يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۲۳:۱۶
کد خبر: ۲۳۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۴:۰۹
مجید مجیدی کارگردان پروژه سینمایی «محمد (ص):
جشنواره فیلم فجر با پیروزی انقلاب متولد شد و در میانه راه با گسترش رابط ایران با سینمای جهان گستردگی بیشتری پیدا کرد. سینمای ایران در جهان به گونه‌ای متفاوت و البته ممتاز شناخته شده است و به دلیل همین تفاوت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

به گزارش سازمان بسیج هنرمندان فارس به نقل از خبرنگار سینمایی فارس، آیین اختتامیه بخش بین‌الملل سی‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر امشب در هتل پارسیان آزادی با حضور حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی و علیرضا رضا داد دبیر سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر برگزار شد.

علیرضا داد در ابتدای این مراسم گفت: جشنواره فیلم فجر با پیروزی انقلاب متولد شد و در میانه راه با گسترش رابط ایران با سینمای جهان گستردگی بیشتری پیدا کرد. سینمای ایران در جهان به گونه‌ای متفاوت و البته ممتاز شناخته شده است و به دلیل همین تفاوت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است.

وی افزود: آثار سینمایی ایران در میان هیاهوی جهانی در حد اندازه و حد خود در پی جستجوی راهی برای نجات بشر از گرفتاری است.

دبیر سی‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر به دنبال هموار کردن راه فیلم‌سازان است. بنابراین، جشنواره فجر دست فیلم‌سازان و متفکران عرصه سینما را می‌فشارد تا با همسویی بتوانیم در این عرصه جهانی حقیقت را جستجو کنیم.

* درخواست ایوبی از سمیرغ‌گرفتگان برای خواندن منطق‌الطیر عطار

در ادامه این مراسم حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: به هر حال سینما و جشنواره فرصت‌هایی هستند برای دیدن و همدیگر را دیدن و این چیزی است که جهان امروز شدیداً به آن نیازمند است ما فکر می‌کنیم همدیگر را می‌شناسیم ولی به صورت مجازی با هم در ارتباط هستیم.

وی خاطرنشان کرد:‌ خوشحالیم که هنر و فرهنگ چنین فضایی را  برای دیدار از یکدیگر پدید آورده است و جای خوشحالی دارد که روزهای پیروزی انقلاب را با هنر و فرهنگ جشن می‌گیریم سینمای ایران موفقیتش را مدیون فرهنگ غنی ایران است از کسانی که سیمرغ گرفتند خواهش می‌کنم اگر می‌خواهند ایرانی را بیشتر بشناسند کتاب منطق‌الطیر عطار را بخوانند.

 

* تقدیر مجید مجیدی از فیلمبردار ایتالیایی فیلم محمد(ص)

در ادامه این مراسم مجید مجیدی کارگردان پروژه سینمایی «محمد (ص)» با ابراز خوشحالی از حضورش در مراسم اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر گفت: صحبت کردن در جایی که ویتوریو مدی فیلم‌برداری فیلمم حضور دارد خیلی سخت است نه به خاطر افتخاراتش بلکه به خاطر معرفتی که دارد، سخت است.

وی افزود: ویتوریو یک فیلسوف، شاعر و نقاش است و این موضوع را همه بچه‌هایی که در این پروژه حضور داشتند به آن اذعان می‌کنند که ویتوریو چقدر خودش را با همه افراد گروه بالانس می‌کند.

مجیدی درباره نحوه انتخاب ویتوریو به عنوان مدیر فیلم‌برداری پروژه فیلم «محمد (ص)» عنوان کرد: من کارهای ویتوریو را دنبال می‌کردم و پس از مدتی به این نتیجه رسیدم که کسی بهتر از ایشان برای این کار نیست به خصوص در پروژه بزرگی مثل حضرت محمد (ص).

وی ادامه داد:‌ من وقتی که از طریق آژانس فیلم‌برداری با وی تماس گرفتم آژانس وی به من گفتند که سرشان خیلی شلوغ است و طوری جواب ما را دادند که احساس کردیم این موضوع اصلاً شدنی نیست ولی بعد از یک هفته ایمیلی از سوی وی دریافت کردم که در این ایمیل وی روزومه کاری خود را برای من فرستاده بود. فردای آن روز دوباره از ویتوریو ایمیلی دریافت کردم که در صفحه اول آن نام مبارک الله و در آخر آن آیه «الله نور السموات والارض» در آن ذکر شده بود و به من گفته بودند که افتخار می‌کنم در پروژه‌ای باشم که نام زیبای پیامبر اعظم بر تارک آن است.

مجیدی ادامه داد: مقدماتی برای سفر به ایتالیا و منزل وی فراهم شد که وقتی به دیدار وی رسیدیم آقای ویتوریو به من گفت که می‌خواهم نگاه شما را به این پروژه ببینم و گفت که فکر کن من به این فکر دعوت شده‌ام و من در جواب عنوان کردم که همه ما دعوت شده‌ایم اما می‌خواهم بدانم که شما کارت دعوت‌تان را از چه کسی دریافت کرده‌اید.

 

* فیلم «محمد ص» درباره انسانیت است

به گزارش فارس،‌ویتوریو استرارو پس از سخنان مجیدی در جایگاه حاضر شد و در تأیید سخنان مجیدی اینگونه عنوان کرد که معذرت می‌خواهم که بعد از دو سال هنوز فارسی را خوب یاد نگرفته ام و امیدوارم بتوانم زحمات شما را جبران کنم.

وی تأکید کرد: من فکر می‌کنم در زندگی وقتی عاشق چیزی هستیم به زودی آن اتفاق خواهد افتاد. سه سال پیش قبل از تولید این فیلم من در الجزایر حضور داشتم و می‌خواستم پیامبر اسلام را بیشتر بشناسم و در این رابطه هم کتاب‌های زیادی در مورد وجود مقدس ایشان مطالعه کردم و وقتی آخرین کتاب را خواندم و آن را پس از خواندن روی کامپیوترم قرار دادم متوجه ایملیی شدم که از سوی مجید مجیدی دریافت کردم که پس از باز کردن این ایمیل از من دعوت به همکاری شده بود.

ویتوریو خاطرنشان کرد: وقتی این تقاضا از من شد برای این پروژه ابراز آمادگی کردم و طی ملاقاتی که با مجیدی داشتم خیلی خوشحال شدم که این فیلم درباره انسانیت است و من در آن همکاری دارم.

مدیر فیلم‌برداری پروژه سینمایی «محمد (ص)» در پایان تأکید کرد: راهی که یک هنرمند می‌رود راهی است که آن را به تنهایی طی می‌کند ولی در کار فیلم‌برداری نمی‌توان به تنهایی پیش رفت و برای بهتر شدن کار به مدیران فیلم‌برداری احتیاج است من امیدوارم  جوانانی که در این سال‌ها با من همکاری کردند بتوانند این راه را ادامه دهند و من در پایان سخنانم از جشنواره تهران خیلی تشکر می‌کنم.

همچنین استفان استفان وربک آهنگساز فیلم سینمایی «رستاخیز» پس از دریافت سیمرغ بلورین بهترین دستاورد فنی هنری در بخش بین‌الملل در ادامه این مراسم طی جمله‌ای کوتاه عنوان کرد: من از کار با احمدرضا درویش خیلی خوشحالم، مرسی مردم.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، از حاضرین این مراسم می‌توان به چهره‌هایی همچون ابراهیم حاتمی‌کیا، هنگامه قاضیانی، همایون اسعدیان، آهو خردمند، مریلا زارعی، محمدمهدی عسگرپور، بهروز شعیبی، منوچهر محمدی، روح‌الله حجازی، امیر سمواتی، محمدرضا شفیعی، محمدرضا جعفری جلوه، محمدحسین لطیفی، سعید راد، محمد آفریده، پژمان لشگری‌پور، علی معلم، محمد آفریده، مجید مجیدی، محسن مؤمنی شریف، شهرام مکری، داریوش فرهنگ، مازیار میری و... اشاره کرد

نام:
ایمیل:
* نظر: