يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۵۳:۳۶
کد خبر: ۳۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از برپایی نمایشگاه عکس 'مرمت مساجد تاریخی' سطح استان فارس در مسجد وکیل خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان وبه نقل از خبرگزاری شبستان، دکتر مصیب امیری، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز (27اردیبهشت) در جمع خبرنگاران در خصوص برنامه های هفته میراث فرهنگی در استان، از برپایی نمایشگاه عکس "مرمت مساجد تاریخی" سطح استان فارس در مسجد وکیل خبر داد و گفت: با برپایی این نمایشگاه قصد داریم مشارکت مردم و سایر دستگاه ها را جذب کنیم چرا که مرمت مساجد را یک امر مشارکتی می دانیم.

وی برپایی نمایشگاه عکس "مرمت خانه تاریخی" در خانه نصیر الملک و  برپایی نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری، نمایشگاه عرضه و فروش محصولات پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی، نمایشگاه قوانین میراث فرهنگی، توانمندی های یگان حافظت میراث فرهنگی به همراه نمایش آثار جعلی در ارگ کریمخانی را از دیگر برنامه های هفته میراث فرهنگی خواند که از 28اردیبهشت آغاز و تا سوم خردادماه ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه سعی شده از حجم برنامه ها بکاهیم و کیفیت را افزایش دهیم، افزود: برپایی نمایشگاه آثار منبت و نقاشی ایرانی در حافظیه، عکس تخت جمشید دیروز، برگزاری همایش نقش موزه ها در توسعه گردشگری، نمایشگاه عکس آثار تاریخی با شاخص کودک و نوجوان و برپایی نمایشگاه آثار منقول تاریخی فرهنگی در موزه پارس و موزه آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) از دیگر برنامه های این هفته است.

وی با یادآوری این مطلب که موزه و اماکن تاریخی در روز 28 اردیبهشت رایگان است، اظهار داشت: ایجاد شبکه اینترنت رایگان در حافظ، سعدی و ارگ به صورت آزمایشی، راه اندازی سیستم اطلاع رسانی جدید در موزه پارس و باغ نظر و همچنین سیستم بلوتوث در حافظ، سعدی، ارگ و تخت جمشید برای دریافت اطلاعات جدید گردشگری از جمله برنامه های این سازمان است.

دکتر امیری از رونمایی کتاب "نقش رستم" نوشته شاهپور شهبازی، راهنمایی مستند تخت جمسید ایتالیایی، آلمانی و فرانسوی و کتاب تخت جمشید در تاریخ معاصر و کتاب پارسه پاسارگاد از نگاه مسافران اروپایی در تهران  خبر داد و یادآور شد: تجلیل از پیشکسوتان عرصه های مختلف مرتبط با میراث، دیدار با ائمه جمعه سراسر استان و غبارروبی قبور شهدا از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: کل بازدید سال 92 در فروردین ماه تعداد 2 میلیون و 372 هزار و 498 نفر گردشگر داخلی و هشت هزار و 222 نفر گردشگری خارجی از اماکن گردشگری فارس بازدید کردند که این رقم در فروردین سال 93، 2 میلیون و 234 هزار و 231 نفر گردشگر داخلی و 36 هزار و 406 نفر گردشگر خارجی بوده است.

وی افزود: در اردیبهشت ماه سال 92 تعداد 323 هزار و 487 نفر گردشگر داخلی و 16 هزار و 113 گردشگر خارجی بازدید از اماکن میراثی داشتند که رقم در اردیبهشت ماه 93 تا دیروز (27اردیبهشت) تعداد 346 هزار و 538 نفر گردشگر داخلی و 50 هزار و 620 نفر گردشگر خارجی از این اماکن بازدید کردند که این مهم نشان از پتانسیل قوی استان برای جذب گردشگر دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: