کد خبر: ۳۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
سردار نقدي در مجمع بسيج استان خراسان رضوي:
رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: مسائلي كه درباره دفاع از عتبات بيان مي شود را نبايد تكرار كرد چراكه اين سياست آمريكا براي تبديل اين تحولات به يك جنگ مذهبي بين شيعه و سني مي باشد.

به گزارش بسیج کارگری به نقل از  پايگاه اينترنتي بسيج؛ سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين در مجمع عالي بسيج استان خراسان رضوي كه با حضور نخبگان بسيجي و اعضاي مجامع شهرستان هاي استان در سالن اجتماعات مجموعه آموزشي امام رضا عليه السلام مشهد برگزار شد گفت: داعش همان حزب بعث است كه با نام جديد، بلاي جان مسلمانان عراق شده است.

سردار نقدي به نحوه حضور داعش در سوريه اشاره نموده و اظهار داشت: آمريكايي ها وقتي در عرصه سوريه با كمبود نيروي تروريست مواجه شدند اقدام به مذاكره و مشاركت با بعثي هاي عراق نموده و گروه بعثي داعش را تجهيز و تسليح كرده و به سوريه فرستادند.

وي در خصوص دستاورد آمريكايي ها در تحولات سوريه خاطرنشان كرد: زماني كه جريان تروريستي از مقاومت مردم سوريه شكست سختي خورد و اهداف آمريكا در اين كشور تامين نشد و همچنين با شكست در انتخابات عراق، آمريكا مجبور شد عليه دولت مردمي عراق كودتاي ناقص و زودرسي را با همين گروه به راه بياندازد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در ادامه تصريح كرد: در ابتدا آمريكا با مذاكره با سران بعثي ارتش در استان هاي شمال غربي عراق توانسته بود بدون درگيري و با خيانت بعثي ها اين مناطق را به داعشي ها واگذار كند اما در ادامه با جريان مقاومت مردمي عراق روبرو و متوقف شد.

وي با بيان اينكه مقامات آمريكا از روي حماقت، اشتباه چندباره خود را در عراق مرتكب شدند، تاكيد كرد: بر اثر جنگ افروزي آمريكا و دسيسه هاي وحدت شكن در بين ملت هاي مسلمان كشورهاي ايران، لبنان، فلسطين و سوريه؛ نيروي مقاومت مردمي معتقد، متحد و مصمم متولد شد و امروز كنترل اوضاع منطقه را در دست دارد.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج خاطرنشان كرد: آنها باز هم اين اشتباه را در عراق مرتكب شدند و در نتيجه همان خط مقاومت و ايستادگي مقابل استكبار در عراق نيز ادامه يافته و نيروي مقاومت مردمي عراق عليه جريان استكبار بسيج شد. اين حوادث طليعه ايجاد جبهه واحد اسلامي براي آزادي قدس است و زمينه اتصال جبهه شرقي مقاومت اسلامي به بيت المقدس را ايجاد كرده است.

وي اين جنگ را جنگ آمريكا و جبهه استكبار با جبهه مقاومت اسلامي دانسته و خطاب به مسلمانان تاكيد كرد: مسائلي كه درباره دفاع از عتبات در ميان شيعيان بيان مي شود را نبايد تكرار كرد چراكه اين سياست آمريكا براي تبديل اين تحولات به يك جنگ مذهبي بين شيعه و سني مي باشد.

سردار نقدي در ادامه پيرامون فعاليت مجمع عالي بسيج استان و ضمانت هاي اجرايي براي تصميمات اين مجامع توضيحاتي را ارائه كرد.

گفتني است در ابتداي اين مراسم، مسئولين برخي كارگروه هاي مجمع عالي بسيج استان خراسان رضوي در موضوعات ذيل به ارائه گزارش و پيشنهادات عملياتي براي استان پرداختند:
- كارگروه اجتماعي با موضوع مهاجرت معكوس روستائيان از حاشيه شهرها.
- كارگروه فرهنگ و زنان با موضوع عفاف و حجاب و امنيت فرهنگي خانواده.
- كارگروه علمي با موضوع اقدام عملي در عرصه پيوند صنعت و كشاورزي با دانشگاه.
- كارگروه اقتصادي و كشاورزي با موضوع علمي كردن كشاورزي در روستاها.
نام:
ایمیل:
* نظر: