شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۰۶:۵۳
کد خبر: ۱۷۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
محرم در استان یزد
هشت نفر از اعضای شورای مرکزی انجمن عکاسان سازمان بسیج هنرمندان استان فارس جهت به تصویر کشیدن تاسوعا و عاشورای حسینی به استان یزد اعزام شدند
به گزارش سازمان بسیج هنرمندان فارس سجاد مختارزادگان در مورد عکاسی از دهه محرم سال جاری اضهار داشت : بیش از 10 نفر از فعالترین هنرمندان عکاس شیراز و اعضای فعال انجمن عکس سازمان بسیج هنرمندان فارس واقعه تاسوعا و عاشورای حسینی استان یزد را در صفحه روزگار ثبت کردند.
وی ادامه داد : ما با عکاسی از ایام محرم  دنبال به چالش کشیدن این آئین مذهبی و معنوی در جامعه هستیم و سعی می کنیم با به تصویر کشیدن این ایام به این سئوال که چرا هنوز بعد از سالهای سال این امر از یاد مسلمانان نرفته است پاسخ دهیم و ارزش این روز بزرگ را برای همگان نمایان کنیم.
مختارزادگان افزود: ایام محرم از ارزش و معنویت خاصی در اسلام برخوردار است ، از این رو ما میخواهیم این مهم را با دوربینهای خود در سبک زندگی ایرانی ، اسلامی کشور ثبت ، و به آیندگان منتقل کنیم.
وی گفت: زنان و مردان بخش تفت استان یزد با برپائی آئین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی یک بار دیگر ارادت خود را به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت نشان دادند.
به گزارش خبرنگار سازمان بسیج هنرمندان فارس در جای جای شهر تفت استان یزد مردم سوگوار با شرکت در مجالس عزاداری شب و روز تاسوعا و عاشورا و شام غریبان بر سروسینه زدند و به سوگواری و عزاداری پرداختند.
شایان ذکر است مردم از صبح عاشورا به عزاداری پرداختند و همزمان با ظهر عاشورا نماز ظهر عاشورا را به جماعت خواندند و سپس مراسم نخل برداری و تعزیه خوانی برگزار شد

انتهای پیام/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: