزرگ و گرامی که شروعی تازه و نو در تاریخ و دوران اسلام به حساب می آید مولای متقیان امام علی(ع) را به عنوان لایق ترین و شایسته ترین شخص جهت به ولایت رسیدن و جانشینی خود برای بپا داشتن و همچنین زنده کردن دین مبین اسلام انتخاب کردند.

مسئول سازمان بسیج طلاب فارس با اشاره به خطبه های واقعه غدیر به سندیت و اصیل بودن آن اشاره کرد و افزود: تعداد بسیار زیادی از علما و بزرگان دین و همچنین مورخین به شیوه های گوناگون واقعه غدیرخم را تایید کرده اند و جای هیچگونه شبهه ایی برای نقض آن نگذاشته اند.

وی در ادامه گفت: اکنون یکی از وظایفی که برگردن ما مسلمین است که پس از چهاده قرن که از آن واقعه مهم تاریخی می گذرد احیا کردن و رساندن این پیغام مهم به گوش جهانیان است؛این کلام جز رساندن پیام حق نبوی و الهی به گوش مردم حال حاضر است .

انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: