شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۴۹:۴۷
کد خبر: ۳۰۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴
روز شنبه تله فیلم خاتم شیراز، به کارگردانی ایمان افشاریان، تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد و بازی بازیگرانی از جمله مهدی فقیه، زهرا سعیدی، علی مقصودی نژاد، احمد علامه دهر و سلمان فرخنده در شیراز کلید خورد.
به گزارش خبرنگار بسیج هنرمندان وبه نقل از مطبوعات فارس, محمدباقر کشفی در آیین افتتاح و فیلمبرداری تله فیلمˈ خاتم شیرازˈ بیان کرد: به دنبال تبیین و معرفی فارس و شیراز در عرصه های مختلف هستیم که صدا و سیمای فارس تمام همت خود را در جهت معرفی ظرفیت های استان به کار گرفته است.

وی ادامه داد: معتقدیم رسانه باید برای شناسایی و معرفی ظرفیت های استان تلاش کند که رسانه ملی در استان در جهت معرفی نمادها و ظرفیت های استان در قالب های مختلف همت می کند.

او با بیان اینکه این تله فیلم ˈخاتم شیرازˈ هفتمین تله فیلم ساخته شده در صدا وسیمای فارس است افزود: علی رغم برنامه ریزی های مناسب، متاسفانه به دلیل مسایل مالی روند ساخت تله فیلم در شبکه فارس با کندی همراه شد.

کشفی با اشاره به نام گذاری امسال اظهارداشت: کار فرهنگی نیازمند حمایت مالی است که امیدواریم با حمایت ها در بخش فرهنگی، بتوانیم در انجام کارهای موثر و فاخر در سالجاری اقدامات مناسبی انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فیلمبرداری تله فیلم ˈ خاتم شیرازˈ اضافه کرد: این تله فیلم از ویژگی های منحصر به فردی از جمله بیان دین مداری و عشق و ارادت مردم استان فارس و شهر شیراز به ائمه اطهار، معرفی هنر و هنرمندان شیراز و گردهمایی هنرمندان شیرازی برخوردار است.

کشفی بابیان اینکه این تله فیلم هنر خاتم شیراز را معرفی می کند ادامه داد: این تله فیلم یکی از آثار هنری فاخر، ماندگار و اثر بخش استان فارس و شهر شیراز است که در این کار هنر و هنرمند شیرازی به صورت متفاوت نشان داده می شود.

وی عنوان کرد: هنر خاتم یکی از هنرهای ویژه و شناخته شده شهر شیراز است که در دنیا نیز به نام خاتم شیراز مشهور است و این در حالی است که عده ای می خواهند این هنر را به نام خود ثبت کنند.

کشفی افزود: تلاش می کنیم این تله فیلم در ماه رمضان امسال پخش شود.

تله فیلمˈ خاتم شیرازˈ هنر خاتم به عنوان یکی از قدیمی ترین و سنتی ترین هنرهای شیراز را معرفی می کند.

قصه این تله فیلم بر مبنای ساخت صندوق های خاتم برای ضریح های مطهر ائمه اطهار است.
نام:
ایمیل:
* نظر: