کد خبر: ۲۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۰
حجت الاسلام و المسلمین سعیدی :
دشمنان در این عرصه با استفاده از ابزارهای گوناگون تلاش می کنندتا نگذارند صدای انقلاب اسلامی ایران به امریکا و اروپا برسد.
به گزارش بسیج کارگری به نقل از سپاه نیوز؛حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در آستانه فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی در نشست خبری که در محل معاونت روابط عمومی و انتشارات سپاه برگزار شد به تشریح دستاوردها و پیامدهای انقلاب اسلامی در عرصه قدرت نرم و نقش سپاه در صیانت از قدرت نرم انقلاب و مقابله با تهدیدات فرهنگی پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی پیرامون علل و عوامل دشمنی‌های نظام سلطه با انقلاب اسلامی گفت: دشمنی با هر انقلابی تابعی از عمق و گستره آن انقلاب است، طبیعی است انقلابی که هم استکبار ستیز و هم استبداد زداست و جامعیت دارد با طیف های مختلفی از دشمنی ها روبرو شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران هم به مقابله با استبداد داخلی پرداخت و هم با استعمار، استثمار و نظام سلطه درگیر شد .

نماینده و لی فقیه در سپاه با بیان اینکه بیداری اسلامی که در سالهای اخیر شاهد آن هستیم محصول حرکت حضرت امام (ره) و تداوم آن حرکت از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است اظهار داشت:انقلاب اسلامی ایران از جمله انقلاب هایی است که مستقیما در برابر سلطه گری هژمونی و کدخدا منشی امریکا ایستاد و امروز شاهد تاثیر انقلاب و گستره نفوذ ایران در عرصه منطقه‌ و بین الملل هستیم.

وی فلسفه دشمنی‌های استکبار و نظام سلطه با انقلاب اسلامی را مربوط به جوهره و ماهیت انقلاب دانست و افزود: این مسئله که امریکایی‌ها از حضور انقلاب اسلامی در امریکای لاتین هم نگرانند نشانگر عمق عقبه انقلاب اسلامی است و انقلاب شکوهمند ایران این حقیقت را هم در شعار و هم در عمل به اثبات رسانده است.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به دنبال کردن راهبرد تضعیف روحیه استکبار ستیزی ملتها از جانب دشمن اظهار داشت: ممکن است دشمنان تبلیغاتی به راه بیاندازند تا روحیه استکبار ستیزی مردم را کم کنند، اما به طور قطع نگرش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مسئولین نظام این است که از مواضع اصولی و مبنایی که توسط حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب تعیین شده عدول نشود، وی عرصه تقابل را عرصه‌ای متفاوت عنوان و خاطر نشان کرد: گاهی مصلحت ایجاب می کند که اهداف به شکل دیپلماسی دنبال شود که دیپلماسی هم قواعد خود را داشته و هوشیاری زیادی را می طلبد؛ نباید هیچ خدشه ای به اصول نظام در مذاکرات وارد نشود.

نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: هر چند ممکن است دشمن تلاش کند که نفوذ بین المللی و منطقه ای انقلاب را کم کند اما رسانه ها و زبان دیپلماسی باید این دقت را داشته باشند که مبادا تعامل در این عرصه به اندیشه و عمق نفوذ ما در منطقه خدشه ای وارد کند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون تعامل سپاه و دولت در عرصه‌های عمرانی اظهار داشت: این تعامل در چار چوب اصول، قواعد و تدابیری صورت می پذیرد و سپاه این روند را ادامه می‌دهد؛ در گذشته نیز توسط فرمانده کل سپاه عنوان شد که هر جا دولت نیاز به کمک داشته باشد سپاه مضایقه نمی‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی بخش عظیمی از هجمه های دشمنان را معطوف به فعالیت های اقتصادی سپاه دانست و اظهار داشت: حضور سپاه در این عرصه از چند ویژگی برخوردار است، نخست اینکه پروژه های در اختیار سپاه محدود به پروژه‌های ملی است که بخش خصوصی توان و ظرفیت حضور در این پروژه ها را ندارد، دیگر آنکه هدف اصلی سپاه از ورود در پروژه های اقتصادی درآمدزایی نیست بلکه حرکت در راستای وظیفه ذاتی سپاه در دفاع از انقلاب اسلامی می باشد.

نماینده ولی فقیه در سپاه خاطر نشان کرد: زمانی که شرکت های خارجی "توتال و ِشل" از پروژه های ما دست می کشند یک نهاد انقلابی می بایست بار این مسئولیت را به دوش بکشد تا در حرکت انقلاب اسلامی خللی وارد نشود.

وی افزود: از این رو حضور سپاه در عرصه اقتصادی، استراتژیک، راهبردی و در راستای وظیفه ذاتی است؛ این حرکت مشروط به قواعدی است که سپاه به آنها عمل کرده است و در این عرصه حجم عظیم اقدامات عمرانی و خدماتی سپاه در مناطق محروم هم چنین در اختیار گذاشتن بخشی ازتوان تجهیزاتی در راستای رفع محرومیت توسط سپاه نشانگر آن است که این نهاد مردمی خدمت رسانی را دنبال می کند.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تهدیدات اخیر امریکایی ها و قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران و سپاه به منظور عملی نشدن این تهدیدات گفت: جنگ ما با نظام سلطه جنگی نا‌متقارن است اما آنچه جنگ نا متقارن را متوازن می کند عنصر معنویت، انگیزه و اراده است.

وی افزود: معنویت عنصری تاثیر گذار است که معادلات میدان نبرد را تغییر می دهد تجربه ثابت کرده که می توان با استفاده از عنصر معنویت و اراده قویترین تجهیزات دشمن را شکست داد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با یادآوری جنگ‌های صدر اسلام، دفاع مقدس و تقابل حزب الله با رژیم صهیونیستی و نقش معنویت در این جنگ‌ها گفت: امروز امریکا نقش بی بدیل ایمان، انگیزه و معنویت را تجربه کرده است؛ بنده به عنوان نماینده ولی فقیه در سپاه که مسئولیت بخش عمده ای از امور فرهنگی و معنوی پاسداران را بر عهده دارم اعلام می کنم که شرایط ما برای ایستادگی در برابر هر نوع هجمه ای به لحاظ معنوی مطلوب است، جوانان امروز ما همان انگیزه و شور سالهای آغازین انقلاب و دفاع مقدس را دارند.

وی افزود: توان نظامی و تجهیزاتی را فرماندهان تشریح می کنند اما بنده اعلام می کنم در مقطع کنونی رکنی که می تواند ما را در برابر دشمن برتری بخشد معنویت است؛ بسیجیان ما امروز خود را در جبهه حق دانسته و در مسیر پاسداری از این امانت الهی از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: سپاه این افتخار را دارد در تمامی اقشار جامعه حضور داشته و تلاش می کند در زمینه اطلاع رسانی، بصیرت افزایی و در مسیر آماده سازی، زمینه را برای ادامه حرکت انقلاب مهیا کند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون نقش سپاه در صیانت از انقلاب اسلامی در عرصه بین الملل اظهار داشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این عرصه در قالب نیروی قدس در راستای دفاع از مظلومین و مستضعفین جهان، تقویت بنیه دینی و معنوی همچنین بصیرت افزایی و شناساندن توطئه‌های دشمنان گام بر می دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: دشمنان انقلاب با بهره گیری از ابزارهای مختلفی همچون قطع شبکه های ایرانی بر روی ماهواره تلاش می کنند نگذارند صدای انقلاب به امریکا و اروپا برسد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون درخواست رییس جمهور از سپاه به منظور همکاری در زمینه مبارزه با قاچاق گفت: تا کنون غیر از صحبت اولیه ای که مطرح شد درخواست کتبی و طرح و برنامه خاص دیگری ارائه نشده است؛ با توجه به گستره ماموریت های سپاه حیطه ورود این نهاد انقلابی به مسائل مختلف مشخص است، نحوه ورود سپاه به عرصه های مختلف ساز و کار معینی دارد، اما اخیرا گفتگویی با وزیر کشور در خصوص همکاری های بسیج در حوزه های فرهنگی به منظور مبارزه با قاچاق مواد مخدر داشته‌ایم.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی در پاسخ به سوال خبرنگار سپاه نیوز پیرامون نتایج کنفرانس ژنو 2 و آینده تحولات سوریه گفت: با توجه به نوع حرکت و رفتاری که در ژنو 2 از قبل انجام شده بود معلوم بود این اجلاس نتیجه مشخصی نخواهد داشت؛ آنچه سرنوشت سوریه را رقم می زند اراده مردم و حکومت سوریه است که در این مسیر ایستادگی و مقاومت ارتش، حکومت و مردم سوریه توانست توطئه دشمن را خنثی کند.

وی با بیان اینکه نظام سلطه و امریکا در سالهای گذشته جنگ های 33 روزه، 22 روزه، 8 روزه و جنگ عراق و سوریه را با هدف ایجاد تغییر در نقشه خاور میانه به راه انداختند گفت: آنان اهداف زیادی را در سوریه دنبال می کردند و هزینه های زیادی را متقبل شدند که اگر این نقطه سقوط می کرد تحولات زیادی را به همراه داشت و متاسفانه برخی افراد در داخل متوجه اهمیت این موضوع نمی شوند، اما ایستادگی و پایداری مردم و حکومت سوریه معادلات را بر هم زد و امروز دشمنان می دانند از طریق نظامی نیز مساله سوریه قابل حل نیست و باید به سمت راهکار سیاسی بروند که در ژنو2 تلاش کردند دولت انتقالی را تشکیل دهند که تلاش آنها نافرجام ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تاکید بر اینکه مقاومت ملت و دولت سوریه امریکا و اروپا را مجاب خواهد کرد که حقیقت سوریه را دریابند گفت: امروز پدیده برخورد نظامی و سقوط حکومت سوریه به پایان رسیده و تنها راه مذاکره مبتنی بر مقاومت مردم و حکومت سوریه است که در این صورت جبهه مقابل ناچار به عقب نشینی و امتیاز دادن می شود.

وی خاطر نشان کرد:انقلاب اسلامی به یقین یکی از پدیده های بسیار مهم و تاثیر گذار در تاریخ معاصر است و پس از انقلاب فرانسه و انقلاب اکتبر شوروی، انقلاب اسلامی تاثیراتی شگرف و عمیقی را در عرصه بین المللی و منطقه ای به جای گذاشت.

وی افزود: انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی نظام دو قطبی را به چالش کشید و تقسیم بندی آن روز را تغییر داد و با تکیه برجهان بینی توحیدی و وحیانی، ایدئولوژی مبتنی بر اسلام را فراروی بشر قرار داد و گستره این انقلاب یقینا از تاثیرات انقلاب فرانسه و شوروی بیشتر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز پس از گذشت سی و پنج سال ما شاهد گستره نفوذ و امواج انقلاب اسلامی در جهان هستیم ادامه داد: هنری کسینجر وزیر خارجه سابق آمریکا می گوید: وقتی یک وزنه کوچک را در یک استخر آب پرتاب می کنیم یک موج معمولی ایجاد می شود ولی وقتی وزنه بسیار بزرگ به اقیانوس پرتاب شود یک سونامی ایجاد می کند و تعبیر وی از انقلاب اسلامی وزنه بزرگ بود که تاثیرات جهانی به همراه داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیامدهای زیادی داشته است خاطر نشان کرد: در عرصه داخلی مهمترین دستاورد امام راحل احیای نرم افزار توحیدی، بعثت و بازگشت به تدبیر ذات باری تعالی برای ارائه قانون و رهبری مطلوب به بشر بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی افزود: اساسا دو دیدگاه در مورد اداره بشریت وجود دارد؛ یک دیدگاه به امثال روسو و منتسکیو تعلق داد که در 300 سال اخیر بر غرب حاکم بوده و طبق آن هر کس اکثریت را یعنی 50 درصد به علاوه یک رای را به دست آورد رهبر می شود ولی این یک تجربه شکست خورده به شمار می آید.

وی ادامه داد: ولی تدبیر خداوند چیز دیگری بود که همانا تکیه بر نرم افزار بعثت است یعنی بازگشت به قانونی که ذات باری تعالی ارائه کرده و رهبری مطلوب در قالب امامت و ولی فقیه است.

نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: دستاوردهای علمی و فناوری در ابعاد مختلف که محصول قریب به چهار دهه از انقلاب اسلامی است امروز دنیا را خیره کرده است و برای آنها این هجم پیشرفت دفاعی و هوا فضا برای ایران اسلامی قابل تصور نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه منطقه ای ایده ی مارکس را نقش بر آب کرد افزود: مارکس معتقد بود این افیون توده هاست ولی انقلاب اسلامی این توده را باطل کرد ولی امام راحل(ره) نشان داد که اسلام تا چه حد پتانسیل انقلابی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یادآور شد تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی گفتمان ناسیونالیستی، پان تورکیستی و پان ایرانیستی در منطقه حاکم بود ولی حضرت امام (ره) با احیای گفتمان اسلامی جهان اسلام را بیدار کرد و این بیداری اسلامی که در سالهای اخیر شاهد آن هستیم محصول حرکت امام راحل و تداوم آن حرکت از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه بین المللی تاثیر شگرفی داشته است ادامه داد: تقابل با هیمنه و هژمونی امریکا و تقابل با نظام سلطه از جمله دستاوردهای این انقلاب شکوهمند است و امروز همه ملت ها می دانند که راسخ ترین ملت در دفاع از مظلومین عالم ملتی است که انقلاب اسلامی ایران را به ثمر رساند و هجم دشمنی هایی که امروز با این انقلاب می شود ناشی از هجم تاثیرگذاری آن است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی یک انقلاب تام و تمام است افزود: در مقایسه با انقلاب فرانسه و شوروی،انقلاب اسلامی موفق ترین انقلاب تاریخ است چون انقلاب فرانسه یکصد سال با بحران مواجه شد و سلطنت طلب ها بازگشتند و بعد ازآن امپراطوری ناپلئون شکل گرفت و امروز نیز مبتلا به مشکلات بسیاری است و انلاق شوروی نیز در نهایت به خاطر بطلان جهان بینی آن به سقوط کشانده شد و این سقوط برای نظام سلطه جهانی نیز پیش بینی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: انقلاب الجزایر یک میلیون شهید داد ولی اسلام حتی یک روز هم بر این کشور حکومت نکرد. انقلاب مصر که این روزها در سالگرد آن بسر می بریم مصادره شد و امروز کسانی بر این کشور حاکم شده اند که در دستگاه حاکم ایفا نقش می کرده‌اند از این رو به یقین انقلاب اسلامی سالمترین و موفق ترین انقلاب معاصر است که دستاورهای حیرت آور آن جهانیان را خیره کرده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: