سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۵۴:۵۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
فصل دوازدهم:
شاید بتوان گفت تمامی امور ارتباطی که روابط عمومی به دنبال آن است اکنون از طریق اینترنت امکان پذیر شده است

خلاسه از کتاب "مبانی روابط عمومی "


به طور کلی اطلاع یابی،اطلاع رسانی،پاسخگویی به مخاطبان،ارتباط با مخاطبان ومشتریان،ارتباط با همکاران ومدیران وشاید بتوان گفت تمامی امور ارتباطی که روابط عمومی به دنبال آن است اکنون از طریق اینترنت امکان پذیر شده است و وظیفه روابط عمومی هاست که آموزش های لازم را در این زمینه کسب کرده وبهره وری از این پدیده بزرگ را آغاز کنند.

اطلاع رسانی واطلاع گیری از طریق اینترنت امری معمولی وبدیهی است.

یکی از روش های کسب پیام ویا ارسال پیام،پست الکترونیک است که افراد آن را جایگزین ارسال نامه ها از طریق پست سنتی کرده اند.

مجله الکترونیکی،فاکس برگردان،فاکسE.MAIL.،بانک اطلاعاتی از دیگر ابزارهای مهم وعمومی پیام رسانی در حال حاضر هستند.

 

کنفرانس از راه دور

برگزاری جلسات از راه دور میان دو یا چندنفر از نقاط مختلف با پشتیبانی صدا وتصویر از امکانات برجسته دیگری است که در حال حاضر توسط اینترنت ارایه می شود وکاربر وسیعی در محافل علمی وتجاری دارد.

کارشناسان روابط عمومی بهره گیری از این روش ها را به خصوص جهت تبادل تجربیات م یتوانند استفاده کنند:

برد الکترونیکی،نظر سنجی اینترنتی،نظرسنجی کامپیوتری،وب سایت،تلفن گویا،صندوق صوتی(پست صوتی)،اورهد و اسلاید چند رسانهای،مجله ویدئویی و ماهواره.

رسانه های جدید شامل:

وب2،ویکی ها،رسانه اجتماعی،وبلاگ نویسی،پادکست،آر اس اس،و.... می باشد.

تکنیک های جدید،مناسبات ارتباطی بین روابط عمومی ومخاطبان آن را تغییر خواهد داد، اماپیام رسانی یک مسولیت مداوم برای روابط عمومی ها باقی خواهد ماند.

با ورود به دنیای جدید که در آن اینترنت حرف اصلی را میزند،روابط عمومی مسئولیت های تازه می یابد که عمده ترین آن ها به شرح زیر است:

1-اطلاع یابی که در این مرحله تهیه وتولی اطلاعات انجام می گیرد.

2-اطلاع شناسی که مرحله تدوین وتنظیم اطلاعات است.

3-اطلاع شناسی که مرحله توزیع وتبیین اطلاعات است.


خلاصه شده در واحد خواهران بسیج مهندسین استان فارس " راحله امینی فرد"

224/224

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر: