جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۰۸:۳۲
کد خبر: ۲۶۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۳:۴۱
اين سخن درجايي که خلاف شرعي نباشد درست و حق است، ولي برخي انتظار دارند طلبه و روحاني در مجالس لهوي شرکت کنند که اين يعني تأييد آن کار اشتباه.

اين سخن درجايي که خلاف شرعي نباشد درست و حق است، ولي برخي انتظار دارند طلبه و روحاني در مجالس لهوي شرکت کنند که اين يعني تأييد آن کار اشتباه. برخي از افراد مي گويند ما هم نماز مي خوانيم و براي امام حسين و اهل بيت عزا داري مي کنيم و هم موسيقي (لهوي) مي شنويم و عروسي مي رويم هرچيز به جاي خودش. عرفا مي گويند افرادي که عبادت مي کنند نبايد با نافرماني خدا آن را خراب کنند. کار اين افراد مانند بنايي است که تاشب ديواري را مي چيند و شب با ماشين مي زند به آن و همه کار يک روز خود را خراب مي کند يا مثل گاو نه من شير ده است که شير زيادي مي دهد و با لگد يا فضله خود آن را هدر مي دهد.

«قلب بايه صاف باشه»

چند روز بود که ديگه کفر بابا از کار عليرضا در اومده بود اگر کاري از او ميخواست که بکنه يا نکنه، بدون اين که کاري بکنه با احترام تمام دست روي سينه اش مي گذاشت و با لبخند مي گفت: چشم، باباجون . تا اين که بالاخره بابا حسابي از دستش کلافه و ناراحت شد و با عصبانيت داد زد: چشم مرض، چشم ومرگ. اين چه چشمي است؟

چه دوستي و محبتي که من داري، ولي به حرفم عمل نمي کني؟



گفت: تو عشقم به خودتون يک لحظه هم شک نکنين. چرا تعجب مي کنين اين نمونه از عشق را خودتون يادم دادين. مدل جديد نيست مشابه همون عشق شما به امام حسين(ع) و خداست همون که ميگيد:«قلب بايه صاف باشه»، ولي هرکاري که خودتون خواستيد مي کنيد. [ 1 ]

پي نوشت ها:

-------------------------------------------------

1.محمدحسين قديري، ماهنامه خانه خوبان، مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني، قم.

 

انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: