کد خبر: ۳۴۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴
ورزشکاران جوانمرد شیرازی:
دو تن از ورزشکاران جوانمرد شیرازی که در مسابقات جهانی شنا و کشتی با ورزشکاران صهیونیستی مسابقه ندادند، بزرگترین افتخار ورزشی خود را عدم مسابقه با این ورزشکاران می دانند.
مهدی نصیری قهرمان پیشین کشتی فرنگی جهان و آسیا در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: در سال 94 در مسابقات بین المللی رومانی در وزن 57 کیلوگرم در حالیکه مدال این مسابقات را در چنگ داشتم در نیمه نهایی با حریف اسراییلی مبارزه نکردم تا دین خود را به مردم مسلمان فلسطین اداکنم.
نصیری ادامه داد : همچنین در سال 1998 در مسابقات جهانی سوئد هم شانس کسب مدال طلا را داشتم چرا که کشتی گیر کره ای که قهرمان جهان شد را سه ماه قبل از این مسابقات با حساب 5 بر یک در مسابقات آسیایی شکست دادم.
وی افزود: زمانی که اعلام کردند باید پیش از دیدار فینال با کشتی گیر رژیم غاصب مسابقه دهم به یاد سال 94 افتادم و دو باره به عنوان اعتراض و دفاع از مردم فلسطین با این ورزشکار هم مسابقه ندادم و تمام افتخاراتم را تقدیم به کودکان فلسطینی کردم .
وحید کشتکار دیگر ورزشکار جوانمرد شیرازی گفت: به دلیل آرمان هایم و احترام به مردم مظلوم فلسطین به ویژه کودکان به خاک خون خفته سرزمین قدس حاضر نشدم با ورزشکاراسراییلی در رشته شنا رقابت کنم .
وی گفت : در سال 2010 در مسابقات شنای جهانی کم بینایان در هلند در ماده 100 متر آزاد درحالیکه شانس کسب مدال را داشت حاضر نشدم با ورزشکار رژِیم صهیونیستی شنا کنم .
کشتکار ادامه داد: در مسابقات جهانی هلند که در حد پارالمپیک بود شناگران سرشناس زیادی شرکت داشتند و منهم که رکورد ورودی این مسابقات را در آلمان با تلاش و سختی زیادی کسب کرده بودم خیلی امید داشتم تا در مسابقات جهانی مدال کسب کنم.
وی افزود: شب پیش از مسابقه نیز مشخص شد که در خط کناری من باید با شناگر اسراییلی شانه به شانه باشم بهرحال تصمیم گرفتم و آن لحظه تنها به فکر کودکان فلسطینی بودم از این رو کسب مدال را با عقیده ای که داشتم عوض نکردم .
انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: