چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۰:۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۷۵۵۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۱
صبح شنبه برگزار شد؛
نشست بصیرتی با محوریت"سبک زندگی اسلامی" با سخنرانی معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح شنبه در سالن آمفی تئاتر شهرستان داراب برگزار شد
به گزارش خبرنگار تنویر در داراب، "سامان کریمی" معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست بصیرتی با محوریت"سبک زندگی اسلامی"که صبح شنبه در سالن آمفی تئاتر شهرستان داراب بود پیرو سخنان رهبر خاطر نشان کرد: اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم این تمدن دارای دو بخش ابزاری - و «حقیقی و اساسی» خواهد بود که سبک زندگی بخش حقیقی آن را تشکیل می دهد.



معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: باتوجه به این که ما در زمینه هسته ای  وسلول های بنیادی جزو کشورها برتر هستم واین ثمرات  بدون پیشرفت در بخش حقیقی تمدن سازی نوین اسلامی یعنی «سبک و فرهنگ زندگی»، اهداف این تمدن بزرگ محقق نخواهد شد و این بیانگر این است خون شهدای عزیزمان آن برکت واستفاده که باید داشته باشد را ندارد.

 کریمی با اشاره به سوالات رهبری  گفته شده در جمع جوانان خراسان شمالی به چند نمونه اشاره کرد وگفت:
 طراحی لباسها و معماری شهرها چقدر منطقی و عقلانی است؟ الگوی تفریح سالم کدام است؟ چرا در برخی مناطق، طلاق زیاد شده است؟ چرا در فرهنگ رانندگی انضباط لازم رعایت نمی شود؟ الزامات آپارتمان نشینی چیست آیا رعایت می شود؟ آیا در معاشرتهای روزانه، همیشه به هم راست می گوییم؟ دروغ چقدر در جامعه رواج دارد؟ علت برخی پرخاش گریها و نابردباریها در روابط اجتماعی چیست؟ آیا حقوق افراد در رسانه ها و در اینترنت رعایت می شود؟علت بروز بیماری خطرناک قانون گریزی در برخی افراد و بعضی بخشها چیست؟

ایشان با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم افزود: ماه محرم بهترین فرصت تبیین سبک زندگی اسلامی است بنابراین باید در طول این ماه علاوه بر برگزاری مراسمات مذهبی سینه‌زنی و برقراری دستجات عزاداری با تبیین اهداف و سبک زندگی امام حسین (ع) پرداخته شود تا در کنار مراسمات مذهبی با سبک زندگی ائمه اطهار نیز بهره‌مند شویم.

 وی افزود :امام حسین (ع)که نمونه متانت وبردباری در صحنه کربلا بودند، چرا ما تحمل وصبر نداریم مگر عزا امام حسین(ع) مارا به "سبک زندگی اسلامی" سوق نمیدهد پس چرا باید کاری کنیم که بیگانگان بگویند اگر امام حسینشان و دین واسلامشان کارآمد بود اینها اینگونه رفتار نمی کردند.



 معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه انقلاب اسلامی با اشاره به تقلید از فرهنگ غربی در برخی مظاهر زندگی در کشور افزودند: باید با فرهنگ سازی لازم، یک حرکت تدریجی در زمینه اصلاح این مسئله ایجاد شود.

کریمی ادامه داد: انسان با الگو‌گیری از زندگی ائمه اطهار (ع) می‌تواند بسیاری از مشکلات خود را هموار ساخته و مانع را از مسیر حرکت خود بردارد.

این مسئول با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی اسلامی یادآور شد: در سبک زندگی ما انسان‌ها نباید رشوه و فساد راه یابد، نباید اشرافی‌گری کنیم، چون که در سبک زندگی اسلامی اشرافی‌گری وجود ندارد، بنابراین باید در زندگی ما نیز وجود نداشته باشد.

سامان کریمی معاون سیاسی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان سخنان خود گفت: امامان و اهل بیت (ع) الگو‌های بارزی از سبک زندگی بر اساس آموزه‌های دین اسلام هستند و بر ما واجب است از زندگی این بزرگواران الگو بگیریم.



انتهای متن/224224
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 3
دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:07 - 1392/08/21
0
3
با سلام
همایش خوبی بود.

با تشکر از سپاه داراب
بسیجی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:11 - 1392/08/21
0
3
با عرض احترام

موضوع این همایش یکی از مباحث مورد تاکید مقام معظم رهبری هست که به یاری سپاه داراب این جلسه خوب در شهرستان داراب برگزار شد.

با عرض خسته نباشید و تشکر از همه ی برپا کنندگان این همایش
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
11:17 - 1392/08/21
0
3
کاش جلسات بیشتری در مورد مشکلات اجتماعی و زندگی روزمره مردم گذاشته میشد تا بشود بیشتر استفاده کرد از مباحث.
نام:
ایمیل:
* نظر: