يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۱۴:۲۴
کد خبر: ۳۰۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۲
به همت سازمان بسیج رسانه استان فارس و مشارکت عکاسان رسانه های شیراز (روزنامه های محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی) اولین انجمن عکاسان خبری کشور در شیراز تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان و به نقل از روابط عمومی بسیج رسانه فارس، به همت سازمان بسیج رسانه استان فارس و مشارکت عکاسان رسانه های شیراز (روزنامه های محلی، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری تحلیلی) اولین انجمن عکاسان خبری کشور در شیراز تشکیل شد.

 

در جلسه ای که به همین منظور با حضور جمعی از عکاسان رسانه های مختلف شیراز ، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس و مسئول کانون فعالان رسانه ای شیراز تشکیل شده بود اعضا پیرامون چگونگی تشکیل و راه اندازی و انجام فعالیت های این انجمن به هم اندیشی پرداختند.


در ابتدای جلسه، اسماعیل قزلسفلی، رئیس سازمان بسیج رسانه فارس با تشریح ساختار و سازمان این انجمن، به جایگاه و اهمیت عکس در رسانه ها اشاره کرد و اظهار داشت: گزارش و خبر با عکس روح پیدا می کند و تاثیرگزاری بیشتری می یابد.

 

وی با اشاره به نقش عکس در انتقال مفاهیم و مضامین دینی و انقلابی گفت: عکاسان خبری میتوانند نقش موثر در انتقال پیام انقلاب اسلامی به افکار عمومی در سطح جهانی داشته باشند.

 

قزلسفلی در ادامه به تشریح اهداف تشکیل انجمن عکاسان خبری پرداخت و گفت: این انجمن که بعنوان اولین انجمن عکاسان خبری کشور در شیراز راه اندازی می شود با هدف حفظ انسجام و توانمند سازی مهارتی و تشکیلاتی عکاسان خبری تشکیل می شود و به عنوان بستری برای ایفای نقش بهتر و موثرتر این عزیزان عمل خواهد کرد.

 

همچنین در این جلسه میلاد امیری نژاد، مسئول کانون فعالان رسانه ای شیراز نیز به تشریح فعالیت های این انجمن پرداخت و اظهار داشت: هدف اصلی از تشکیل این انجمن فراهم کردن محیط دوستانه برای ایجاد ارتباطات صمیمانه بین عکاسان است.

 

وی ادامه داد: این انجمن با حضور و مشارکت خود عکاسان خبری حوزه های مختلف با اولویت قرار دادن نقطه نظرات ایشان فعالیت خواهد کرد و هدایت این انجمن نیز به یکی از اعضای آن سپرده خواهد شد.

 

این مقام مسئول افزود: تشکیل انجمن های دیگر در قالب جامعه هدف بسیج رسانه در حال برنامه ریزی است و یکی پس از دیگری معرفی خواهند شد.


این جلسه که با استقبال عکاسان خبری نیز روبرو شده بود مباحثی چون ضرورت تعریف ساختار و سازمان (اساسنامه) انجمن، داشتن هویت تشکلی، برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برگزاری نمایگاههای مناسبتی (عکس)، تبیین جایگاه عکس و عکاسان خبری برای روابط عمومی ها ، رسانه ها و افکار عمومی، برگزاری تور های عکاسی، برگزاری اردوهای فرهنگی و تفریحی، حضور موثر در محیط های اجتماعی، ایجاد گروههای اجتماعی در فضای مجازی، برگزاری جلسات نقد عکس، پیگیری مسائل و مشکلات صنفی، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی برای اعضا، طراحی وبلاگ و نشریه تخصصی و ... از طرف عکاسان شرکت کننده در این جلسه بعنوان فعالیت های پیشنهادی انجمن عکاسان خبری شیراز پیشنهاد شد و مقرر شد در جلسه آینده (نیمه اول خرداد) با انتخاب رئیس و اعضا ی شورا اولین انجمن عکاسان خبری کشور در شیراز رسما فعالیت خود را آغاز کند.

 

گفتنی است انجمن عکاسان خبری بعنوان زیرمجموعه کانون فعالان رسانه ای شیراز که در سازمان بسیج رسانه فارس تشکیل شده است، فعالیت خواهد کرد و با توجه به جامعه هدف هشت گانه در بسیج رسانه(مدیران مسئول، سردبیران و دبیران، خبرنگاران، عکاسان خبری، گزارشگران خبری ، تصویر برداران خبری، مستندسازان خبری و فعالان و صاحب نظران رسانه ای) سایر انجمن ها نیز در زمانبندی مشخص شده تشکیل خواهند شد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: