جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۰۴:۴۷
کد خبر: ۳۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
مراسم فرهنگ و اقتصاد،عزم ملی ومدیریت جهادی برگزار گردید
جلسه یکپارچگی فرهنگ و اقتصاد و عزم ملی و همچنین مدیریت جهادی با حضور طلاب و روحانیون،اساتید حوزه و دانشگاه،دانشجویان و همچنین فعالان فرهنگی در محل تالار فرهنگیان شیرازبرگزار گردید.
جلسه یکپارچگی فرهنگ و اقتصاد و عزم ملی و همچنین مدیریت جهادی با حضور طلاب و روحانیون،اساتید حوزه و دانشگاه،دانشجویان و همچنین فعالان فرهنگی در محل تالار فرهنگیان شیرازبرگزار گردید.
در این مراسم حاج آقا محمودنژاد از حاضرین در جلسه بخصوص طلاب و روحانیون و اساتید حوزه بدلیل حضورشان در این مراسم تشکر و قدردانی کرد و تاکید کرد که همدلی و یکپارچگی در فرهنگ و اقتصاد و عزم ملی و مدیریت جهادی و تبدیل شدن این شعار به عمل از ملزومات و اهداف همه اقشار جامعه می باشد.
در این مراسم دکتر فیروزآبادی معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس سخنانی را ایراد نمود و گفت: ضعف ایدئولوژی غرب،اقتصاد غرب و شکست اقتصادی آنها برخلاف مبانی انها بوده است و تحمیل دو جنگ جهانی به دنیا به دلیل ضعف مبانی فکری و مکتبی آنهاست.
وی افزود:مکتب امام راحل به دلیل مبانی فکری اسلامی و سرچشمه گرفتن از مفهوم عدالت و ارزش های الهی حرف و ایده ی جدیدی برای مخالفان بوده و تحت تاثیر این مکتب ناب قرار گرفتن و همه از این انقلاب به هراس آمدند؛چون می دانستند تمامی توطئه های آنها را از بین می برد به همین دلیل و ترس از فروپاشی خودشان هشت سال جنگ را بر این کشور تحمیل کردند و اما رشادت های حضرت امام(ره) و جوانان انقلاب تمام نقشه های آنها را از بین برد و به دلیل مبانی ایدئولوژی ضعیف باعث شد که آنها صدام وامثال او را به خوبی نشناسند.
در این مراسم از حاج آقا دری نجف آبادی دعوت بعمل آمده بود و ابشان سخنانی را در این مراسم ایراد نمودند و گفتند:استفاده ی صحیح و قدرشناسی از فرصت ها و اگر به صورت صحیح و کامل از فرصت ها که مهم ترین آنها  عمر و جوانی است به خوبی استفاده نشود باید خسارت آنها پرداخت شود.
وی گفت:گاهی فرصت ها شخصی است مانند عمر وجهانی و گاهی فرصت جهانی و بزرگ است مثل فرصت هایی که برای کشور و مردم آن کشور ایجاد میشود تاثیر آن بزرگ و مهم است.همانطور که پیغمبر(ص) سلمان فارسی را به عنوان پرچم دار ولایت معرفی می کندو می فرمایند:اگر دین در ثریا باشد قطعا مردانی از سرزمین فارس آن را در آغوش می گیرند.
حاج آقا دری نجف آبادی در ادامه سخنان خود افزود:سخنگوی صهیونیست ها درباره کشورهای اسلامی می گویند که هنر این نیستکه ما با مسلمانان جنگ کنیم بلکه هنر این است که ما کشورهای اسلامی و شیعه و سنی را به جان هم بیاندازیم و خودمان به آنها بخندیم و این تهاجم فرهنگی است-تهاحم فرهنگی یعنی حمایت از سلمان رشدی و همچنین حمایت آنها از فرقه ضاله و وهابیت و حضور آنها در مجامع بین المللی و همچنین چاپ کتابی بر علیه امام زمان(عج) در مکه.
وی ادامه داد:وظیفه ما در این دوران سخت و بحرانی حمایت از رهبری و اهداف انقلاب اسلامی است و باید در عمل این حرف را اثبات کنیم؛با حلوا حلوا کردن دهان شیرین نمی شود،باید در مقام عمل باشیم و در فطرت خودمان تهاجم دشمن را دفع کنیم و به سوی حق حرکت کنیم و اولین حرکت در این راه شاخت صحیح دشمنان و اهداف شوم آنهاست.
وی در ادامه سخنان خود گفت:فرهنگ کار و جهاد را بایدقدربدانیم و به فرمایش پیامبراکرم(ص)باید از جوانی خود استفاده کرده و خدمت کرد و کار و تلاش کرد،حتما نیازی به حضور در جبهه و جنگ نیست بلکه خدمت به پدر و مادر و فرزندان و همسایه خود نیز بهترین کار و تلاش است و همین بهترین فرهنگ و تلاش است و این فرهنگ و تلاش و عزم ملی را در کشور میبینیم و مشاهده می کنیم.در آخر بایستی لبیک گفت به سخنان رهبر کبیر انقلاب و اگر چنین نباشد و کار و تلاش انجام شود همه ما گناهکار هستیم و باید در این وضعیت حساس همه ی مردم عزیز تلاش کنند.
در ادامه این مراسم از امام جمعه محترم شهر شیراز حضرت آیت الله ایمانی دعوت به عمل آمد تا سخنانی را پیرامون موضوع مراسم ایراد نمایند و ایشان گفتند:با توجه به بیانات رهبر انقلاب،فرهنگ بستر اصلی زندگی انسان و مجموعه سیالی است که مربوط به انسان و هویت ملی است و به فرمایش رهبر انقلاب باید به دنبال چنین فرهنگی باشیم.
وی افرود:علت تهاجم فرهنگی دشمنان بر ضد ملت ایران این است که آنها شجاعت و رشادت این ملت را به خوبی می دانند و همچنین آنها از ارتباط قوی و یکنواخت اصل دین و انقلاب را می دانند؛ایران اولین کشوری است که صنعت نفت را ملی کرد و اولین کشوری است که انقلاب اسلامی را ایجاد کرده است.
وی ادامه داد و گفت:تمرکز دشمن بر قشر جوان و آینده سازان این مملکت است و وظیفه ما حمایت از جوانان و اشتغال زایی و توجه به آنهاست و این بهترین کار فرهنگی است و همین فرهنگ سازی نیازبه عزم ملی و همگانی دارد.
در ادامه این مراسم حاج آقا خسرو پناه به سخنرانی پرداخته و گفتند:فروپاشی یک ملت و کشور بستگی به نوع فرهنگ دارد و جامعه ای که فرهنگ استقلال و تلاش و قانون مندی را دارا باشد به هیچ وجه تزلزل پذیر نیست.
وی در پایان گفت:در مقابل فرهنگ اصیل یک ملت همین بی بندوباری جامعه غرب و کشورهای ضد فرهنگ است،عقلانیت از جمله فرهنگ های ناب اسلامی است و فرهنگی است اصبل و در کنار عقلانیت سخن امامان معصوم است که خود بهترین و اصیل ترین نوع فرهنگ است.
انتهای پیام/224224
منبع:سازمان بسیج طلاب فارس

نام:
ایمیل:
* نظر: