دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۳۶:۱۰
کد خبر: ۲۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
خانم حکیمی، از فعالان فرهنگی، طرح همیاران فرهنگ را در جمع زنان آرایشگر مطرح کرد و گفت که آرایشگران با عضویت در این شبکه، علاوه بر کارت عضویت، محصولات فرهنگی نیز دریافت خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف استان فارس،  خانم حکیمی در نشست تخصصی آموزش فقه و اخلاق ویژه صنف آرایشگران زنانه با اشاره به اینکه نگاه ما به اقشار جامعه در توقع ما از آن صنف مؤثر است، گفت: وظیفه شما زیبا کردن صورت‌هاست. فضای شغلی بانوان آرایشگر این ظرفیت را دارد که در زیبا کردن سیرت‌ها هم نقش‌آفرین باشند.

وی که در جمع نمایندگان اتحادیه‌های استانی صنف آرایشگران زنانه سخن می‌گفت افزود: بسیاری زن‌ها پیدا می‌شوند که سر و کارشان به استاد دانشگاه نیفتد اما بسیار کم پیدا می‌شوند زنانی که سر و کارشان به شما نیفتد.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه زنان آرایشگر، عوامل اثرگذار در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه‌اند ادامه داد: چه بسا کارهایی که همین زنان آرایشگر با سخنان حکیمانه خود در مقام یک مشاور خانواده انجام می‌دهند.

وی با اشاره به 32 بند دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری، سال گذشته مطرح کردند و اینکه بسیاری از این دغدغه‌ها مربوط به حوزه زنان است تأکید کرد که زنان آرایشگر می‌توانند در حوزه پرهیز از تجمل‌گرایی، بالا بردن شأن مادری، ایجاد صفا و صمیمیت در خانواده‌ها، بهتر زندگی کردن و شادتر زندگی کردن مؤثر باشند.

خانم حکیمی در راستای تقویت زنان آرایشگر برای تأثیرگذاری بر جامعه، طرح «همیاران فرهنگ» را معرفی کرد و گفت: من این طرح را با خانم یاسان، رئیس اتحادیه صنف آرایشگران زنانه تهران، مطرح کردم و قرار شد به جای اینکه این برنامه را فقط در سطح تهران انجام دهیم با شما هم مطرح کنیم و این طرح در سطح کشوری انجام شود.

به گفته این فعال فرهنگی، شبکه همیاران فرهنگ از بین آرایشگران زن تشکیل می‌شود و به اعضا کارت عضویت و محصولات فرهنگی داده می‌شود.

خانم حکیمی افزود: اولین پیشنهاد در این زمینه، تولید و انتشار نشریه «پیک زیبایی» بود.

وی در پایان با بیان اینکه پیک زیبایی ابتدا در تهران و سپس در استان قم و استان‌های همجوار تهران توزیع خواهد شد، گفت: در سایر استان‌ها نیز بسته به همکاری اتاق اصناف مرکز استان و عزم خانم‌های آرایشگر استان توزیع خواهد شد.


انتهای پیام/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: