کد خبر: ۲۹۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
دريادار فدوي:
فرمانده نيروي دريايي سپاه از استقرار پايگاه‌ هواپيماهاي بدون سرنشين اين نيرو در شرق، شمال و غرب تنگه هرمز خبر داد و گفت كه پرواز پهپادهاي سپاه علاوه بر تنگه هرمز، در شمال خليج فارس نيز به صورت دائم برقرار است.
به گزارش بسیج کارگری به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، دريادار "علي فدوي" فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران در گفت‌وگو با فارس، در خصوص توانمندي‌هاي اين نيرو در حوزه هواپيماهاي بدون سرنشين، اظهار كرد: نيروي دريايي سپاه به صورت مستقل از نيروي هوافضاي سپاه، فرماندهي پهپاد‌هايش را برعهده دارد و از انواع مختلف پهپاد‌ها با اولويت مراقبت و شناسايي و عملياتي استفاده مي‌كند.

وي تصريح كرد: ما الان در شرق، شمال و غرب تنگه هرمز استقرار پايگاه پهپادي و بر فراز آن پرواز دائم داريم؛ در منطقه شمال خليج فارس هم همين روال برقرار است.

فرمانده نيروي دريايي سپاه تاكيد كرد: روند پهپاد‌هاي عملياتي ندسا به اين صورت است كه از‌‌ همان موشك‌هايي كه روي شناور‌ها و يا سواحل داريم، از روي پهپاد‌ها براي زدن اهداف نظامي در دريا استفاده كنيم.

فدوي در خصوص پهپادهاي انتحاري نيز گفت: وقتي به فناوري پهپاد دست پيدا كنيد نوع كاربري آن يك تاكتيك است، نه يك استراتژي. تاكتيك را فردي كه در صحنه عمليات است بنا بر اقتضاي شرايط عملياتي تعيين مي‌كند كه به عنوان مثال يك پهپاد مانند يك موشك عمل كند.

وي با بيان اينكه موشك‌هاي كروزي كه بر روي اين پهپاد‌ها نصب مي‌شود موشك‌هاي داخلي است كه بر روي شناور‌هاي‌مان نصب و يا در ساحل از آن استفاده مي‌كنيم، اظهار كرد: ما الان بر روي شناور، ساحل و بالگرد‌هايمان موشك‌هاي ضدناو داريم. لذا موشك‌هاي بُرد متوسطي كه قريب به اتفاق نيازمندي‌هاي ما را تامين مي‌كند را مي‌توانيم روي پهپاد‌هايمان نيز نصب كنيم و روند آن در حال انجام است.
نام:
ایمیل:
* نظر: