کد خبر: ۲۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳
سازمان بسیج کارگری استان فارس
مقاله اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج کارگری استان فارس به عنوان مقاله برتر در همایش اقتصاد مقاومتی کشوری در اسفندماه شناخته شد.
به گزارش خبرنگار  بسیج کارگری، جشنواره و همایش اقتصاد مقاومتي كه در اسفند ماه سال 1392 در شهر مقدس مشهد به ميزباني سازمان بسيج كارگري كشور برگزار شد فرصتي بود براي جوانان،‌ متخصصين و صاحب نظراني كه اين فرصت را مقتنم شمرده و به دعوت رهبر خويش لبيك گفته و براي جهاد در اين راه پيش قدم شده اند.

مصطفي نظري ، بسيجي شيرازي داراي مدرك كارشناسي ارشد الهیات گرايش مذاهب از دانشگاه مذاهب اسلامي تهران يكي از اين جوانان است كه با ارائه دو مقاله موثر نظر دانشمندان و متخصصين اين امر را به خود جلب كرده است .اين مهم بهانه اي شد تا خبرنگار بسيج كارگري به سراغ اين جوان موفق رفته و چگونگي طي اين طريق پر توفيق را از ايشان جويا شود.

-با سلام لطفا خود را معرفي كرده و شرح مختصري از فعاليت هاي گذشته خود را ارائه دهيد:
*مصطفي نظري متولد 1368 و داراي مدرك الهیات از دانشگاه مذاهب اسلامي تهران هستم. درسال 83 به عضويت بسيج (عادي) در آمدم در سال 87 نيز به عضويت فعال تبديل شدم و تا کنون كه در خدمتتان هستيم فعاليت خود را در پايگاه شهيد دستغيب حوزه 12 صاحب الامر ناحيه بقيه الله به فعاليت خود در بسيج ادامه مي دهم.

-مهم ترين عاملي كه باعث شد جنابعالي به اين موضوع علاقه مند شويد چه بوده است ؟
*پس از سخنان رهبر كبير انقلاب احساس كردم بايستي از ظرفيت هاي موجود جهت پيشبرد اين امر مهم استفاده كنيم و همچنين با توجه به اينكه درصد زيادي از تحقيقات و پژوهش هاي صورت گرفته تا كنون عملي نشده بودند و يا قابليت عملي شدن نداشتند ، نياز به يك تلنگر قوي براي مردم و مسئولين بيش از پيش احساس مي شد.

-چگونه با اين همايش آشنا شديد و مراحل آن به چه صورت بود؟
پس از مراجعه به سايت بسیج کارگری استان فارس متوجه برگزاري اين همايش شدم كه با ارسال پايان نامه خود با عنوان " سبك زندگي در اقتصاد مقاومتي" در آبان ماه علاقه مندي حضور خود را اعلام نمودم . پس از آن در اواخر دي ماه نيز به من اعلام شد مقاله پذيرفته شده است و به مشهد مقدس دعوت شدم.

-كمي در باره مقاله خود توضيح دهيد:
مبحث سبك زندگي يكي از مباحث نوظهور در مكاتب مختلف بوده است منجمله در مكاتب اسلامي كه به آن توجه ويژه اي شده است. در اين مكاتب سبك زندگي اسلامي همان مدينه فاضله است كه مبتني بر قوائد قرآني و روايي در سيره معصومين مي باشد كه براي رسيدن به اين جامعه بايستي با فرهنگ سازي و معرفي بيش از پيش اين قوائد و چهارچوب ها " جامعه ايماني" مد نظر را به مردم معرفي كنيم.

-جنابعالي مقاله ديگري نيز در اين موضوع داشته ايد.مقداري نيز درباره آن توضيح دهيد.
*بله موضوع مقاله ديگر من "مباني معرفتي كار سازنده بر مبناي قرآن و روايات" است كه شالوده اصلي آن قرآن مي باشد. در اين مقاله بيان شده است كه در انديشه قرآن خواستگاه كار و تلاش ميل به سوي فطرت و كمال طلبي است از اين رو در متون ديني توجه خاصي به اين مساله شده است . در قرآن و روايات درباره كار و تلاش انسان اشارات متعددي شده است كه در اين مقاله مورد استفاده و استناد واقع شده است.

-در پايان اگر صحبت خاصي در اين رابطه داريد بفرمايدد :
با سپاس فراوان از شما؛ از سازمان بسيج كارگري كشور و همچنين مسئول محترم سازمان بسيج كارگري سپاه فجر استان فارس جناب سرگرد اسماعيلي كه با حمايت هاي خود باعث به وجود آمدن فضاي انديشه محور در بين اين قشر استان فارس شده اند و احساس نیازی که در جامعه ی کارگری به مقوله علمی-کاربردی و نگاهی اساسی و علمی به مبحث کار می شود بستر آن توسط این سازمان آماده شده است. انشاءالله که بتوانیم با توجه به رویکرد علمی این سازمان، پژوهش و کارهای علمی دیگری نیز توسط جوانان این استان شکل بگیرد زیرا ما سومین حرم اهل بیت(ع) می باشیم لذا جایگاهی بسی رفیع و بلند داریم و می بایست کارهای بسیار بزرگی نیز انجام دهیم تا آنچه در خور مردم فهیم این استان می باشد تا سرمقصد منظور اجرا نماییم
با  كمال تشكر.

انتهای پیام/224224


نام:
ایمیل:
* نظر: