پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۲۰:۵۵
کد خبر: ۲۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
مسئول سازمان بسیج اصناف کشور با تأکید بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر درون‌زا اندیشیدن، برقراری ارتباط بین صنعت و اصناف برای تهیه قطعات خودرو و دیگر قطعات صنعتی را از برنامه‌های سازمان متبوع خود برای سال 93 برشمرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بسیج اصناف استان فارس، محمدابراهیم کریمی، در همایش تجلیل از بسیجیان نمونه، خیرین و پیشکسوتان اصناف سراسر کشور، ضمن تبریک دهه مبارک فجر و ارائه توضیحاتی پیرامون این همایش، تأکید کرد: افراد برگزیده که در این همایش از آنان تجلیل می‌شود نمایندگان جمع خیّر، پیشکسوت و زحمتکشی هستند که در استان‌ها مشغول فعالیت‌اند.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور در بخش دیگری از سخنانش، خلاصه دستاوردهای انقلاب را نظام ولایی و در رأس آن ولایت فقیه، دانست و با اشاره به اینکه نظام ولایی پس از حکومت پیامبر در مدینه و چند سال حکومت حضرت علی (ع)، دیگر برقرار نشد، اظهار داشت: امام خمینی (ره) پس از مدت‌ها به پشتوانه مردم، نظام ولایی را شکل دادند.

وی با اشاره به حمایت استکبار جهانی از شبکه‌های ماهواره‌ای ضد ایرانی، هجمه‌های هالیوود علیه ایران، ترور، جنگ تحمیلی و تحریم اقتصادی گفت: همه این‌ها برای این بود که این نظام ولایی شکل‌گرفته را به شکست بکشانند اما موفق نشدند.

کریمی در ادامه با بیان اینکه مشکل ما با آمریکا مشکل اعتقادی است و ما با خوی استکباری مخالفیم، تأکید کرد: بسیار ساده‌لوحی است اگر کسی فکر کند می‌شود با مذاکره همه چیز را با آمریکا حل کرد.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور به این جمله از امام خمینی (ره) اشاره کرد: آمریکا دوست نمی‌خواهد، آمریکا خدمتگزار می‌خواهد.

وی در بخش پایانی از سخنانش با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: برای برون‌رفت از تحریم‌های اقتصادی شکل‌گرفته، باید درون‌زا فکر کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه توانمندی‌هایی در اتحادیه‌های اصناف وجود دارد که اگر به آن‌ها میدان داده شود وابستگی‌ها به خارج از کشور، کاهش خواهد داشت، گفت: اگر نیازمندی‌های صنعتی ما در یک بانک اطلاعاتی جمع‌آوری شود، بسیج اصناف با ارتباطی که با شهرستان‌ها دارد، این نیازها را به اتحادیه تراشکاران عرضه می‌کند و بخش اعظمی از قطعه‌های صنعتی در داخل ساخته می‌شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف کشور، این جهش صنعتی را جزو برنامه‌های سال 93 سازمان بسیج اصناف کشور برشمرد و افزود: در این زمینه با سازمان بسیج علمی نیز هماهنگ کرده‌ایم.

وی در پایان درباره اهمیت نقش اصناف در گردش چرخ‌های صنعت یادآور شد: 600 هزار کارگاه تولیدی کوچک داریم که اگر این‌ها نبودند کارخانجات بزرگ صنعتی ما به خاطر خرابی یک قطعه باید مدت‌ها می‌خوابیدند.


انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: