جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۳:۱۳:۳۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۲۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
فرزین، ضمن اشاره به ضرورت برخورداری شهرهای جدید از استانداردهایی فراتر از شهرهای مادر افزود: بر همین اساس در شهر صدرا ایجاد کاربری های بزرگ مقیاس در اولویت قرار گرفت.
چهار هزار و 703 واحد مسكن مهر با يك مدرسه و مسجد در شهر جدید صدرا  به بهره برداری می رسد .
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در جمع خبر نگاران گفت:در شهرهای جدید وظیفه ما هویت سازی و توجه به معماری ایرانی و اسلامی در ساخت و سازها بوده که به نظر می رسد این مهم آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است و در چند سال گذشته به جای ساختن شهر , فقط مسکن ساخته ایم.
فرشاد فرزین ادامه داد: با توجه به رشد فزاینده و ناموزون کلانشهرها و در کنار آن آلودگی های زیست محیطی، به نظر می رسد عرصه زندگی بر شهروندان ساکن در کلانشهرها روز به روز تنگ تر می شود.
وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای مناسب برای مقابله با این نابسامانی ها، احداث شهرهای جدید بوده که از سوی وزارت راه و شهرسازی و با هدف بهبود شرایط زندگی مردم، بهبود شرایط زیست محیطی و گسترش فضای سبز در پیش گرفته شد.
مدیرعامل شرکت عمران شهر صدرا اظهار کرد: در حاشیه کلانشهر شیراز نیز شهر جدید صدرا با توجه به اقلیم منطقه و آب و هوای مناسب، فاصله اندک با شیراز و با ظرفیت جمعیت پذیری 300 هزار نفر، جانمایی و به تصویب شورای معماری کشور رسید.
فرزین، ضمن اشاره به ضرورت برخورداری شهرهای جدید از استانداردهایی فراتر از شهرهای مادر افزود: بر همین اساس در شهر صدرا ایجاد کاربری های بزرگ مقیاس در اولویت قرار گرفت.
وی گفت: از جمله این کاربری ها می توان به بیمارستان بزرگ پیوند اعضا، بیمارستان سوانح سوختگی، بیمارستان اعصاب و روان، بیمارستان خاتم الانبیاء، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه صنعتی صدرا، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشکده علمی کاربردی گل و گیاهان زینتی و همچنین شهرک بین المللی دانشگاهی اشاره کرد که برخی به بهره برداری رسیده و برخی نیز یا در حال احداث است یا زمین مورد نیاز را دریافت کرده اند.
وی همچنین افزود : با توجه به پتانسیلها ی موجود در شهر جدید صدرا می تواند قطب گردشگری کلان شهر شیراز باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: