جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۹:۲۳:۱۱
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۳۲۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲
در قالب طرح کاداستر 67 هزار هکتار از اراضی کازرون مکان یابی شد.

به گزارش روابط عمومی بسیج مهندسین کازرون، مهندس سید عبدالصاحب قائمی عضو شورای بسیج مهندسین کازرون با اشاره به جایگاه ویژه شهرستان کازرون در بخش کشاورزی استان فارس، اظهار کرد: سطح زیر کشت اراضی زراعی آبی و دیم در کازرون به بیش از 60 هزار هکتار می‌رسد.

وی گفت: در راستای اجرای کشاورزی حفاظتی امسال بیش از 3500 هکتار از اراضی زیر کشت گندم به روش بی‌خاک ورزی و کم‌خاک‌ورزی کشت شده است که این اقدام برای کاهش خسارت خشک‌سالی صورت گرفته است.

مهندس قائمی با بیان اینکه آموزش محوری و توسعه فرهنگ کشاورزی نوین در میان کشاورزان از اولویت‌های برنامه جهادکشاورزی شهرستان کازرون است، افزود: در سال 92 نزدیک به 4 هزار نفر در سمینارها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت جهادکشاورزی شهرستان کازرون شرکت کرده‌اند.

وی از برگزاری دوره‌های تخصصی فنی حرفه‌ای در 85 عنوان رشته کشاورزی خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت به کارگیری روش‌های نوین کشاورزی در افزایش بهره‌وری، در سال زارعی 92 -93 کارشناسان ترویج جهادکشاورزی کازرون بیش از 300 کارگاه آموزشی در 290 هکتار مزرعه نمایشی برگزار کرده‌اند.

مهندس قائمی از مکان‌یابی بیش از 67 هزار هکتار اراضی کشاورزی کازرون در قالب طرح کاداستر خبر داد و اظهار کرد: جمع‌آوری بانک جامع اطلاعاتی اراضی کشاورزی کازرون توسط 8 شرکت خصوصی انجام شده که تاکنون اطلاعات 38 هزار هکتار از اراضی جمع‌آوری و بیش از 34 هزار فرم نیز آماده بهره‌برداری است.

وی گفت: با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر و ضرورت توجه به مدیریت منابع آب 170 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان از طریق سیستم‌های آبیاری تحت فشار آبیاری می‌شوند.

عضو شورای بسیج مهندسین کازرون با اشاره به قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سال 74، تصریح کرد: جهادکشاورزی شهرستان کازرون برای پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز زمین‌های کشاورزی و گسترش بدون مجوز باغ شهری را دنبال می‌کند که در این زمینه در سال زراعی 92-93 از طریق مراجع قانونی با بیش از 17 متخلف برخورد شده است.

کانون بسیج مهندسین کازرون

224/224

نام:
ایمیل:
* نظر: