کد خبر: ۲۶۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
همزمان با هفته منابع طبيعي
اقدام شركت شهركهاي صنعتي فارس در زمينه توجه به گسترش فضاي سبز ،‌ بسيار ارزشمند و قابل توجه است.
به گزارش خبرنگار بسيج كارگري، همزمان با هفته منابع طبيعي و آبخيزداري طرح نهالكاري و توسعه فضاي سبز در شهرك صنعتي بزرگ شيراز آغاز شد.

در اين طرح با كاشت 5 هزار اصله نهال، بيش از10 ونيم  هكتار به فضاي سبز شهرك صنعتي بزرگ شيراز افزوده خواهد شد.

رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي فارس در اين مراسم يكي از مهمترين الزامات توسعه صنعتي پايدار را توجه به فضاي سبز و درنظر گرفتن مسائل زيست محيطي دانست و گفت : در زمينه توسعه فضاي سبز در شهركهاي صنعتي فارس  اهتمام ويژه اي به اين موضوع وجود دارد.


علي صداقت پور با بيان اينكه استان فارس با 57 شهرك و ناحيه درحال واگذاري رتبه نخست كشور را در زمينه شهركهاي صنعتي بهره بردار به خود اختصاص داده است گفت : در كنار توسعه شهركهاي صنعتي كه بيانگر عزم جدي دولت براي توسعه صنعتي استان است،‌توسعه فضاي سبز نيز جزء اولويت برنامه ها قراردارد و تاكنون 346 هكتار از مساحت شهركهاي صنعتي استان به فضاي سبز و درختكاري اختصاص يافته است كه تا پايان امسال حدود 15 هكتار به اين فضاي سبز افزوده ميشود

وي در ادامه با اشاره به تعامل مناسب شركت شهركهاي صنعتي فارس با اداره كل منابع طبيعي استان گفت : باتوجه به اين همكاري ها ، شركت شهركهاي صنعتي فارس در زمينه توسعه فضاي سبز در كشور پيشتاز است.

صداقت پور در ادامه به كاشت 5 هزار اصله نهال در شهرك صنعتي بزرگ شيراز در مراسم امروز اشاره كرد و گفت : اين شهرك كه از بزرگترين شهركهاي صنعتي كشور محسوب مي شود در زمينه فضاي سبز جزء سرسبزترين شهركهاي صنعتي كشور است كه تاكنون حدود 46 هكتار از مساحت آن به فضاي سبز اختصاص يافته است.



معاون فني اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري فارس نيز در اين مراسم گفت : اقدام شركت شهركهاي صنعتي فارس در زمينه توجه به گسترش فضاي سبز ،‌ بسيار ارزشمند و قابل توجه است.

علي جواهري با اشاره به تقاضاي مقتاضيان ايجاد  واحدهاي صنعتي از اين اداره كل براي دريافت زمين از محل منابع طبيعي براي احداث صنايع  افزود: استقرار و تمركز صنايع در شهركهاي صنعتي بستر مناسبي را براي حفظ عرصه هاي منابع طبيعي و جلوگيري از حضور پراكنده صنايع در عرصه هاي منابع ملي فراهم كند.

وي با اشاره به چالشهاي بخش منابع طبيعي كشور گفت : ميانگين نزولات جوي  در ايران يك سوم ميانگين جهان است و اين درحالي است كه ميزان تبخير  در ايران نيز 3 برابر ميانگين جهان است و اين موضوع سبب شده ساختار منابع طبيعي در كشور سخت و شكننده شود.
جواهري  با اشاره به نقش مهم مردم در حفظ و صيانت  از عرصه هاي منابع طبيعي  بر افزايش اين مشاركت تاكيد كرد.

انتهاي پيام/224224

وي همچنين بر توسعه شهركهاي صنعتي در كنار توسعه فضاي سبز تاكيد كرد و گفت : در اين زمينه اقدامات موثري در فارس  صورت گرفته است.

در اين مراسم از 30 فعال در زمينه توسعه فضاي سبز در شهركهاي صنعتي استان قدرداني شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: