دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۱۷:۰۵
کد خبر: ۲۹۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۴
طلبه و روحانی بایستی در کاری فعالیتی داشته و ثمره ایی داشته باشد و اگر طرحی دارد آنرا به انجام برساند و به این شکل نباشد که بود و نبودش در اجتماع تفاوتی نداشته باشد.

طلبه و روحانی هم در نظام اجتماعی باید مثل افراد دیگر در نظام تقسیم کار اجتماعی یک مسئولیتی را بر عهده بگیرند به این صورت که پیش از تحصیل مشکلات را از دوش اجتماع کاسته و گرهی باز کند،همانند اینکه مرضی را دوا نماید!

طلبه و روحانی بایستی در کاری فعالیتی داشته و ثمره ایی داشته باشد و اگر طرحی دارد آنرا به انجام برساند و به این شکل نباشد که بود و نبودش در اجتماع تفاوتی نداشته باشد؛طلبه و روحانی بایستی به آرمان هایش که عمده و مهم آن یاری کردن دین خداست پایبند باشد و به شکلی باشد که اگر در گروه یا اجتماعی حضور یافت از حضورش استفاده کافی و وافی برده شود و به عنوان یک مهره تاثیرگذار باشد.

طلبه و روحانی بایستی در هر اجتماعی که قرار گرفت محرم افراد آن جامعه و گروه شود و در انجام دادن فعالیتهای فرهنگی با قدرت و قوت حضور داشته باشد.

بسته به توان و استعدادش از رسالتش محافظت کند-وظیفه اصلی یک طلبه پس از کسب علم و دانش در زمینه های دینی و اسلامی،تبلیغ و ترویج آن است و اگر شخصی در این امر کوتاهی کند پس نسبت به وظیفه اش سهل انگاری کرده است و همچنان که در احادیث کثیر از ائمه اطهار سلام الله علیها رسیده است که علمی که در آن نفعی برای دیگران نباشد علم نیست!

طلبه مثل صندوقی پر از ذهب و فقه است،درست است که ارزش دارد اما این گنج زمانی برای او ارزش پیدا می کند که درب صندوق را باز کند،علم همانگونه است؛مادامی که آن را ظاهر نکنند کسی ارزش آن را نمی فهمد.

یک طلبه و روحانی در جوامع بشری امروزی نباید اکتفا کند به درس تخصصی حوزوی و دینی بلکه باید در هر زمینه ای در حد توان اقل اطلاعاتی را دارا باشد و از اطلاعات عمومی خوبی برخوردار باشد تا بتواند جوابگوی جامعه امروزی باشد.

طلبه پس از اینکه احساس کرد می تواند مروج آئینش باشد باید خود را به جامعه نشان دهد تا دیگران از علم او استفاده کنند،البته برای اینکه بتواند در این امر موثر واقع شود در ارتباط خود باید به داشته هایش عمل کن کند تا بتواند در آن زمینه به دیگران هم توصیه هایی داشته باشد.

اما مادامی که طلبه و روحانی خود به گفته هایش عمل نکندهرچه میخواهد به دیگران بگوید در این صورت شدت تاثیرگذاری آن بسیار کاسته می شود چرا که جامعه امروز طلبه و روحانی را به عنوان نماد دین می دانند و در این صورت اگر خود عامل به عملش نباشد و به مسائل دینی اش عمل نکند به حتم مردم و جامعه آن عمل او را به پای دین می زنند.

انتهای پیام/224224

منبع:سازمان بسیج طلاب فارس
نام:
ایمیل:
* نظر: