کد خبر: ۳۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
با حضور نماینده مردم شهرستان فراشبند؛
همایش کارآفرینی واشتغال فراشبند با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، روسای ادارات و جمعی از جوانان، نخبگان وسرمایه گذاران شهرستان فراشبند در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.
به گزارش خبرنگار بسیج کارگری، همایش کارآفرینی واشتغال فراشبند با حضور نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، روسای ادارات و جمعی از جوانان، نخبگان وسرمایه گذاران شهرستان فراشبند در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار گردید.

سرپرست اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی فراشبند در این همایش گفت: دستگاههای اجرایی شهرستان می توانند با شناسایی پتانسیل های کارآفرینی حوزه مدیریت خود و فراهم آوردن شرایط مناسب سرمایه گذاری در این زمینه ها نقش مهمی در ایجاد اشتغال و ریشه کن کردن بیکاری در شهرستان داشته باشند.

اسماء روئین تن اظهار داشت: کارآفرینان افرادی هستند که فرصتها را درک  می کنند و خلاء ها را می بیند و همچنین توانایی تحمل ریسک (اغلب مالی) را دارند و میتواند یک ایده اولیه را به یک فعالیت اقتصادی تبدیل کنند.

وی با اشاره به تفاوت های کارآفرینی در ایران وسایر کشورها اضافه کرد : در تمام دنیا شرکت های بزرگ کارآفرینی خارج از سیستم دولتی فعالیت می کنند در حالیکه در کشور ما حضور دولت درعرصه  کارآفرینی بسیار سنگین و پررنگ بوده و نگاه غالب در این حوزه نگاه دولتی است در حالیکه براساس سندچشم انداز، وظیفه دولت نظارت راهبردی و حمایتی تعریف شده است لذا باید نقش دولت از حوزه اجرایی به حوزه نظارت و سیاست گذاری منتقل شودو شرایط جهت حضور بخش خصوصی در این حوزه فراهم گردد.

روئین تن سرپرست اداره تعاون،کارورفاه اجتماعی فراشبند ایجاد و حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط را یکی از اولویتهای اساسی در برنامه های توسعه اقتصادی و کارآفرینی شهرستان برشمرد واین بنگاهها را عامل جذب و اشتغال بخش عظیمی از جمعیت شهرستان و آموزش نیروی کار ماهر دانست.

وی از دستگاههای اجرایی شهرستان نیزخواست شرایط لازم را جهت حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران در شهرستان فراهم کرده تا به هر طریق ممکن امنیت سرمایه گذاران در زمینه های تولید و فروش و دیگر مباحث حفظ شود .

در ادامه فریدونی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی اهم پتانسیل های شهرستان را در بخش های صنعتی ، معدنی و حوزه گردشگری و توریسم ذکر کرده و مهمترین پتانسیل شهرستان را نیروی انسانی متخصص عنوان داشته و خواستار سرمایه گذاری سرمایه داران شهرستان در بخش های مذکور وهمچنین حمایت از سرمایه گذاران و نخبگان شد.

وی از مسئولین شهرستان نیزخواست با کاهش بوروکراسی های اداری تضمین لازم را جهت سرمایه گذاری و حضور سرمایه گذاران خارجی در صنایع تبدیلی و کشاورزی شهرستان بخصوص شهرک صنعتی فراهم کرده تا با راه اندازی کارگاههای تولیدی و ایجاد اشتغال باعث افزایش سطح رفاه اجتماعی در جامعه شوند .

در پایان این همایش صنعتگران وکارآفرینان شهرستان ازمسائل و مشکلات اداری پیش روی خود سخن گفته و خواستار حمایت مسئولین از سرمایه گذاران بومی شدند.

انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: